Niedawno (ze 2 tygodnie temu) dzwoniła do mnie konsultantka z pewnego Banku i celem ponownego kontaktu (bo nie podejmuję decyzji przez telefon) wyraziłem przeróżne tam zgody (swoją drogą dlaczego wcześniej dzwoniła skoro zgód nie było?). Od tego czasu odrzucałem kilka telefonów dziennie od nich. Miarka przelała się dziś i wczoraj gdy postanowiłem te kilka telefonów odebrać - były to telefony zawsze o tym samym pomimo moich wcześniejszych sprzeciwów.
Wycofałem więc dziś wszystkie zgody i...godzinę później dostałem maila od owego Banku z ofertą marketingową ( Okazjami) - ofertą na którą godzinę wcześniej cofnąłem zgodę!
Co mogę z tym dalej zrobić poza zakończeniem mojej przygody z tym Bankiem?
Forum > Tematy dowolne > Przetwarzanie danych przez bank bez mojej zgody - co dalej?
Wysłane 2016-05-24 16:45 , Edytowane 2016-05-24 16:45
Wysłane 2016-05-24 21:50 , Edytowane 2016-05-24 21:51
Znajomy prawnik miał podobną sytuację. Anulował zgody na jakiekolwiek informacje od banku, a oni dalej swoje. Po pewnym czasie wkurzył się i posłał im pisemko, że każda kolejna otrzymana od nich informacja będzie kosztowała ich ileś tam PLN'ów. Oni dalej swoje. Jak już się zdeczko nazbierało to złożył pozew, z prośbą o przekazanie większości zadośćuczynienia na pewne hospicjum. Oczywiście wygrał... Bank już się więcej do niego nie odezwał :)
Wysłane 2016-05-24 22:09 , Edytowane 2016-05-24 22:13
Ogólna rada: jeśli dzwoni do Was ktoś z banku, powiedzcie, że w celu weryfikacji autentyczności telefonu, zadzwonicie na numer z tyłu karty. I, jeśli oczywiście chcecie faktycznie z nimi rozmawiać, oddzwońcie, ale albo z innego stacjonarnego telefonu, albo najlepiej z komórki (niektóre centrale telefonii stacjonarnej kończą połączenie dopiero kiedy obaj rozmówcy odłożą słuchawkę). Jeśli mają jakiś numer płatny wyżej niż lokalny, to dzwońcie na międzynarodowy. Będzie taniej, bo międzynarodowy to zwykły numer stacjonarny plus prefiks. W żadnym wypadku nie podawajcie żadnych danych osobie, która mówi, że dzwoni z banku.
@djluke
Ja bym składał zażalenie. A jeśli Ci nie zależy to Zmień bank i przy zakładaniu konta powiedz, że nie chcesz żadnych ofert marketingowych. Każdy bank powinien mieć opcję ustawienia tego.
Wysłane 2016-05-24 22:42
@Panzer
Ee ale co mają do tego wyłudzenia? Pierwsze od czego zaczynają konsultanci to "nazywam się X Y, mooją tożsamość może pan sprawdzić czy potwierdzić na infolinii". Poza tym widzę numer z jakiego dzwonią - nieznane mam zablokowane...chyba (a przynajmniej z takich nie dzwonią).
Zgody też umiem wyłączyć więc i to nie jest problemem. Poczekam sobie i może faktycznie zastosuję strategię opisaną wyżej przez murdoca - o ile będzie taka potrzeba oczywiście.
@elkoos
System przyjął i odznaczył od razu. Nie było "w trakcie realizacji" czy innego pendingu jak nieraz w telekomach na przykład. Co to DNS że ma się rozpropagować po ich systemie czy co? Jak wyrażę zgodę to mogą mnie nękać od razu a jak cofnę to muszą o tym wszyscy pracownicy przeczytać w sprawozdaniu rocznym?
Wysłane 2016-05-25 07:53
@djluke
System przyjął i odznaczył od razu. Nie było "w trakcie realizacji"
Oj tego nie wiesz. To tylko elektronka. Poczekaj, a reszta ja wyżej. Trzymaj się i nie denerwuj - spokojem ich zarąbiesz.
Wysłane 2016-05-25 10:29
A nie wystarczy dodać numeru do ignorowanych? Mnie też mBank nękał mimo braku zgody na oferty, ale mam lepsze rzeczy do robienia niż kopanie się z konsultantami (z resztą, nie ich wina że mają taką pracę), wrzuciłem numer do ignorowanych i mam z głowy. Nawet szczerze mówiąc nie wiem czy nadal próbują dzwonić. Pany, jest XXI wiek, telefony są smart, czasem nawet bardziej niż ich użytkownicy :)
Wysłane 2016-05-25 22:37
Dziś kolejny email z ofertą
Kto jest online: 0 użytkowników, 494 gości