Witaj nieznajomy, zaloguj lub zarejestruj się.
Masz konto nie pamiętasz danych ? Przypomnij je.

Użytkownik: Hasło:
czytelnicy on-line: 613, w tym zalogowani: 26

:: Strona główna > Komentarze

GeForce GTS 250 - deja vu

Autor: Sebastian Wiśniewski (NetCop), data: 2009-03-03 09:00:01  
NVIDIA przygotowała na dziś premierę swojej nowej karty GeForce GTS 250. "Nowej" jest tu użyte trochę na wyrost, gdyż w zasadzie, jak to firma sama określa jest to update GeForce'a 9800GTX+, a nie zupełnie nowy produkt. Uaktualnienie to ma dwa zasadnicze cele. Uporządkowanie bałaganu w nazewnictwie i numeracji kart jakie zieloni zrobili przez ostatni rok, a także zaoferowanie karty atrakcyjniejszej od konkurencji, wydajnościowo i cenowo. GeForce GTS 250 przeciera ścieżkę nowych nazw. Po nim przyjdą następni, a zmiana nazw obejmie całą serię GeForce 9 ale na razie skupimy się na tym konkretnym modelu. Zapraszam.

Komentowanie wiadomości jest dostępne tylko dla zarejestrownych czytelników.
Aby się zarejestrować kliknij tutaj.

 

KOMENTARZE

 
tylko ze w moim evga 9800gtx+ tez mam w idle mniejszy pobor pradu i ze obniza taktowanie.. zal. kiedy i skad bedzie mozna pobrac biosa? xP
KaFaR (10)   Wtorek, 03 Marca 2009 09:23   odpowiedz
 
@KaFaR
Po wejściu na rynek modeli 512MB czyli od 10-ego marca.
Przyjaciel IN4.plNetCop (11682)   Wtorek, 03 Marca 2009 09:58   odpowiedz
 
@NetCop
aa ok xP thx :D
KaFaR (10)   Wtorek, 03 Marca 2009 10:09   odpowiedz
 
test jak zwykle OK. jak to u Nvidii bywa karta troszeczkę za droga w stosunku do wydajności.

gratuluję nowej platformy testowej. czy w związku z tym wszystkie karty graficzne zostały przetestowane od nowa?
i co to za dziwna rozdzielczość 1280x960? zawsze było 1280x1024
Cadhi (199)   Wtorek, 03 Marca 2009 10:39   odpowiedz
 
@Cadhi
Oczywiście, że wszystkie zostały przetestowane od nowa na nowej platformie. Jak inaczej wyobrażasz sobie porównanie wyników ? Oprócz tego w między czasie poaplikowałem jeszcze najnowsze łatki grom jeśli takowe się pojawiły więc wyniki nie są już kompatybilne z wcześniejszymi recenzjami.

Rozdzielczość 1280x960 (4:3) zastąpiła z przymusu 1280x1024 (5:4) gdyż otóż NVIDIA blokuje na ament w swoich sterownikach tą rozdzielczość na monitorach BenQ FP241W.
Przyjaciel IN4.plNetCop (11682)   Wtorek, 03 Marca 2009 10:44   odpowiedz
 
@NetCop
a to w takim razie jeszcze większy szacunek za wiele dodatkowej pracy. właśnie miałem nadzieję, że nie poszliście na skróty :)

co do 1280x960 to mi to oczywiście nie przeszkadza, bo różnica w stosunku do 1280x1024 będzie zerowa. tak tylko chciałem wiedzieć.
dziękuję za odpowiedzi.
Cadhi (199)   Wtorek, 03 Marca 2009 11:02   odpowiedz
 
... GTS 250 Kotlet Edition ...
Ciekawe czy Nvidia osiagnie podobny sukces ze swoimi kotletami jak McDonalds?

