@beton
żadnej sublimacji, po prostu rzucił mi się w oczy zlepek słów JAK SRAM TO WYŻEJ
Siodełka to osobna sprawa. Chciałbym potestować i wybrać, ale jak ? Chyba kupić kilka i odesłać te co nie pasują ?
Forum > Tematy dowolne > Jaki rower - na co zwracać uwagę
Wysłane 2024-05-14 19:04 , Edytowane 2024-05-14 19:07
Ale jaja. Walnęli się chyba z ceną na Allegro. Ten rower co linkowałem kosztuje 3200 ! Zauważyłem, że na Allegro był tysiąc złotych tańszy, teraz klikam i już cena 3199. Czyli ten kiepski rower jest daleko poza moimi założeniami finansowymi.
Wysłane 2024-05-14 23:22 , Edytowane 2024-05-14 23:22
@cichy
Tak jak pisałem wyżej - dowolny MTB z przednim amorem i do tego sztyca Suntour SP12 NCX za ~300 i masz swojego fulla
Inaczej Ci się te kropki (finansowe) nie połączą.
Wysłane 2024-05-14 23:50 , Edytowane 2024-05-15 00:42
@Maveriq
To była wersja 2018. Przerzutki 2x10 z Deore z przodu i SLX z tyłu.
Kozak. Moim zdaniem dużo stracisz przesiadając się na jeden blat z przodu.
Zmiana z 3 zębatek na dwie chyba niewiele upraszcza. Nadal jest tyle samo elementów całego mechsnizmu poza tą jedną zębatką mniej.
Jak wspomniałem mam Deorke z 2017 albo nawet 2016 - 3x10. Przód 48X36X26T tył 11-36T. Wybrałem się dziś na przejażdżkę do Tyńca. Więc od razu się chwale pierwsze 30 kilosów w tym roku (wcześniej zrobiłem ze 2-3 "spacerki" po 5-6km).
Tak z połowę trasy przejechałem na środkowej tarczy z przodu i drugiej najmniejszej zębatce z tyłu (13T) ale jak minęła mnie babeczka na kolarce musiałem wbić największą tarcze z przodu i 3 najmniejsza zębatkę z tyłu. No i to jest już przełożenie którego nie uzyskasz na żadnym 1x9 czy 1x10 czy nawet 1x11 (przynajmniej Shimanowskim nie wiem jak SRAM). Nie mówiąc już o schodzeniu na dwie niższe tarcze. Tzn chyba nie, przynajmniej chyba nie na oryginalnym Tzn przynajmniej ja nie widziałem takiego rowerka.
No i przyznaje bez bicia że nie wiem jak XT/XTR.
Ale wracając do napędów 2x i 3x. Ja jeżdżę tak że jak jadę z przodu na najmniejszej zębatce to używam 3 największych zębatek z tyłu. A jak jadę na największym blacie z przodu to używam trzech najmniejszych z tyłu. Pewnie można użyć jeszcze z jednej zębatki ale to już się potem duplikuje. W sensie jadąc np na największym blacie z przodu (w systemie 3x...) i wrzucając np 5ty blat od dołu z tyłu mamy duży przekrzyż łańcucha prowadzący do szybszego zużycia i pewnie też rozregulowywani się przerzutek. A to samu możemy osiągnąć zbijając z przodu na środkowy blat a z tyłu na 4 albo 3.
Natomiast w systemie 2x... np 2x11 możemy jadąc na mniejszym blacie z przodu spokojnie korzystać z 6 może nawet 7 większych blatów z tyłu a na większym blacie z przodu z 6-7 mniejszych (w sensie od dołu) blatów z tyłu mając mniejszy przekrzyż łańcucha niż w sytuacji którą opisałem wyżej. No i jadąc po jakichś falach/pagórkach, zjazd, podjazd, zjazd, podjazd nie musimy skakać z przodu z najmniejszego na największy (przez środkowy) i w drugą strone tylko z 1 na 2 i z 2 na 1.
