Forum > Mobilne > SONY wymieni mi moją Xperię S ??

Strona 1 z 1 1
skocz

Dead.Pixel

Wysłane 2014-05-10 11:33 , Edytowane 2014-05-10 11:34

Witam,

opowiem wam historię mojej Xperii S :-D
od dawna wyświetlacz mojego telefonu dziwnie się zachowuje, nie jest to nic kłopotliwego, ale jak na telefon z tej półki to nic miłego.. Otóż na wyświetlaczu na czarnym tle, na krawędziach widoczne są takie białe plamy, a na białym wyświetlaczu takie same, tylko koloru takiego kremowego (niczym wypalone). Już jakiś czas zastanawiam się nad oddaniem tego telefonu do serwisu.. Wczoraj natrafiłem na pewien artykuł: Sony przyznaje się do wady produkcyjnej w Xperii S.
W nim czytamy:

Część użytkowników Xperii S skarżyła się na żółtą poświatę na ekranie. Niezadowolonych było tyle, że Sony postanowiło zabrać głos w tej sprawie. Jak się okazało, część smartfonów ma wadę produkcyjną.

Jeśli Wasza Xperia S jest jedną z tych wadliwych, nie musicie się martwić. Sony zapowiedziało, że wymieni za darmo każdy trefny model. Wystarczy zgłosić się do najbliższego autoryzowanego serwisu i odebrać nowy telefon.


Gwarancję mam jakoś do sierpnia 2014, tylko że artykuł powyżej jest z przed 2 lat - czy ta akcja z wymianą będzie jeszcze aktualna? Czy Xperia S jest jeszcze produkowana?, bo jeśli nie to powinienem dostać nowy telefon innej serii Xperii - waszym zdaniem jaką bym dostał "dzisiaj" w zamian za S-ke?


Ma ktoś jakiś doświadczenie z podobnymi sprawami, obeznaje się ktoś jak to by wyglądało w moim przypadku, gdybym się udał z moim telefonem do autoryzowanego serwisu Sony? Podyskutujmy o tym :-D

Pozdrawiam :)

When the truth walks away + Everybody stays + Cause the truth about the world is that crime does pay + So if you walk away + Who is gonna stay? + Cause I'd like to think the world is a better place ...

Looos

  • Looos
  • wiadomość Użytkownik

  • 252 wypowiedzi

Wysłane 2014-05-10 19:16

Po to jest gwarancja żeby z niej skorzystać ;)
Jeśli widzisz jakieś oznaki zużycia telefonu nie z Twojej winy to jak najbardziej oddaj go do serwisu.
Albo go naprawią albo dadzą ci telefon, który mają nowy to już zależy od tego co będzie do zrobienia jeśli będzie.
Myślę, że produkt najbliższy cenowo Twojej S-ce w dniu zakupu.

HP 8560w + stacja robocza 2x lg 22mp55hq, SpacePilot Pro, steelseries rival.

Dead.Pixel

Wysłane 2014-05-11 10:58

Szczerze, dzwoniłem już do najbliższego serwisu Sony, tyle że nic wielkiego mi nie powiedzieli, dali mi numer do serwisu do Wrocławia, żebym tam zadzwonił - tamci niby się tym zajmują.. Ponoć jest taka opcja, tylko że najprawdopodobniej będę musiał im do tego Wrocławia wysłać mój telefon. Pracują we Wrocławiu od poniedziałku do piątku, wiec jutro będę na pewno dzwonił.

Za telefon dałem wtedy 1200 - 1300 zł. - sumie to najbardziej mnie interesuje, jaki bym dostał w zamian, bo pewnie nie na każdym bym się zgodził..

When the truth walks away + Everybody stays + Cause the truth about the world is that crime does pay + So if you walk away + Who is gonna stay? + Cause I'd like to think the world is a better place ...