A na serio ciekawi mnie kiedy uzytkownicy odwroca sie od firmy jak NVidia, ktorej produkty trzeba rozpoznawac z karteczka w reku ( rok 2007 - nazwa, rok 2008 - nowa nazwa, rok 2009 - lepsza nazwa).

Ps. Wielkie brawa dla Netcopa za aktualizacje wynikow dla wszystkich kart.
Shadov (326)   Wtorek, 03 Marca 2009 11:15   odpowiedz
 
NetCop strona 11 gierka COH mylła Ci się rozdziałka w pierwszym wykresie 1280x1960
3bynio (668)   Wtorek, 03 Marca 2009 11:15   odpowiedz
 
Gratuluje recki! Zrobiona naprawdę fachowo
p3kler (17)   Wtorek, 03 Marca 2009 11:18   odpowiedz
 
@3bynio
Dzięki, poprawione.
Przyjaciel IN4.plNetCop (11682)   Wtorek, 03 Marca 2009 11:48   odpowiedz
 
A nasi dystrybutorzy/sprzedawcy, jak zwykle jadą po bandzie

Miało być taniej, jest... drożej

Chyba, że przewidują ogólne podwyżki cen kart, na czas premiery
No i super, że od razu sporo wyników na nowej platformie.
andrzej166 (1577)   Wtorek, 03 Marca 2009 11:50   odpowiedz
 
bardzo
przyzwoita wydajność. gdyby cena była 450 zł, był bym posiadaczem tego układu.
rmaju (444)   Wtorek, 03 Marca 2009 14:04   odpowiedz
 
oraz
ogromne podziękowania dla zasłużonego już NetCop'a, któremu sam bym osobiście wręczył order odrodzenia polski - gdybym tylko mógł.

czytam te recenzje na gotowe, a potem stosuję całą wiedzę w robocie. idę na mega łatwiznę i za to wielkie dzięki.
pozdrawiam
rmaju (444)   Wtorek, 03 Marca 2009 14:15   odpowiedz
 
Ach... i te wykresy... i jeszcze pobór prądu...
Wszystko widać jak na dłoni (a do tego dostajemy gratis komentarz autora).

(@NetCop, trzeba było pochwalić się pod platformą testową nowym miernikiem )
.:olo:. (2492)   Wtorek, 03 Marca 2009 14:36   odpowiedz
 
Sorry ale ja czegoś nie rozumiem,wiec proszę o wyrozumiałość.
Cytuje :"Sercem karty GeForce GTS 250 jest układ G92 wykonany w technologii 55nm..." Wiec czemu na drugiej stronie testu w screenie z GPU-Z jest proces 65nm?
bird71 (7)   Wtorek, 03 Marca 2009 20:45   odpowiedz
 
@bird71
Bo GPU-Z ma błąd w swojej bazie i nie podaje, że rewizja A2 jest w 55nm.
Przyjaciel IN4.plNetCop (11682)   Wtorek, 03 Marca 2009 20:59   odpowiedz
 
:)
testy testami ale cos tu jest nie tak :) wyniki na nowej platformie sa czesto nizsze niz w testach pt: amd wraca do gry i amd w trzech smakach. niby procesor szybszy, pamieci tez + wiecej ramu. lekko mniejsza rozdzielczosc + nowe starowniki a wydajnosc w niektorych grach jest mniejsza niz na starym sprzecie i satrych sterach. a co kaman?
gronio89 (122)   Wtorek, 03 Marca 2009 21:07   odpowiedz
 