Co do tego nowego Level 6.0 wrzuciłem ze stronki Krossa żeby była dobra specyfikacja. Szukając po sklepach znajdziesz nawet 1,5k taniej. Tu masz za 3490pln na największej ramie i 3,7k na mniejszych. Ale znajdziesz taniej.
Cues jak mówiliśmy zastępuje Altusa, Acere i Alivio. Ma grupy 4000,6000 i 8000. Jest też jakiś Cues 3000 - 3020 chyba dokładnie ale to nie jest cała grupa. Wiec obstawiam że to 4000 zastępuję Altusa czyli raczej podstawa bez wodotrysków.
Osobiście uważam systemy 1x9 czy 1x10 za parodię. Moim zdaniem to są dobre rozwiązania dla dzieci uczących się jeździć.
Uważam że jedynym sensownym rozwiązaniem 1x jest właśnie ta dwunastorzędowa deorka z tego Krossa.
A dlaczego. Bo w tej deorce masz 10-51T. Tzn najmniejsza tarcza ma 10 zębów. W Cues każdym nawet tym najwyższym zaczynasz od 11 zębów. Do tego na co zwróciłbym uwage widziałem sporo rowerów które w systemie 1x9, 1x10, 1x11 maja z przodu małą zębatkę mającą 32 zęby. A widziałem i takie które mają z przodu 30 zębową zębatkę. Osobiście uważam że te twory powinny być opatrzone specjalnym logo. Made by idiots for morons.
Ten Kross ma 34 zęby z przodu, więc jest już OK, ale nie wiem czy w takim systemie nie lepsze by było poszukanie rowerka z tarcza 36 zębową z przodu zestawiona z tyłu z te dwunastorzędową deorką. Ale nie wiem czy taki rowerek istnieje.
@Cichy
A propos bólu d ... nie wiem co mnie podkusiło. Jadąc dziś na przejażdżkę stanąłem na CPNie i wbiłem 5,1 bara. Każdy kamyk, dziurka Sam nie wiem czemu nie spuściłem od razu powietrza tylko całe 30 kilosów tak zrobiłem, ale taka prosta rzecz , a jak może bolec. A 3,5-4 bary i tez zmienia to ostro sytuacje
Wysłane 2024-05-24 20:03
Połowa problemu rozwiązana. Nie obyło się bez komplikacji. Zarezerwowaliśmy rowerki w poprzedni weekend bo był mega tłok w sklepie i nie dopchaliśmy się do kasy. Obsługiwał nas jako pomocnik gość z serwisu. Odstawił rowerki na zaplecze i niby zrobił rezerwacje ale jak wróciliśmy okazało się że się sprzedały. A że nigdzie ich nie było akcja poszukiwawcza zaczęła się od nowe.
Młody zdecydował się na Krossa Hexagona 5.0. Kurcze, jeździł jeszcze min fajnym Scottem Aspectem i jak dla mnie to był dużo fajniejszy rower ale wybrał Krossa. Na szczęście dostaliśmy pięć stówek rabatu ale mimo wszystko uważam że to mocno przesadzona cena za ten rower. Ale młody zadowolony wiec OK.
I ja też troszkę pojeździłem tym jego rowerkiem i musze powiedzie że góral to jest to. Albo po sezonie albo na początku przyszłego będę się rozglądał za czymś dla siebie.
W każdym razie.
@Maveriq
Kupiłeś już coś?
Co do:
Zmiana z 3 zębatek na dwie chyba niewiele upraszcza. Nadal jest tyle samo elementów całego mechsnizmu poza tą jedną zębatką mniej.
Po doświadczeniach z rowerem syna zgadzam się tu z tobą trochę bardziej.
TZN w mieście, na ścieżkach jest OK, o jazda praktycznie tylko na większym blacie. W terenie natomiast trzeba machać oboma i rzeczywiście wygodniej było by wachlować tylko tyłem. Dlatego też zastanawiam się czy jakiś napęd 2x11 czy 1x12.