Gimmickz

Wysłane 2014-05-11 11:17

Znając polskie realia,  to jeżeli cały szum dookoła akcji serwisowej już minął to pewnie Ci go naprawią,  wymienią wyświetlacz i tyle ;/

All the small things... 2500k, ASRock Extreme4 Z68, 16GB DDR3, Samsung 830 128 GB itd... & iPhone 6s 64GB

Boosterek

Wysłane 2014-05-11 11:41

Wielkiej nadziei bym sobie nie robił:-P   Ale pierwsze co bym to najpierw bym poszedł do rzecznika praw konsumentów a dopiero potem zastanawiał  sie co z telefonem zrobić:-)

Kiedyś też sie tak napaliłem że jakoś trzeci albo czwarty raz mi sie zepsuła motorola Defy i już sie cieszyłem że dostane nowy w cenie ile kosztował (1200zł) albo pieniądze. Ostatecznie dostałem stary naprawiony telefon:'(

w każdym bądź razie wyszło tak że telefon miał być nie z tytułu gwarancji tylko hmm nie pamietam już co to było :ermm:

Co byś chciał dostać za Xperie S? :-D

Dead.Pixel

Wysłane 2014-05-11 12:10

Szczerze, to mi tam wisi czy mi wymienią czy nie, bo Xperia S mi się bardzo podoba i spokojnie wystarcza dla moich potrzeb. Cały szum robię, szczerze z czystej ciekawości..

Z tego co sprawdzałem za te pieniądze można kupić już Xperię Z, i np. ten telefon mi się bardzo widzi, fajny gadżet że jest wodoszczelny. Trochę strach bo jest ze szkła, ale teraz wszystkie flagowce Sony są ze szkła, wiec co by nie było kolejny mój telefon w przyszłości też na pewno będzie ze szkła..

Ja się do swojej Xperii S bardzo przyzwyczaiłem... Jak się czegoś dowiem to dam znać - za pewne nie tylko ja jestem ciekaw jak firma Sony się stara i czy coś można na tym skorzystać.

When the truth walks away + Everybody stays + Cause the truth about the world is that crime does pay + So if you walk away + Who is gonna stay? + Cause I'd like to think the world is a better place ...

nickey

  • nickey
  • wiadomość Użytkownik

  • 8469 wypowiedzi

Wysłane 2014-05-11 13:33

E tam, jaki strach. To nie jest zwykle szkło a Gorilla Glass. Teraz mam Z1 i naprawdę ten motyw z szklaną obudową mi się podoba. Fakt, trochę to się palcuje ale w dotyku fajny \"\spoko\"

AMD Ryzen 5800X |MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | Samsung 970 Evo M.2 500GB + Crucial P1 1 TB M.2 2280 PCI-E x4 Gen3 NVMe| be quiet! Pure Loop 360mm (BW008) | Gigabyte GeForce RTX 3070 EAGLE OC 8GB GDDR6| HyperX 16GB (2x8GB) 3600MHz CL17 Fury RGB|be quiet! Power Zone 750W (BN211)| SilentiumPC Signum SG7V Evo TG ARGB

Looos

  • Looos
  • wiadomość Użytkownik

  • 252 wypowiedzi

Wysłane 2014-05-11 16:56 , Edytowane 2014-05-11 16:58

Boosterek przy czwartej naprawie już miałeś prawo żądać zwrotu gotówki, nie potwierdzę tego żadnym zapisem, ale jestem pewien że istnieje. Kiedyś dostałem takie info od pani z uokiku.

Dead.Pixel dowiedz się dokładnie i daj nam znać ;)
Gdybyś cokolwiek miał dostać w zwrocie to zawsze możesz to sprzedać i kupić coś innego.

HP 8560w + stacja robocza 2x lg 22mp55hq, SpacePilot Pro, steelseries rival.

Dead.Pixel

Wysłane 2014-05-12 14:16 , Edytowane 2014-05-12 14:23

Dodzwoniłem się tam dziś, odebrała jakaś babka, powiedziałem jej o moim telefonie, spytałem czy mi wymienią jak to Sony niby obiecał wymienić każdy - stwierdziła, że nie jest w temacie i musi zapytać swoich kolegów z serwisu. Po chwili się odezwała i powiedziała, że trzeba wysłać telefon DHL'em do nich i oni stwierdzą czy go wyminą czy naprawią ... W sumie na więcej moich pytań nie była w stanie mi odpowiedzieć.. - jednym słowem obsługę w serwisie Sony ocenił bym na: 2+

Wcześniej byłem sprawdzić gwarancję i na minus, bo okazało się że teflon ma gwarancję tylko do 25.05.2014, ale niby na plus, bo telefon był kupiony za 1621 zł.

