Witaj nieznajomy, zaloguj lub zarejestruj się.
Masz konto nie pamiętasz danych ? Przypomnij je.

Użytkownik: Hasło:
czytelnicy on-line: 990, w tym zalogowani: 30

:: Strona główna > Komentarze

Radeon HD 5570 - DX11 dla mało wymagających

Autor: Sebastian Wiśniewski (NetCop), data: 2010-02-09 06:01:00  
Pięć dni po premierze układu Cedar AMD serwuje nam kolejną kartę graficzną, Radeona HD 5570. Karta ta jest drugim modelem, po Radeonie HD 5670, która bazuje na układzie Redwood. Jej konstrukcja przypomina Radeona HD 5450, a więc jest niskoprofilowana, jednak zastosowanie znacznie mocniejszego układu dobrze wróży wydajności w grach, która może być wystarczająca dla mniej wymagających graczy. W niniejszej recenzji to sprawdzimy. Zapraszam.

Komentowanie wiadomości jest dostępne tylko dla zarejestrownych czytelników.
Aby się zarejestrować kliknij tutaj.

 

KOMENTARZE

 
ofensywa ATI trwa
Krzysgdynia (0)   Wtorek, 09 Lutego 2010 07:39   odpowiedz
 
Godny następca 4670 i na pewno lepszy wybór. Na razie nie mogli dać niższej ceny bo po co sobie strzelać w stopę odcinając sprzedaż starszego modelu. Myślę, że jak wyjdą zapasy magazynowe to cena spadnie do ok 230-240zł.

Póki co faktycznie warto jednak dopłacić te 50zł do 5670.

9800GT niby bezkonkurencyjny w stosunku do ceny ale ten pobór mocy .. Np w moim przypadku wiązałoby sie to z wymianą obudowy lub szukaniem zasilacza mikro-atx o większej mocy. Oba rozwiązania to dodaktowy, nieakceptowalny koszt, mało kto czasem patrzy na sprawę od tej strony ;).
Yoshi_80 (1215)   Wtorek, 09 Lutego 2010 08:18   odpowiedz
 
Heh
In4 - jak zwykle pierwsze z recenzją!
Tak trzymać.

Co do testów to trochę mi brakuje porównania z lepszymi kartami, czyli 5770/5870. Wiem, że wydajność x2 mogłaby zmniejszyć czytelność wykresów. No, ale byłoby jakieś porównanie...

Co do karty to cena premierowa. Widać AMD nie ma problemów ze sprzedażą Wcześniej gdzieś czytałem, że 5570 ma być w cenie 60$.

Na ten obłęd przydałoby się lekarstwo w postaci FERMI...


@Yoshi_80
Dokładnie zwłaszcza IDLE dość duże w 9800GT...
slawko (1571)   Wtorek, 09 Lutego 2010 08:20   odpowiedz
 
@slawko
faktycznie, cały low-end serii HD5000 to cenowa porażka, ale widocznie rynek akceptuje takie ceny. W każdym razie AMD ma z czego obniżać cenę, jeżeli będzie trzeba.
andrzej166 (1553)   Wtorek, 09 Lutego 2010 08:25   odpowiedz
 
@andrzej166
Cen nie uznałbym za porażkę bo wpisują sie w rynek. NV nie jest wcale bardziej opłacalna. Ten 9800GT to grzejacy sie stary kotlet a odświerzony GT240 jest już cenowo zupełnie nieatrakcyjny bo droższy i wyraźnie wolniejszy od radzia 5670, więc o jakiej porażce cenowej tu mówimy? Chyba o porażce uprawianej przez NV. Jedyny konkuretnt tej klasie to 9600gt, baaadzo duzy wybór mamy w ofercie NV , nie ma co
Yoshi_80 (1215)   Wtorek, 09 Lutego 2010 09:18   odpowiedz
 
@slawko
Wyniki z gier są kompatybilne z recenzjami 5870, 5850 więc możesz sobie korespondencyjnie porównać

No to jeszcze został do przetestowania 5830 i czekamy na NVIDIĘ.
Przyjaciel IN4.plNetCop (11516)   Wtorek, 09 Lutego 2010 09:40   odpowiedz
 