Natomiast cały czas uważam że napędy 1x9 czy 1x10 to trochę takie zabaweczki.
No i cały czas szukam czegoś dla córki.
@cichy
Kupiłeś może tą sztycę o której pisał dj? Jak sie sprawdza?
Wysłane 2024-05-24 21:06
Nie kupiłem. Rozglądam się, badam rynek, czycham na obniżki po komuniach :)
Wysłane 2024-05-28 09:57 , Edytowane 2024-06-20 13:40
W przypadku elektryków polecam zastanowić się już nad kupieniem gotowego złożonego, a nie kombinować z samodzielnym przerabianiem roweru ;) I piszę to z własnego doświadczenia, bo okazało się to trudniejsze niz sądziłem, droższe i finalnie efekt nie jest tak estetyczny bo wszystko jest na wierzchu. A tak ma się schowane w ramie:
https://www.fischer-ebike.pl/produkty/e-bike/e-bike-mtb,2,15374
Aktualnie niezłe promocje na rowery elektryczne mtb ma w ofercie Fischer.
Wysłane 2024-06-17 23:49
Kolejny odhaczony. Córka śmiga na takim sprzęciku. Level JR 6.0 Fajny rowerek. Cena jak to u Krossa przesadzona. Choć w tym przypadku moim zdaniem nie tak bardzo jak w przypadku Hexagona 5.0.
Ale pojeździłem na tym rowerku syna i jestem na 100% pewien że góral to jest to. Także przymierzyłem się na szybko do Treka Procalibera.
@MatiX
Proszę o krótką lekcje. Procaliber, X-Caliber - co jest co? Któryś jest pod downhill a drugi odwrotnie czy o co tam z nimi chodzi.
Szukam rowerku uniwersalnego. 60% miasto, 40% teren (ale nie super ekstremalny, nie góry). Marlin ustaliliśmy odpada bo 8 nie polecasz a niższe nie wpisują się w koncepcje napędu która postanowiłem przetestować czyli 1x12.
1) Procaliber
Rower jak stoi moim zdaniem jest niedorzeczny. Wymaga poprawy żeby nie powiedzieć wprost naprawy.
Dlatego pytanie/a
Cytując ze strony: Maks. wielkość zębatki - 1x: 34T (linia łańcucha 55 mm), min. 30T (linia łańcucha 52 mm)
Rozumiem że można tą mała zębatkę 30T wymienić na zębatkę 34T - ale o co chodzi z tym łańcuchem. Trzeba go zmienić na inny czy to regulacja jakichś jego parametrów? Czy oprócz łańcucha cos jeszcze? Jaki jest sumaryczny koszt takiej operacji?
Czy można tez dać 32T i co wtedy z łańcuchem?
2) X-Caliber
Tutaj nic nie piszą w tabelce o innych zębatkach. W razie czego da się też założyć 34T i czy tu wymaga to więcej zmian niż jak zakładam łańcuch w Procalibrze. Czy tu było by nawet łatwiej i łańcuch zostaje nietknięty?
Na stronie Treka jest 1+1=8
Wiesz może czy chodzi o jeden nowy model czy będą całe nowe rodziny Merlinów, Procalibrów, X-Calibrów?
Rowerki fajne. No dobra do poprawy ale nadal fajne. Tylko ceny mniej fajne.
Jak to u jest u Treka. W ostatni dzień czy jakoś na sam koniec Trek fest widziałem syn jeździł na tym Merlinie 8 ale nie przyjrzałem się cenom innych modeli. Kiedy jeszcze można się spodziewać dobrych promocji? Teraz już po komuniach coś się może pojawić czy dopiero na koniec wakacji czy nawet później we wrześniu dopiero?
Wysłane 2024-06-18 22:46
Jutro napiszę więcej.
Xcaliber i Procaliber to dwa podobne rowery - procaliber jest nowszą konstrukcją, xcalibra już nie będzie. Żaden z tych rowerów nie jest rowerem DH (downhillowym).