@gronio89
Napisz konkretnie co.
Zmienił się procesor ale to nie znaczy, że gry przyspieszają od razu dzięki temu (to taki mit, bo część gier przyspiesza inne nic, a nic, jeszcze inne chodzą nieco gorzej na Core i7 niż na Core2Quad). Zmieniły się sterowniki. Gry dostały patche w nowszych wersjach, Vista ma dodatkowo wszystkie aktualne łatki. W niektórych przypadkach zmieniły się też miejsca testowe lub doszło AA. Z tego względu wyniki nie są kompatybilne z poprzednimi recenzjami.
Przyjaciel IN4.plNetCop (11682)   Wtorek, 03 Marca 2009 21:22   odpowiedz
 
no tak rozumiem:) wiec jednak i7 nie jest taki super jak tego intel chce :P a co do recki to podobaly mi sie koncowe wykresy np 4850 vs gts 250 i 4870 vs gts 250. tego wczesniej brakowalo. pozdro! :)
gronio89 (122)   Wtorek, 03 Marca 2009 21:30   odpowiedz
 
@gronio89
Nie jest nie jest. Core i7 zyskuje dużo w aplikacjach z SSE4 i wielowątkowych. W grach bywa różnie raz lepiej (szczególnie tam gdzie gra potrafi użyć wszystkie jajka), raz gorzej.
Zmiana platformy była bardziej podyktowana tym, że teraz już będzie można bez przeszkód testować CrossFire i SLI w identycznych warunkach. Poprzedni system nie był wcale gorszy w grach od obecnego.
Przyjaciel IN4.plNetCop (11682)   Wtorek, 03 Marca 2009 21:43   odpowiedz
 
Przeglądałem sobie recenzję i zauważyłem bardzo ciekawą zmianę wobec starszych recenzji.

Albo procesor bardzo zmienia wyniki (wątpię), albo to co Nvidia mówiła o sterownikach ("+X% wydajności w grze Y") to prawda.

No bo spójrzmy:

1.W zaktualizowanej recenzji Radka HD4830 GF9800GT przegrywa z nim w każdej rozdzielczości. W nowym teście 2 na 3 rozdziałki wygrywa GF.

2. W teście GFGTX260 55nm vs RadekHD4870 1GB w 1600x1200 GF wygrywa minimalnie z Radkiem 1GB - w nowej recenzji w 1680x1050 (podobna rozdzielczość) wygrywa z większą przewagą. W 1920x1200 jest jeszcze ciekawiej - w starej GTX przegrywa z Radkiem 1GB, w nowej wygrywa.

Recenzja jest na innych (nowszych) sterownikach niż poprzednie recki (182.08 wobec 181.10/177.79).

Może jednak NV miała rację? :P
Piti (229)   Wtorek, 03 Marca 2009 21:44   odpowiedz
 
@Piti
Tak, to prawda. Najnowsze sterowniki NVIDII na prawdę przyniosły kolejne wzrosty. Skok był między 177.xx, a 181.xx, i później mniejszy ale też między 181.xx i 182.xx. Z drugiej strony między Catalystami 8.12, a 9.1 i 9.2 nie specjalnie widać jakieś zmiany wydajności.
Przyjaciel IN4.plNetCop (11682)   Wtorek, 03 Marca 2009 21:51   odpowiedz
 
no wlasnie wiadac od razu roznice w wydajnosci po samych sterownikach ze strony NV. za kazdym razem jest troche lepiej. niby ati tez sie stara i nie jest najgorzej ale zielonym wychodzi to lepiej. jeszcze gdyby ceny KOTLETOW byly ok...sam chetnie bym kupil GTS 250 za jakies max 600zl. :P polityka NV i to co jest na prawde to dwie rozne rzeczy...
gronio89 (122)   Wtorek, 03 Marca 2009 22:21   odpowiedz
 
@gronio89
CHYBA POLITYKA PRODUCENTÓW
CZYTAŁEŚ RECENZJE DOKŁADNIE,CZY TYLKO PATRZYŁEŚ NA SŁUPKI???
killer3d (969)   Środa, 04 Marca 2009 02:26   odpowiedz
 
:)
Czyli inwestycja 840 zł w Radka HD 4870 1 GB była trafnym wyborem. Zwłaszcza przy obecnym skoku cen. Recka na wysokim poziomie, cieszy mnie porównanie nowego GF-a do mojej karty.
Smoko666 (33)   Środa, 04 Marca 2009 09:27   odpowiedz
 
