2015-08-12 11:30
Autor: pawdzied
8

Google wybrało Vulkan jako API do nowych wersji Androida

Obrazek Google wybrało Vulkan jako API do nowych wersji Androida

Google podjęło decyzje o wsparciu API Vulkan, który jest niskopoziomowym następcą zarówno OpenGL jak i OpenGL ES. Nad rozwojem Vulkana czuwać będzie grupa Khronos, zajmująca się otwartymi standardami multimedialnymi (w tym API OpenGL, WebGL czy OpenCL), a do jego rozwoju duży wkład miała firma AMD - Vulkan silnie bazuje na Mantle.
Oznacza to, że wszystkie główne platformy mobilne (iOS - Metal, Windows 10 - DX12, Android - Vulkan) będą miały niskopoziomowe API graficzne. Vulkan ma być wspierany również na konsolach, gdyż to API jako swój cel przyjmuje nie tylko komputery i urządzenia mobilne, ale również wlaśnie konsole. "Sprzętowo" będzie to możliwe, ponieważ AMD zadeklarowało wsparcie API na wszystkich kartach w architekturze GCN (HD 7000 i nowsze).

Jeśli Sony zdecyduje się umożliwić wsparcie Vulkan na PS4, a AMD wyda odpowiednią aktualizację sterownika graficznego, to istnieje szansa, że port pomiędzy PS4 a komputerami będzie zdecydowanie uproszczony, co zmniejszy koszty dla developerów. Obecnie Sony korzysta z własnego API graficznego.

Wcześniej mówiono o tym, że Google planuje wycofać się z API firmy Khronos i stworzyć własne API graficzne. Widocznie potrzebny nakład pracy okazał się zbyt duży, a potencjalne zyski zbyt małe, by decydować się na taki krok.

źródło: techpowerup.com



Komentowanie dostę™pne jest tylko dla zarejestrowanych i zalogowanych czytelnik serwisu IN4.pl.