Zębatki jutro :)
1+1=8 to zaden MTB. Nowy rower szosowy, ale więcej nie mogę :) do 27.06.
Wysłane 2024-06-19 22:04 , Edytowane 2024-06-19 22:06
Cytując ze strony: Maks. wielkość zębatki - 1x: 34T (linia łańcucha 55 mm), min. 30T (linia łańcucha 52 mm)
Tymi liniami generalnie się nie przejmujemy.
[size=2]Rozumiem że można tą mała zębatkę 30T wymienić na zębatkę 34T [/size]
[size=2]Można bez problemu, zwiększając ilość zębów zwiększamy jej średnice i może być konieczność wymiany łańcucha na dłuższy i to tyle, ale przy dwóch czy czterech zębach nie musi być takiej wymiany.[/size]
2) X-Caliber...
Tutaj nic nie piszą w tabelce o innych zębatkach. W razie czego da się też założyć 34T
Nie pamiętam już ale chyba tak.
Nowe procalibry sa fajnymi rowerkami.
A przeceny to pewnie na przełomie roku. Takiej informacji niestety nie mam. Dostajemy takie wiadomości na kilka dni przed ogłoszeniem.
Wysłane 2024-06-19 23:34
@MatiX
Naszły mnie takie pytania.
Czy takiego Procalibera można zamówić od Treka w wersji 34T czy on zawsze przychodzi w wersji 30T i samemu trzeba zmieniać?
Jaki jest koszt takiej zmiany?
Którego byś polecał pod kątem takiej jazdy jak wspomniałem. 60% jazdy w mieście 40% jazdy po w terenie ale nie extremalnym (jura, leśne ścieżki, trochę korzeni gdzie nie gdzie wystające wapienie...)
Dłuższe wycieczki (30-35km) typu do Tyńca ale to i tak większość trasy po ścieżce rowerowej.
Ze względu na pozycję, wygodę jazdy?
A przeceny to pewnie na przełomie roku.
A tak historycznie? Rok, dwa, trzy a może bardziej miarodajnie 5-6 lat temu przed pandemią to gdzieś już w listopadzie czy dopiero grudzień czy nawet dopiero w styczniu 2025?
Wysłane 2024-06-20 01:52
@beton
Takk sobie obserwuję i czytam...skoro chcesz rowerek na ścieżki i jakiś lekki lasek to dlaczego tak się zafiksowałeś na MTB?
Ogarnij sobie jakiegoś a'la miejskiego ale z prądem i będziesz Pan zadowolony!
Od razu zdementuję: na elektryku też można się spocić[/b], a takie gadanie jak ostatnio słyszałem że "ee ja mam zdrowe nogi jeszcze i potrafię kręcić" to o kand d... potłuc, bo tak naprawdę wszystko od człowieka zależy (zresztą sam MatiX przecież na elektryku popyla i wcale się tego nie wyrzeka).
Reasumując - odkąd mam elektryka (konwersję):
- mogę robić dłuższe trasy bez stresu
- chcę / nie boję się jeździć dalej (w sumie konsekwencja powyższego)
- potrafię się zasapać na rowerze
- fakt: jeżdżę szybciej - ale też dalej
- nie używam manetki na ścieżkach itp. (wychodzę z założenia że mam rower)
- co innego polne/leśne drogi - tam maneta i łogiń! (powiedzmy że mam ograniczoną moc obliczeniową i nie wyrabiam analizować trasy przed sobą i kręcić jednocześnie) - ale 4-tłoczki Magury blokują mi koła jak coś - a nie mają lekko.
- mam przerzutki...znaczy coś tam było w specyfikacji że mam
Reasumując: polecam taki rowerek jako alternatywę dla zwykłego. Ze wspomagania można, ale nie trzeba korzystać, wydłuża też trasy i daje nowe możliwości. I nie trzeba jeździć szybko (na tzw. legalnych nawet nie można).
Wysłane 2024-06-20 12:41
@djluke
Miejski vs MTB - wydaje mi się że już o tym wspomniałem ale może zbyt pobieżnie więc postaram się wyjaśnić dokładniej.