@NetCop
Witam.
Gratuluje testu, szczególnie cieszy fakt dodania postulowanego poboru prądu (postulowałem to wraz z innymi formumowiczami przy okazji wcześniejszego testu).
Porównania wydanościowe do konkurencji cenowej są bardzo przydatne(według mnie tylko takie porównania maja sens).
GRATULACJE
Pozdrawiam.
Sturmovik (1351)   Środa, 04 Marca 2009 12:30   odpowiedz
 
@killer3d
czytalem! i polityka teraz wydaje sie dobra (tzn ze niby ma byc taniej a jednak nie bedzie) ale z polityka odgrzewania to i tak przeginaja :)
gronio89 (122)   Środa, 04 Marca 2009 14:28   odpowiedz
 
@Sturmovik
Słuchamy głosu ludu ... czasami
Przyjaciel IN4.plNetCop (11682)   Środa, 04 Marca 2009 16:30   odpowiedz
 
Dla mnie to jest 8800GTS OC GreenEdition
mICh@eL (36)   Środa, 04 Marca 2009 17:01   odpowiedz
 
@mICh@eL
A wiesz, że to jest bardzo trafna nazwa dla tej karty ! Ty weź złóż CV do NVIDII
Przyjaciel IN4.plNetCop (11682)   Środa, 04 Marca 2009 17:15   odpowiedz
 
Nie przyjęliby go za słaby marketing :)
W sumie wystarczy podkręcić 88gts-a i mamy GTS250 z troszkę większym poborem prądu i wydzielaniem ciepła, ale nadal ta sama wydajność.

PS. przydałoby się porównanie kotletów 8800GTS/9800GTX+/GTS 250 i porównać jaki jest wielki postęp :D
macekyes (232)   Środa, 04 Marca 2009 18:00   odpowiedz
 
@macekyes
9800gtx+ masz, 8800gts nie wyciągnę nigdzie od firm, trzeba by szukać prywatnie u ludzi. A jeszcze z tej samej kuchni jest 9800GTX
Przyjaciel IN4.plNetCop (11682)   Środa, 04 Marca 2009 18:10   odpowiedz
 
@NetCop
Fakt menu na cały tydzień :)
macekyes (232)   Środa, 04 Marca 2009 20:27   odpowiedz
 
ech...

nvidia coś strasznie miesza... jeszcze jak przeczytałem że ich GTS 250 pod ta sama nazwa będzie w wersji wolniejszej to normalnie się przeraziłem...

Co do samego GTS'a 250 to jest to ciągle to samo tylko ciągle udoskonalane... w sumie czego się można było spodziewać po Azjatach którzy dążą do samoperfekcji czy samodoskonalenia siebie
koradon (8105)   Czwartek, 05 Marca 2009 09:05   odpowiedz
 
@macekyes
Niestety na 88gts nie będzie to samo. Wtedy dawali słabsze kości pamięci i mój Zotac 88gts nie chce pójść więcej, niż 1040 MHz na pamięci. Ale rdzeń bardzo chętnie działa na 770..
Biorąc pod uwagę, że kosztował mnie całe 440 złotych to uważam go za dobrą inwestycję (zdążyłem przed kryzysem kupić)
A GTS250 jest dobrą kartą, można mieć 1GB RAMu co jak widać czasem się przydaje, PCB jest krótsze niż na 98gtx+, no i mniej prądu bierze. A z testów wynika, że da się pograć nawet w 1920x1200 (mnie się to udaje na 88gts również).
aegal (470)   Czwartek, 05 Marca 2009 13:20   odpowiedz
 
@aegal
Bo 9800GTX i późniejsze odmiany tego samego g92 mają luźniejsze timingi pamięci niż 8800GTS ;) Zegar w zegar 8800GTS jest wydajniejszy.
krzysiak (167)   Czwartek, 05 Marca 2009 14:56   odpowiedz
 
z wykresów wynika że dobrze zrobiłem że kupiłem Gigabyte 8800GT 512MB OC Edition za 244zł
XoR (7961)   Czwartek, 05 Marca 2009 17:25   odpowiedz
 
