Forum > Tematy dowolne > Serwis gwarancyjny Lenovo i rzekome zalanie - co dalej?

Strona 1 z 1 1
skocz

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38032 wypowiedzi

Wysłane 2016-12-19 00:49 , Edytowane 2016-12-19 00:52

Laptop (G50-30) kupiony w Saturnie niecałe 2 lata temu, w listopadzie oddany na gwarancję z powodu "stoi na logo lenovo", po 2-3 tygodniach wraca z ekspertyzą serwisową o zalaniu cieczą, utracie gwarancji itp., do papierka dołączone 4 wydrukowane zdjęcia b&w wątpliwej jakości, oczywiście wycena na w ciul i trochę (dysk, klawiatura, instalacja systemu oraz usługa (?)).
Nie znam dokładnej drogi tego lapka poza tym że oddał do Saturna i stamtąd odebrał, po drodze był w jakimś serwisie (z loga oraz pdfa prawdopodobnie CSS), na jednym z pism jest też jako nadawczy niemiecki adres MEDION AG - klientem jest Saturn, pismo po polsku.Gostek upiera się że laptopa nie zalał, ogólnie dba o sprzęt. Poza tym powodem oddania do serwisu był pad dysku więc nawet jakby płyta była zalana w trupa to dysk należałoby wymienić i tyle. Klawiatura też wygląda na sprawną.

Jest to dalej do ruszenia? Co ciekawe po wpisaniu S/N na stronie Lenovo pokazuje się na zielono "Na gwarancji" jeszcze przez 2.5 miesiąca. Można to dalej ugryźć bez kosztownych ekspertyz i włóczenia się po sądach? Tym bardziej że serwis (nie wiem czy polski czy niemiecki - nie wiem czy lap był w ogóle za granicą) przecież go rozkręcał. Wysyłka do Niemiec coś da? Istnieje w ogóle taka opcja? Wszak w sekcji gwarancji sugerują by "zwrócić się do lokalnego centrum serwisowego, aby uzyskać więcej informacji".
A może zostaje kupić SSD i pogodzić się ze stratą?

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, BeQuiet Dark Rock 4 Pro, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

1084

  • 1084
  • wiadomość Użytkownik
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 18808 wypowiedzi

Wysłane 2016-12-19 00:59

Jak jest ekspertyza, że zalany, to jest to zapisane  w systemie. Trzeba by obalić tą ekspertyzę. 

Drogi są dwie. Pierwsza, to udanie się do rzeczoznawcy. Druga to zażądanie protokołu odbioru laptopa od kuriera. 

Dlatego ja przed wysłaniem sporządzam dokumentację, między innymi foto. Jednak można założyć sprawę, argumentując, że laptop nigdy zalany nie był, i poprzeć to zeznaniami świadków. Pozostaje pytanie kto zalał, jeśli faktycznie był zalany,  to może kurier a oni nie sprawdzili przy otwieraniu przesyłki. 

Ale będą z tym batalie. Następnym razem proponuję nie kupować Lenovo.  Oni mają często, często kłopoty z gwarancją. 

elkoos

  • elkoos
  • wiadomość Użytkownik

  • 3760 wypowiedzi

Wysłane 2016-12-19 12:37

Kontakt bezpośredni z Lenovo był? Dokumentacja sprawdzona ze źródłem? Laptop wrócił w tym stanie, co był?

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38032 wypowiedzi

Wysłane 2016-12-19 17:59

@elkoos
Laptop nie jest mój ale spróbuję...
Kontakt był z Saturnem przy oddawaniu i odbieraniu. Tylko.
Co jest źródłem? Jak owa firma CSS to raczej Saturn sam sobie tego nie zrobił przecież. A jest to autoryzowany partner Lenovo.
Laptop wyjechał cały i wrócił cały + dołączone papiery. No dobra śrubki od klapki dysku były luźne (inne nie wiem) ale to nie do udowodnienia.

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, BeQuiet Dark Rock 4 Pro, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

Lasica

  • Lasica
  • wiadomość Użytkownik

  • 6576 wypowiedzi

Wysłane 2016-12-20 08:11

Tylko rzeczoznawca i obalenie ekspertyzy serwisu. Bez tego ani rusz. Z tym i tak mozliwa batalia w sadzie.

Tylko 2,5 miecha zostalo gwarancji? Ja bym kupil ssd i olal.