Obecnie mam trekkinga. Coś takiego. Tylko poprzednią generacje na DEORE i z inną kierą.
I tak jak wspomniałem wcześniej, ostatnio pojeździłem sobie na MTB syna. Zrobiłem kilka tych samych tras po których zwykle jeżdżę.
Co do określenia "leki lasek" to chyba tak tego nie sformułowałem. W każdym razie chodzi mi o to że nie mieszkam w górach i nie jeżdżę w Alpy czy na inne ekstremalne trasy w tym stylu. Natomiast nie mam też na myśli zwykłej polnej ścieżki. W niektórych miejscach jest sporo wystających korzeni czy kamieni. Czasem są to większe głazy, czasem drobniejsze kamienie, czasem wapienne skałki. Czasem te głazy/skały są obłe "wyślizgane" a w innych miejscach ostre, kanciaste. Zawsze tam zwalniam i kilka razy jadąc trekkingiem miałem wrażenie że już po kole. Przebite i zcentrowane. Jadąc na MTB syna robiłem te odcinki szybciej i pewniej. Na dwóch trasach w dwóch miejscach mam krótkie ale dość strome podjazdy które na moim trekkingu biorę po łagodniejszej trajektorii. Na trekkingu nie udało mi się ich pokonać najostrzejszą trajektorią natomiast na MTB syna już tak. Całkiem bezproblemowo. Zapewne to kwestia szerszej, bardziej przyczepnej opony ale zakładam że też trochę innej geometrii roweru dającej (przynajmniej mi) wrażenie lepszego przyklejenia do zbocza. Reasumując rower MTB daje więcej frajdy, pozwala wjechać dalej w terenie, moim zdaniem jest bardziej uniwersalny mimo że nazywany jest rowerm MTB.
Elektryczny - owszem czemu nie. Bardzo chętnie. I elektryczny też MTB. Tylko budżet trochę nie bardzo.
Widziałem w sklepie chyba takiego i takiego. Super, tylko $$$ nie te.
@Matix
Skoro już dj rozpalił wyobraźnię.
Marlin+ 8 bardzo fajny na Doerce 12 rzedowej (a nie SRAMie SX jak nieelekrtyczny Marlin 8) tylko
a) czy ładuje się go tylko i wyłącznie tak jak na zdjęciu przez wpięcie kabla czy można też łatwo szybko wyjąć baterię i wziąć ją do domu i naładować w ładowarce?
b) czy jeśli w punkcie wyżej odpowiedż była twierdząca to czy ładowarka jest w zestawie?
c) co powiesz o tym silniku - nie za słaby
d) bateria nie za mała - na ile kilometrów wystarcza
Powerfly Sport 4 Equipped Gen 4 - czy to rower MTB czy trekkingowy?
Ma gorszy osprzęt niż ten Merlin wyżej (10 rzędową Deorke) za to mocniejszy silnik większą baterię.
Tu widzę że bateria jest wyciągana - jest do tego ładowarka w zestawie czy wbudowana w baterie i tylko kabelek się wpina w ta wyciągnięta baterie?
Który z tych dwóch modeli byś polecił?
I najważniejsze historycznie jak wyglądają najlepsze rabaty na te rowery? Jest szansa na 60%? Rabat z 16 milionów na 14 milionów nie robi mi różnicy.
Wysłane 2024-06-20 20:08 , Edytowane 2024-06-20 20:09
W końcu dokonałem zakupu i padło na używkę ze względu na obecne wysokie ceny.
[LINK]
Kross Level 4.0 2018 ze zmienionym siodłem i znienionym napędem na Deore 1x11.
Jest 2-way release i rapid fire, na których mi zależało i do tego sprzęgło stabilizatora przerzutki i blokada widelca na kierownicy.
Rozmiar L, koszt 1800. Myślę, że za komplet wyposażenia do leśnej rekreacji to dobry deal.