Dobra robota, postuluję tylko jak zwykle dorzucenie do testów HD 4850 w crossfire.
Wolff Weber (56)   Czwartek, 05 Marca 2009 20:53   odpowiedz
 
recenzja jak zwyklee jest git obiecująco sie prezentuje ten GTS
core 2 quad (1480)   Czwartek, 05 Marca 2009 22:30   odpowiedz
 
@krzysiak
dokładnie tak jak piszesz pamięci w 88gts512 mają szybsze timingi i dlatego nie idą tak wysoko jak w gtx+
gdzieś widziałem test tylko nie pamiętam gdzie,było porównanie tych pamięci w kartach i wyszło że mem 1940(88gts512)=mem 2200(gtx+)
killer3d (969)   Piątek, 06 Marca 2009 13:11   odpowiedz
 
@killer3d
Hmmm, czyli wychodzi, że moje 88gts stabilne jak skała przy 770/1020 jest lepsze niż GTS250 ?
Tak czułem, że to był dobry zakup
aegal (470)   Piątek, 06 Marca 2009 14:17   odpowiedz
 
Czytają tą recenzję utwierdziłem się tylko w przekonaniu że przesiadka z mojego już chyba leciwego 8800GTS na coś lepszego wiąże się ze zmianą na.....minimum GF260/216. Wszelakie cudeńka z serii 9800, i nowość dzisiaj przedstawiona nie mają kompletnie sensu w moim przypadku ( i chyba nie tylko w moim) - no może przesiadka z serii 7000 miała by tutaj ostre poparcie. Owszem, miała by sens - ale nie ta cena.
Przyjaciel IN4.plcobex (5592)   Piątek, 06 Marca 2009 20:14   odpowiedz
 
Czy ja dobrze widzę, że ta karta ma tylko 1 złącze zasilania 6 pin?
Wolff Weber (56)   Piątek, 06 Marca 2009 20:26   odpowiedz
 
A poco niby miała by potrzebować drugiego, skoro 8800gts w 65nm starczało to tutaj tym bardziej dla tych kilku mhz nie potrzeba drugiej wtyczki
piotreklol1 (453)   Sobota, 07 Marca 2009 00:06   odpowiedz
 
@piotreklol1
no właśnie nie wiem po co druga wtyczka zasilania, ale 9800GTX/GTX+ miały dwa (gniazdka dla wtyczek gwoli ścisłości).
Jeśli ta "nowa" 250 ma jedno gniazdko to dla mnie plus.
Wolff Weber (56)   Sobota, 07 Marca 2009 08:39   odpowiedz
 
@killer3d
Chyba focus na egiełdzie zrobił takie porównanie
krzysiak (167)   Sobota, 07 Marca 2009 09:05   odpowiedz
 
DX10.1
Co spowodowało, że Stalker, który ma DX10.1 wypadł lepiej na GTX260 niż na 4870? W poprzednich recenzjach Radeony były dramatycznie szybsze w tej grze, a teraz przegrywają. Jakieś inne testy są robione czy to wynik dopracowania sterowników?
aegal (470)   Sobota, 07 Marca 2009 12:20   odpowiedz
 
@aegal
Wypuścili patcha 1.05.08 przy współpracy z nvidią usprawniającego wyświetlanie nowych efektów z poprzedniej łatki pod GeForce'ami + nowe stety 182.
DX10.1 wciąż jest aktywny pod Radeonami.

