2019-04-12 12:51
Autor: Sławomir Kwasowski (SlawoyAMD)
0

Polacy wydali ponad 2 miliardy złotych na gry wideo

Obrazek Polacy wydali ponad 2 miliardy złotych na gry wideo

Newzoo, światowy lider w analizach rynku dla gier wideo, eSportu i gier mobilnych w kooperacji z firmą Wargaming dzieli się danymi dla polskiego rynku gier wideo. Według analityków firmy wydatki Polaków w tym segmencie popkultury sięgnęły 541500000 USD czyli dokładnie 2057 700000 PLN (kurs za Narodowym Bankiem Polskim). Jest to wynik lepszy od ubiegłego roku (503600000 USD), a 2019 ma pokazać dalsze wzrosty. W stosunku do poprzednich lat prawie wszystkie segmenty pokazały wzrosty. Największe obroty w 2018 notowało się na grach mobilnych na smartfony (+12.49% z poziomu 140300000 USD w 2017), następne były gry na komputery osobiste (+4.66% z poziomu 145800000 USD ubiegłego roku).



Gry konsolowe zbliżyły się do tych na komputery osobiste i podobnie jak w przypadku gier mobilnych na smartfony wykazały się dużą dynamiką wzrostu (+8.12, 140300000 USD w 2017). Spadek zanotowały jedynie gry przeglądarkowe o -7.8% i analitycy prognozują dalsze tracenie na znaczeniu tego segmentu rynku.

Warto podkreślić, że Polska ze swoim wynikiem na poziomie 541500000 USD jest obecnie 2 rynkiem w całej Europie Środkowo-wschodniej. Na pierwszym miejscu jest Federacja Rosyjska z wydatkami na poziomie 1657000000 USD, a trzecim rynkiem jest Kazachstan z wynikiem 207 000 000 USD. Jeśli bierzemy pod uwagę całą Europę, wtedy nasz kraj znajduje się na mocnej, 8 pozycji. Liderem są Niemcy (4989000000 USD w 2018), drugie miejsce przypada Wielkiej Brytanii (4731000000 w 2018), a trzecie miejsce zajmuje Francja (3366000000 USD w 2018). Polskę w tym ujęciu wyprzedza bezpośrednio Holandia (646000000 USD w 2018), a za nami jest Szwajcaria (537000000 USD w 2018).

Według danych firmy analitycznej Newzoo, statystyczny Polak wydał 58.69 USD na gry w 2018 roku. W 2019 wzrost wydatków w Polsce ma być na poziomie +5.9 % dla całego segmentu i sięgnąć kwoty zbliżonej do 574400000 USD. Największą dynamikę mają pokazać gry mobilne na smartfony (+11%), a gry na komputery osobiste PC i konsole stabilny, choć niewielki wzrost (odpowiednio o +3.1% i +5.7%).

Warto pokreślić popularność tytułów firmy Wargaming w Polsce. Do końca marca 2019 w Polsce utworzono ponad 7 141 641 milionów kont dla wszystkich tytułów tej firmy. Jeśli porównamy to z ilością obywateli polskich (38400000 według Głównego Urzędu Statystycznego) okazuje się, że ponad 18% Polaków miało styczność z jedną lub więcej gier produkowanych lub wydawanych przez Wargaming.





Polacy wydali ponad 2 miliardy złotych na gry wideo

źródło: Info Prasowe / Wargaming



Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych i zalogowanych czytelnik serwisu IN4.pl.