Stan właściwie idealny, bez rys, tylko pedały obite i w połowie już zużyta tylna opona.
Wysłane 2024-06-20 22:41 , Edytowane 2024-06-20 22:45
Czy takiego Procalibera można zamówić od Treka w wersji 34T czy on zawsze przychodzi w wersji 30T i samemu trzeba zmieniać?
Jaki jest koszt takiej zmiany?
Niestety nie ma takiej możliwości. Koszt, zależy jaka marka, podstawa około 150zł a coś lepszego to koszt ponad 300zł
Znam te tereny na Jurze i Procaliber będzie dobrym wyborem ale ze sportową pozycją.
Marlin 8+ fajny rower, mocy ma wystarczająco, zasięg około 60km, można dorzucić extendera zwiększającego pojemność o 250Wh. Daje nam to wtedy 650Wh. Na tym „słabszym” silniku przejedziemy wtedy ponad 100km. Ja na swoim E osiągam ~70km z baterią 360 + extender 160 na motorze TQ HPR50.
Marlina ładujemy tylko z „ramy” stąd niższa cena miedzy innymi. Ładowarki zawsze są w zestawie dwu lub cztero-amperowe.
Generalnie elektrykowi wszystko jedno jaki ma zamontowany napęd. Poczujesz tylko różnicę mając napęd Sram AXS T-Type – on działa tak że czym mocniej się wciska korbę tym lepiej działa. Ale rowery na tym napędzie to 40+
Powerfly Sport - Wyprzedane
Najtańszym jest w tej chwili Powerfly 4
Rabaty to tak raczej 20-30% choć nie zawsze, początkiem roku.
Wysłane 2024-06-21 21:33
@Maveriq
Czyli z grubsza można by powiedzieć że poprzedni właściciel upgradeował tego twojego Krossa Level 4.0 2018 na Kross Level 5.0 2023. Jakoś niedawno Kross wrzucił promocje ale i tak cena tego Levela 5.0 2023 spadła z 4199pln na 3569pln wiec dałeś połowę. Czyli OK.
Jaką masz tarcze z przodu? I która wersje kasety (11-51T?) z tyłu bo są chyba dwie wersje jedenasto biegowej Deorki.
Jak Ci się jeździ?
@MatiX
... Procaliber będzie dobrym wyborem ale ze sportową pozycją.
Czy sportowa pozycja oznacza większe pochylenie? Myślę że spoko w przypadku szybkich wypadów do lasu czy na skałki dla fanu, tak na 10-15km. Ale czy ta sportowa pozycja z kolei nie równa się pobolewaniu pleców (czy innych części) przy dłuższych wycieczkach widokowych? Spokojne 30-35km wałem wzdłuż Wisły z podziwianiem widoków czy podobnych?
Jak tu się prezentuje X-Caliber? Pozycja będzie wygodniejsza na nim na dłuższe trasy?
Marlina ładujemy tylko z „ramy” stąd niższa cena miedzy innymi.
Kurcze. To niestety go raczej eliminuje bo chciałbym go trzymać w komórce lokatorskiej a tam nie mam gniazdka :(
Masz coś podobnego ale z wyjmowana baterią? Może z Cannondale?
Powerfly Sport - Wyprzedane
Hmm. Myślę że to nie problem. Domyślam się że są wyprzedane teraz ale za miesiąc, dwa, trzy Trek wyprodukuje nową serię i znów będą dostępne. Tak miałem z rowerem dla Córki. Wyprzedały się w międzyczasie jak podejmowaliśmy decyzje i oglądaliśmy inne rowerki. Kliknąłem powiadom o dostępności i kupiłem jak się pojawił. Nie musze kupić teraz czy w ciągu 2 tygodni.
Pytanie tylko czy warto śledzić i czekać czy rozglądać się za czymś innym?
Kluczowe pytania tutaj to:
- czy to MTB czy jakaś odmiana trekkinga
i czy to lepszy rowerek od tego Merlina?
Kto jest online: 0 użytkowników, 168 gości