ZX Spectrum + Commodore 64 + ZX Spectrum 2+ + Amiga 600 + Microsoft Surface Pro GO2/X + Asus ROG Strix G513QY + Steam Deck

gofer87

Wysłane 2016-12-20 11:36

Przepadło, kupując lenovo praktycznie zrzekasz się gwarancji, w połowie przypadków albo serwis jeszcze więcej napsuje albo odrzucają gwarancję z błahego powodu, rzadko kiedy kończy się to happy endem. Medion to najgorsze zaplecze serwisowe.

salem78

Wysłane 2017-01-04 17:52

Miałem problem z serwisem lenovo i nie polecam firmy. U mnie lapek zaraz po kupnie wyskoczyły martwe pixele i sie powiększały, jak by został jeden czy dwa to bym olał. Sklep odebrał lapka spisując protokół że lapek w idealnym stanie został odebrany, po 2 tygodniach sklep dzwoni że gwarancja jest uieważniona z powodu uszkodzenia matrycy, pytam sprzedawcy na jakiej podstawie stwierdzili uszkodzenia matrycy ? a on pisze że robia zdjecia i wysyłają do polskiego serwisu. Ja mówie że lapek w idealnym stanie został odemnie odebrany i mam na to protokół. Więc mnie ratował protokół , odesłali do serwisu do niemiec i naprawili od ręki a jesli chodzi o wycene dałem za lapka 1099 zł a polski serwis wycenił wymiane matrycy na 800 zł.  

patryczek

Wysłane 2017-08-21 23:17

Miałem niedawno do czynienia z serwisem lenovo i jestem zadowolony. Działają szybko ( w kilkanaście dni sprzęt wrócił do mnie w pełni sprawny), do tego porządny kontakt z obsługą, także nie ma na co narzekać.

Han

  • Han
  • wiadomość Użytkownik

  • 2232 wypowiedzi

Wysłane 2017-08-22 08:03

@patryczek
"Pics or it didn't happen" - a tak serio to pierwszy komentarz na forum w którym próbujesz bronić niezbyt lubiany serwis (na dodatek komentarz mega lakoniczny bez żadnych szczegółów) kiepsko świadczy o obiektywności i wygląda raczej na próbę podbudowania opinii niż cokolwiek innego. Także poprosimy o szczegóły tej usterki i naprawy.

EKWB Rad XT 360 + Magicool Ultra 360 + EKWB Supremacy EVO + Alphacool Coolplex 25 + EKWB D5 PWM G2 + Alphacool Eisdecke D5 | Ryzen 9 5900X | Gigabyte B550 Aorus Pro V2 | 4x8GB DDR4 Patriot Viper Steel 4400CL19@3600CL14 | PowerColor 6900XT Liquid Devil@2730/16000 | Corsair MP600Pro Hydro 2TB | Plextor M8PeG 1TB | Seasonic Focus+ 850W Platinum | Custom Desk PC + 6x Phanteks T30 120mm@0-850RPM + 5xGelid Silent 14 PWM | LG 27GL850-B

1084

  • 1084
  • wiadomość Użytkownik
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 18808 wypowiedzi

Wysłane 2017-08-22 11:20

Jak wysyłamy laptopa na serwis to:

1)Robimy dokumentacje zdjęciową. 
2)Spisujemy protokół przy świadkach z ich podpisami.

W przypadku informacji o np. zalaniu itp. żądamy protokołu odbioru serwisu od kuriera i dokumentacji zdjęciowej. 
Jeśli takiej brak, natychmiast oświadczamy, że nie odpowiadamy za usterki które wynikły po nadaniu przesyłki. I koniecznie od razu powiadamiamy iż dysponujemy dokumentacją i protokołem, które to dokumenty możemy zaoferować. 

Jeśli serwis ich zażąda, to wysyłamy kopię, UWAGA wraz z ceną tej usługi np. 50zł. 

Jeśli będą jakiekolwiek problemy natychmiast zgłaszamy sprawę do sądu i wysyłamy powiadomienie o tym do serwisu. 

99% przypadków nie dochodzi nawet do sprawy. O ile oczywiście jesteśmy pewni, że usterka nie jest naszą winą. 

Strona 1 z 1 1
skocz

Kto jest online: 0 użytkowników, 305 gości