Karta trochę bez sensu w ofercie AMD, nie porównując do ofery nVidia. Za wolna do gier, za szybka na dekodowanie Video. Dla niedzielnych graczy jak ja lepsza jest HD 5670 (zdecydowanie warta dopłaty 50 PLN). Do dekodowania video wystarczy HD 5450 (jeśli nie integra). Myślę iż rynek odbiorców jest bardzo mały. Choć karta na pewno się sprzeda, pytanie tylko czy będą to świadome zakupy.
Jak napisał NetCop czekamy na nVidia i jej karty i na lepsze ceny. Na 5830 też dużo osób czeka
@slawko w pełni się zgadzam.
Sturmovik (1150)   Wtorek, 09 Lutego 2010 10:41   odpowiedz
 
hmm, specyfikacja tego 5570 wygląda dokładnie tak samo jak mobilnego 5650. trzeba sobie zanotować przelicznik
joorva (1382)   Wtorek, 09 Lutego 2010 10:41   odpowiedz
 
Karta nie jest zła :D Jak może ktoś ma monitor 1024x768 góra 1280x1024 to da rade jeszcze pograć :D Mam nadzieje iż 5830 będzie kastratem 5850 :)
Jurigag (597)   Wtorek, 09 Lutego 2010 11:03   odpowiedz
 
@NetCop
A kiedy dokładnie premiera 5830? :)
Piti (229)   Wtorek, 09 Lutego 2010 11:47   odpowiedz
 
No i niepotrzebnie dali 1G pamięci, połowa by starczyła a cena by mogła fajnie spaść
Yoshi_80 (1215)   Wtorek, 09 Lutego 2010 12:11   odpowiedz
 
Kreatywna księgowość, teraz kreatywne pokazywanie wyników.

HD 5570 vs HD 4670, o ile inne tabelki są w porządku, to te 126% wygląda wygląda niezwykle "komicznie"

---

Zastanawiam się jaka jest szansa zaistnienia takiej konfiguracji w rzeczywistości?

Jeżeli komuś zależy tylko na wydajności i7 to wybierze zintegrowaną, obsługa kilku monitorów są tańsze karty. Szansa że użytkownik będzie miał kineskop w rozdzielczości 1024x768 lub mniejszej jest nikła.


Naprawdę nie ma możliwości przetestowania tego modelu ( i nie tylko) na jakimś starszym składaku gdzie karta graficzna nie będzie SKRAJNIE NAJTAŃSZYM podzespołem?
A tak praca i poświęcony na to czas jest zmarnowany i nieużyteczny dla większości odbiorców. Sztuką dla sztuki, jedynie dostawca energii elektrycznej jest zadowolony.

---

Nie znalazłby się firma która dostarczyłaby za reklamę na czas testów typowy zestaw "low-end" gdzie taka karta graficzna idealnie by pasowała?
perzadam (78)   Wtorek, 09 Lutego 2010 12:27   odpowiedz
 
@Piti
Nie znam dokładnej daty. Plota głosi, że 18-ego. Patrząc na schemat wydawniczy AMD może to być 18 lub 23. Wg. moich źródeł w tym miesiącu ma być na pewno.

@@Yoshi_80
Dali 1GB bo do marketów jak znalazł, niedawno słyszałem reklamę jakiegoś marketu, "procesor Intel X Ghz, XGB RAM, karta graficzna GeForce 1GB RAM" czyli najważniejsza jest nazwa i ilość RAM
Przyjaciel IN4.plNetCop (11516)   Wtorek, 09 Lutego 2010 12:15   odpowiedz
 
@perzadam
Co widzisz komicznego w szybszym działaniu DX11 vs DX10 w Stalkerze COP? Wzrost wydajności na kartach serii R5000 wynosi 20-25% testując ustawienia DX11 vs DX10 (z wyłączeniem teselacji). Podobne efekty notuje się w BattleForge. Wkrótce pojawi się więcej gier z DX11.

Nie wiem na jakiej podstawie uważasz, że zastosowanie tańszego zestawu zmieni sens i kolejność wyników. Jesteś w stanie pokazać jakieś dowody na to?