Ale raczej na pewno się nie zdecyduje na serwis, choćby dlatego że prawie skończyła się gwarancja, więc na pewno nie dostane ani kasy ani nowego telefonu (tym bardziej, że serwisie Sony "nikt nic nie wie, a możliwe.. - pożyjemy zobaczymy"\"\ziew\"), mało tego boje się, że gdy go oddam może i mi coś w nim wymienią, ale wcale bym się nie zdziwił gdyby coś specjalnie w nim uszkodzili, żeby mi się popsuł zaraz po gwarancji, po to bym kupił nowy telefon - w sieci można się naczytać podobnych sytuacji...

Pozdro.


EDIT:
aha tym bardziej, że Sony niby miał wymienić każdy telefon z takim fabrycznym uszkodzeniem, a panowie z serwisu ponoć stwierdzili, że to tylko jakaś część modeli piszę się na wymianę na nowy.. Co ciekawe zapytałem tej Pani w takim razie jak to sprawdzić czy mój telefon piszę się na tą wymianę, to odpowiedziała: że nie wie\"\ziew\" - wiec podziekowałem i się rozłączyłem..\"\upsa\"

When the truth walks away + Everybody stays + Cause the truth about the world is that crime does pay + So if you walk away + Who is gonna stay? + Cause I'd like to think the world is a better place ...

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38089 wypowiedzi

Wysłane 2014-05-12 14:35

Pisz do Sony HQ albo chociaż Sony Europe z zapytaniem o to i o działanie polskiego serwisu.

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, Arctic Liquid Freezer III 360, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider @ ReFS; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

krymtON

Wysłane 2014-05-12 18:45

@Dead.Pixel - pamietaj tez, ze to NIE jest serwis sony, tylko jeden z autoryzowanych punktow, ktore zajmuja sie miedzy innymi sony ;-) pewnie tez samsungami i kilkoma innymi markami :-D 

Graty jak każde inne ;)

-ADSO-

  • -ADSO-
  • wiadomość Użytkownik

  • 2181 wypowiedzi

Wysłane 2014-05-13 09:26

@Dead.Pixel Jeśli dobrze rozumiem to jeszcze nie zgłosiłeś smartfona na reklamację, tak? Sugeruję nie czekać tylko to zrobić, bo jeśli Ci minie (a wiele jej nie zostało jak sam pisałeś) to Ci ani nie wymienią, ani nie naprawią. 

Cokolwiek nie zrobią to i tak nie od ręki - będziesz się musiał na jakiś czas bez smartfona obyć, a na jak długo to już inna bajka. Trzymam kciuki by jak najkrócej.

PS: A tak wogóle to nawet jak Ci Pani powie telefonicznie, że wymienią a serwis jednak nie wymieni tylko naprawi to i tak im nic nie zrobisz. Znajdą sobie na pewno jakiś "dupochron".

Samsung NP550P5C-S04PL, Logitech G603 Lightspeed, Apple iPhone 11 128GB

Lasica

  • Lasica
  • wiadomość Użytkownik

  • 6587 wypowiedzi

Wysłane 2014-05-13 09:29

Książkę mógłbym napisać o beznadziejnym serwisie Sony - w-support z Wrocławia. Dzięki nim telefon tej marki nigdy więcej nie zagości w naszej firmie. Jak mogą naprawić to na 99% Ci naprawią. Chyba, że Ci Sony pomoże, w co też trochę wątpię, ale życzę powodzenia. \"\spoko\"

ZX Spectrum + Commodore 64 + ZX Spectrum 2+ + Amiga 600 + Microsoft Surface Pro GO2/X + Asus ROG Strix G513QY + Asus ROG Ally

Ignacek 9

Wysłane 2014-05-13 13:34

@Lasica
Troszkę nie zrozumiałem Twojej wypowiedzi.
Czyli że to źle, kiedy naprawiają?

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38089 wypowiedzi

Wysłane 2014-05-13 13:58

@Ignacek 9
No lepiej jakby wymienili, czyż nie?
Ale mogą naprawiać do bólu - ustawa pozwala.

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, Arctic Liquid Freezer III 360, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider @ ReFS; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

krymtON

Wysłane 2014-05-13 16:00

@djluke - a serwis dostaje lepsza kase za naprawe, niz za decyzje o nieoplacalnosci naprawy, to kroja jak moga...

Graty jak każde inne ;)
Strona 1 z 1 1
skocz

Kto jest online: 0 użytkowników, 345 gości