2014-10-23 14:02
Autor: Sebastian Wiśniewski (NetCop)
11

Civilization Beyond Earth z AMD Mantle

Obrazek Civilization Beyond Earth z AMD Mantle

Jutro (24 października) na rynku zadebiutuje najnowsza gra strategiczna weterana tego gatunku Sida Meiera czyli Civilization Beyond Earth.
AMD i Firaxis współpracowało przez wiele miesięcy nie tylko nad grą, ale i nad samym Mantle. Z tego też powodu Mantle nie jest tutaj narzędziem tylko do poprawy wydajności, ale również posłużyło do wprowadzenia kilku usprawnień w działaniu samej gry.

Oto co mówi główny programista gry Johna Kloetzli na temat wykorzystania Mantle:
"Mantle przyniesie większą ilość renderowanych klatek na sekundę w systemach limitowanych przez procesor redukując koszt jego użycia. Gracze z kartami z najwyższej półki będą mieli płynniejszą rozgrywkę ponieważ ich maszyny nie będą spowalniane przez procesor. W systemach limitowanych przez układ graficzny wydajność może się nie poprawić ale spadnie zużycie energii ze względu na niższe wykorzystyanie procesora. Ma to szczególnie znaczenie w laptopach i tabletach."

WYDAJNOŚĆ
We wszystkich przetestowanych przez AMD konfiguracjach karty graficzne AMD Radeon™ zapewniają wyższą wydajność niż konkurencja, a sam AMD Radeon™ R9 290X 8GB jest najszybszą kartą graficzną w najnowszej odsłonie Cywilizacji.

Civilization Beyond Earth z AMD Mantle

UNIKALNE ROZWIĄZANIA DZIĘKI MANTLE:
Wśród technik opracowany dzięki współpracy AMD i Firaxis są:
1. Enhanced-quality Anti-Aliasing (EQAA): zapewnia lepszą jakość wygładzania krawędzi poprzez podwojenie próbkowania (względem MSAA) na każdym z poziomów. Ta funkcja jest automatycznie włączona dla użytkowników systemów z kartami graficznymi AMD, którzy uruchomili wygładzanie w ustawieniach.
2. Multi-threaded command buffering: wykorzystanie Mantle zapewnia deweloperowi gry możliwość ulepszenia przepływu danych między kartą graficzną a procesorem. Jest to szczególnie efektywne w przypadku wielordzeniowych procesorów, które dotychczas były niewykorzystywane należycie przez API wyższych poziomów. Na późniejszym etapie gry Mantle robi dużą różnicę w płynności działania, gdy karta graficzna otrzymuje stosunkowo dużo rozkazów.
3. Split-frame rendering (SFR): Mantle zapewnia deweloperowi pełną kontrolę nad tym, jak działają konfiguracje z wieloma kartami graficznymi. Ta "pełna kontrola" pozwala im zaprojektować sposób renderingu tak, aby optymalnie odpowiadał działaniu gry. W przypadku Cywilizacji Firaxis zdecydowało o wykorzystaniu nie renderowania klatek naprzemiennie (AFR), ale wspólnym renderingu jednej (SFR). Dzięki temu uniknięto problemu opóźnień, jakie pojawiają się w przypadku metody AFR.

Do wykorzystania Mantle w tej grze potrzebować będziemy oprócz karty AMD ;) sterowników AMD Catalyst 14.9.2, które zostaną udostępnione 24 października 2014.
Civilization Beyond Earth z AMD Mantle

Civilization Beyond Earth z AMD Mantle

Civilization Beyond Earth z AMD Mantle

źródło: AMD / Własne



Komentowanie dostę™pne jest tylko dla zarejestrowanych i zalogowanych czytelnik serwisu IN4.pl.