Jak myślisz, znalazłaby się firma podrzucająca ten sam zestaw na każde zawołanie gdy trzeba zrobić testy? Spróbuj wydedukować to po tabelce sponsorów platformy testowej.
Przyjaciel IN4.plNetCop (11516)   Wtorek, 09 Lutego 2010 12:47   odpowiedz
 
@NetCop
No właśnie, zdjęli by te 512 i cena by spadła akurat o te ok 30zł.
Yoshi_80 (1215)   Wtorek, 09 Lutego 2010 13:23   odpowiedz
 
Radeony HD 5xxx
W sumie to karta nie "najgorsza" ale mino wszystko powinna byc leprza to sie powinno nazywac HD 5450 a 5670 powinno sie nazywac 5650 wiem ze to low end ale te kary powinny byc bardziej wydajne ATi tak jak kiedys nVidia poczynila za duze ciecia z 8500GT jak i 8600GT. Bardzo liczylem na 5670 ale raczej kupie 4770 bo sa w takiej samej cenie pradozernosc jest bardzo podobna a wydajnosc duzo leprza 4770. Ten 5670 moin zdaniem powinien byc zawsze szybszy od 9600GT i bardzo porownywalny z 9800GT a tak niejest. Jesli chodzi o inne karty z tej seri to kolejna porazka jest HD 5750 to powinno mniej pelne 800spu a model wyzszy moglby mniec ich troche wiecej ciecia z duze i za duza cena. Lubie ATi ale troche przeginaja
Adios6293 (84)   Wtorek, 09 Lutego 2010 13:24   odpowiedz
 
Hmmm, kurcze - całkiem przyzwoicie wypada ta karcioszka... Nawet lepiej niż przyzwoicie. Poczekałbym może z miesiąc, by ceny się w miarę możliwości ustabilizowały, bo w tym przedziale cenowym 20zł to już dla Kowalskiego duża różnica.
Tak czy inaczej, fajnie to wygląda ^^

Czekam z niecierpliwością na testy HD5830, bo na takowe możemy liczyć ?
Hiob (0)   Wtorek, 09 Lutego 2010 14:27   odpowiedz
 
Co to się porobiło, nVidia całkiem sporo wygrywa w econo!
Lukxxx (351)   Wtorek, 09 Lutego 2010 15:29   odpowiedz
 
Brakuje mi trochę porównania do 9600GT w grach.
felixxx (930)   Wtorek, 09 Lutego 2010 15:57   odpowiedz
 
@felixxx
Nie ma, rozmawiałem z kilkoma przedstawicielami. Wszyscy już się pozbyli 9600GT i nikt nie ma pożyczyć. To co jest na rynku to już resztki z hurtowni i sklepów. Następcą jest GT240.
Przyjaciel IN4.plNetCop (11516)   Wtorek, 09 Lutego 2010 16:18   odpowiedz
 
@NetCop
9800GT tez powoli znika z rynku ?
Krzysgdynia (0)   Wtorek, 09 Lutego 2010 17:34   odpowiedz
 
@Krzysgdynia
Nie, G92 jest wiecznie żywe i ciągle nie ma następny więc jeszcze trochę pobędzie w postaci 9800GT i GTSa 250
Przyjaciel IN4.plNetCop (11516)   Wtorek, 09 Lutego 2010 18:02   odpowiedz
 
@Netcop
Jaki to następca? Słabszy od 9600GT jest.
Ja mogę pożyczyć, jeszcze ciągle mam go w budzie, i nie zamierzam wymieniać.
Do tego w co gram, całkowicie wystarcza - Guitar Hero, i RPG różne
felixxx (930)   Wtorek, 09 Lutego 2010 19:33   odpowiedz
 
HD 5570
Jak zwykle szału nima.Karta taka sobie.
ivanos (59)   Wtorek, 09 Lutego 2010 22:11   odpowiedz
 
"Według informacji uzyskanych od AMD tylko sample inżynieryjne są głośne z racji wczesnej wersji BIOSu. Wersje sklepowe mają być ciche zarówno w 2D jak i w 3D."

