Forum > Hardware > Cyfrowy Polsat a blokowanie usług/portów

Strona 1 z 1 1
skocz

Frost

  • Frost
  • wiadomość Użytkownik

  • 2581 wypowiedzi

Wysłane 2015-11-03 19:57

Mam problem. U jednego z klientów chciałem wystawić na zewnątrz dostęp do rejestratora kamer. Jednak jest jedne problem. Operatorem jest Cyfrowy Polsat. Router to Huawei 589. Po każdym restarcie router otrzymuje nowy adres IP po stronie WANa. To idzie załatwić DDNSem. Port przekierowałem sobie na odpowiednie urządzenie wewnątrz sieci. Oczywiście na urządzeniu ustawiony adres na sztywno. I teraz pytanie czy CP nie blokuje w jakiś sposób takich rzeczy? Nie mogłem pingować nawet adresu który aktualnie został przydzielony do routera. Nie dało się również do niego zalogować z zewnątrz. Tracert ginął gdzieś po drodze.

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38356 wypowiedzi

Wysłane 2015-11-03 20:04

Bardzo możliwe, to mobilne internety jednak, one rządzą się swoimi prawami...
W ogóle dostajesz na tym łączu zewnętrzne IP?

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, Arctic Liquid Freezer III 360, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider @ ReFS; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

Frost

  • Frost
  • wiadomość Użytkownik

  • 2581 wypowiedzi

Wysłane 2015-11-03 20:15

Tak. Dostaje raz z puli 40.x.x.x raz jakieś tam inne. Ale cokolwiek z tym IP nie mogę zrobić.

czechu

  • czechu
  • wiadomość Użytkownik

  • 2045 wypowiedzi

Wysłane 2015-11-04 08:02

Frost
Krótko - miałem klienta który wziął u mnie neta (CP) właśnie po to aby zrobić monitoring (B593). Nie dało się. Jacyś magicy coś robili. Facet oddał bo miał możliwość i na tym się skończyło.
Swego czasu w PLUSIE dla ofert biznesowych była możliwość wzięcia do mobilnego neta usługi Stałe IP.

iMac Late 2017 27", Iphone 13 pro

kowgli

  • kowgli
  • wiadomość Użytkownik

  • 4367 wypowiedzi

Wysłane 2015-11-04 10:12 , Edytowane 2015-11-04 10:13

To, że router się nie pinguje i nie odpowowiada na żądania z zewnątrz sieci to akurat prawidłowo. Podstawowe zabezpiecznie. Nie powinno to mieć jednak związaku z brakiem możliwości przekierowania portu. Na jakim porcie masz ten monitoring? Mogą ewentualnie blokować żądanie na najbardziej popularne typu 80,443 itp. To standardowa procedura w konsumenckim/MSB internecie, aby nie stawiać serwerów. 
Możesz zmienić port na inny, typu 12345 lub lepiej postawic serwer VPN (choćby PPTP) - tu też niewykluczone, że trzeba będzie zmienić port. 

elkoos

  • elkoos
  • wiadomość Użytkownik

  • 3760 wypowiedzi

Wysłane 2015-11-04 10:45

No dobrze, a dzwoniłeś do pomocy technicznej, pytałeś o możliwość podłączenia "poza" natem? W Plus niby jest usługa dająca pełny, publiczny dostęp, więc myślę że w CP też powinna być, o ile im się zechce to przełączyć.
Mobilny Internet z reguły jest spinany w sposób uniemożliwiający pracę na wszystkich portach. Inna sprawa, że ostatnio sobie sami blokują te porty jako "techniczne" żeby mieć dostęp do routera na przykład.

filodendron

Wysłane 2015-11-04 15:24 , Edytowane 2015-11-04 15:24

w CP się nie da, pytałem o to z miesiąc temu i po dwóch tygodniach dostałem odpowiedź że ze względów bezpieczeństw itp się nie da. wyłączone koniec i kropka. a Plusie za 6.15 miesięcznie masz stałe zewnętrzne IP ;)

znalazłem odpowiedź:

"Szanowny Panie

W nawiązaniu do zgłoszenia dotyczącego korzystania z protokółu VNC uprzejmie informujemy, że z uwagi na mobilny charakter usługi dostępu do Internetu oferowanego przez Cyfrowy Polsat, porty ruchu przychodzącego są blokowane. Ruch przychodzący inicjowany z sieci Internet nie będzie zatem obsługiwany, ze względu na politykę bezpieczeństwa sieci - jako zabezpieczenie przed zakłóceniami pracy sieci Cyfrowego Polsatu i zakłóceniami dostępu do Internetu innym użytkownikom. W ten sposób Cyfrowy Polsat, w trosce o swoich Klientów i  zapewnienie prawidłowej jakości świadczonych usług. Takie rozwiązanie konfiguracji sieci dla standardowego, typowego korzystania z Internetu przez naszych klientów jest w pełni wystarczające. Jednocześnie pragniemy wskazać, iż zgodnie z regulaminem świadczenia usługi dostępu do Internetu, zakazane jest podejmowanie przez Abonentów jakichkolwiek działań powodujących albo mogących powodować zakłócenia pracy urządzeń aktywnych podłączonych do Sieci Cyfrowego Polsatu lub sieci teleinformatycznej Cyfrowego Polsatu (par. 4 ust. 1 regulaminu). Każdy przypadek ruchu przychodzącego inicjowanego z sieci Internet - jako zakłócający pracę sieci i powodujący zakłócenia w korzystaniu z usługi przez innych abonentów, jest blokowany przez Cyfrowy Polsat."

Frost

  • Frost
  • wiadomość Użytkownik

  • 2581 wypowiedzi

Wysłane 2015-11-04 18:18

Port 37777. Nie chcę komplikować sprawy dokładaniem VPNa. To ma działać na smartfonie poza domem.

@filodendron
No i wszystko jasne. Dzięki za info. Szkoda. Koleś był nastawiony na to, że to ruszy.

filodendron

Wysłane 2015-11-04 21:06

Dziwne jest to że w Plusie nie ma problemu (usługa jak pisałem 6.15 miesięcznie) a w CP nie da rady.

Strona 1 z 1 1
skocz

Kto jest online: 0 użytkowników, 130 gości