- Trochę nie teges. Jeśli w recenzji napisane jest że karta głośna, w podsumowaniu też a zaraz potem dementuje się to i stwierdza że jednak jest cicha (bo przecież kogo obchodzi sample inżynieryjny?) to zakrawa to na.. nie wiem co. Fajną recenzję puentuję się marketingowo-PRowskim "ale jednak kupujcie bo nie jest tak jak napisaliśmy".
Firmy muszą się nauczyć że wysyłając coś do testów będą oceniane za to co jest a nie za obietnice. Test to test.
Netcop, łapiesz o co mi chodzi? Recka super jak zwykle.
agnus (3591)   Środa, 10 Lutego 2010 08:20   odpowiedz
 
@agnus
no niby tak ale czytelnika obchodzi bardziej funkcjonowanie wersji ostatecznej a nie sampla, w końcu sampli inżynieryjnych nie sprzedają w sklepach. w związku z tym uważam że całkiem na miejscu jest zwrócić uwagę na to czym wersja finalna będzie się różnić od recenzowanej.
joorva (1382)   Środa, 10 Lutego 2010 11:59   odpowiedz
 
joorva
Tak, zgadzam się. Tylko jaką masz pewność że wersja ostateczna będzie taka jak pisze AMD słowami recenzenta? :)

Pewne jest to co zostało przetestowane.
agnus (3591)   Środa, 10 Lutego 2010 12:38   odpowiedz
 
@agnus
Po części masz rację. To co przetestowano jest w recenzji opisane natomiast testowałem sampla inżynieryjnego w wersji "nie do sprzedaży", który może różnić się od produktu w pudełku. Najlepiej jest oczywiście testować finalne karty ale nie zawsze jest taka możliwość przed premierą.
Mamy więc informację od AMD, że finalne karty różnią się BIOSem. Informację tą zamieszczam ale z tego powodu nie zmieniam podsumowania i opisu tego co przetestowałem.
Przyjaciel IN4.plNetCop (11516)   Środa, 10 Lutego 2010 14:37   odpowiedz
 
@NetCop
Komicznego - skala nie zaczyna się od zera jak w innych przypadkach, co daje wrażenie że jest szybsza niż w rzeczywistości.


Dodatkowy tańszy zestaw zwiększyłby grupę zainteresowanych = potencjalnych kupujących którzy mogliby wymienić kilkuletnią kartę na coś cichszego zyskując do tego na wydajności.


Miałem na myśli przedział do ~200zł na nową część która jeszcze jest w sprzedaży, a nie jeden konkretny zestaw. Dedukując, płyta z tego segmentu by była.
perzadam (78)   Środa, 10 Lutego 2010 22:09   odpowiedz
 
50 dyszek za drogo, lepiej już faktycznie dopłacić do 9800GT
kao chen (2583)   Środa, 10 Lutego 2010 23:36   odpowiedz
 
@perzadam
Wykres ten nie przedstawia FPSów lecz procenty i pokazuje o ile % w rzeczywistości jedna karta jest szybsza od drugiej. Nie zaczyna się od 0, bo tutaj zerem czyli punktem wyjścia jest 100%. Wszystkie wyniki uzyskane przez 4670 są wzięte za podstawę czyli 100% wydajności. Wyniki uzyskane przez 5570 przedstawione są jako % względem 4670. Wszystko powyżej 100% jest szybsze, poniżej wolniejsze. 0 na takim wykresie oznaczałoby, że karta w danym teście nie działa.
Przyjaciel IN4.plNetCop (11516)   Czwartek, 11 Lutego 2010 11:24   odpowiedz
 
Można powiedzieć ze firma AMD zagospodarowuje szczelnie rynek pozwalając swoim klientom na wybór od najdroższych HD59.. do najtańszych HD54..
Przyjaciel IN4.pllami (3356)   Czwartek, 11 Lutego 2010 19:07   odpowiedz
 
@NetCop
Poprawiam się ;] pisząc o zerze miałem na myśli nieproporcjonalny wykres.


126% początkowo wygląda jak minimum 200%.

Ale gdyby w miejscu tych 126% było 200% to wykres rozłożyłby się bardziej proporcjonalnie. Ale jeżeli tylko mi to przeszkadza to tabelka jest zasadą większości jest dobra. ;)
perzadam (78)   Piątek, 12 Lutego 2010 12:52   odpowiedz
 
@perzadam
Marudzisz. Jakby skala była taka jak mówisz to by nie było widać tych mniejszych róznic w granicach 3-4 %. Skala jest skalą i jak ktoś jest ułomny i nie umie odczytać jednostek to jego problem. Wykres ma byc czytelny i to jest najważniejsze.
Yoshi_80 (1215)   Piątek, 12 Lutego 2010 19:00   odpowiedz

Luty 2012
PnWtŚrCzPtSoNi
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829 
całe archiwum