Ps.
GF obsługuje część funkcji DX10.1, nie ma pełnego wsparcia, jednak NVIDIA nie chce zdradzić jakie konkretnie. W FarCry2 też podobno są wykorzystywane instrukcje z DX10.1 te które obsługuje GF.
Przyjaciel IN4.plNetCop (11682)   Sobota, 07 Marca 2009 12:23   odpowiedz
 
a tak na marginesie to przydalo by sie kilka testow plyt glownych, prockow, pamieci, zasilaczy bo juz dawno takich nie bylo :)
gronio89 (122)   Sobota, 07 Marca 2009 17:36   odpowiedz
 
@NetCop
"Nie jest nie jest. Core i7 zyskuje dużo w aplikacjach z SSE4 i wielowątkowych. W grach bywa różnie raz lepiej (szczególnie tam gdzie gra potrafi użyć wszystkie jajka), raz gorzej.
Zmiana platformy była bardziej podyktowana tym, że teraz już będzie można bez przeszkód testować CrossFire i SLI w identycznych warunkach. Poprzedni system nie był wcale gorszy w grach od obecnego."
Czy to początek nowej recenzji?
kotin (5686)   Sobota, 07 Marca 2009 21:31   odpowiedz
 
250GTS
i jeszcze jedno mogli byś cie testować te grafy jeszcze na Colinie -DiRT-
SpawN (167)   Niedziela, 08 Marca 2009 19:45   odpowiedz
 
@PolishFactor
8800GTS=9800GT (pseudo GTSy 150 wg nowego nazewnictwa) z nowymi sterami (z pseudo 10.1) - to się chłopcy z NV kasą obłowią za nowości które "zaleją" nam rynek. Mnie tylko ciekawi, czy 1ns DDR5 4000Mhz idące spoko na 4400Mhz przy szynie 256bit będa bardziej przepustowe od 0.8ns DDR3 2000Mhz idące na 2200Mhz przy szynie 256 dla GTS 250 i 448bit dla GTX260. To dla nie mniej "pseudo" informacje.
PolishFactor (3739)   Wtorek, 10 Marca 2009 12:10   odpowiedz
 
@PolishFactor
ddr5 przy szynie 256 i szybkosci 900(3600) maja przepustowosc 115,2GB/s, natomiast ddr3 przy szynie 256 i predkosci 1100(2200) maja okolo 70gb/s oraz gtx260 ddr3 1000 przy szynie 448 ma przepustowosc 110gb/s...chyba sam juz wiesz co jest lepsze. tylko na szynie 512 ddr3 przy predkosci 1100 ma przepustowosc na poziomie 140gb/s ale jest to rozwiazanie sporo drozsze i nie koniecznie tak oplacalne. teraz nawet nv chce miec ddr5 i szyne 256 dla wiekszych zyskow :)
gronio89 (122)   Wtorek, 10 Marca 2009 13:55   odpowiedz
 
@NetCop
No wiec 10 marca a biosa nie widac :D wiec kiedy i skad bedzie go mozna pobrac?
KaFaR (10)   Wtorek, 10 Marca 2009 17:49   odpowiedz
 
@gronio89
Czyli DDR5 odniosły sukces skoro jak piszesz NV chce je mieć - ciekawe dlaczego dotąd nie może :-)

Ciekawi mnie też jak tam problemy z HDMI w GTX2xx. W sklepie słyszałem, że te karty to dla uzyskania poprawnego dźwięku przez to złącze to total porażka z powodu kłopotów obsługi ciągle niedopracowanych sterów. Dla mnie to ważne bo lepszą karciochę opłaca się kupować by podłączyć tylko do czegoś pracującego 1900/1200 by się nie marnowała.
PolishFactor (3739)   Wtorek, 10 Marca 2009 20:02   odpowiedz
 
@PolishFactor
sam sobie odpowiedz na pytanie czy odniosly sukces, ogladajac test radeona hd4750...a czemu SUPER NV nie ma w swojej ofercie ddr5?bo lubi dania miesne i od dwoch lat nie wyadala nowej karty tylko odswieza stary dobry g80. a niestety ddr5 to (jeszcze) nowosc i sama sie nie zrobi, trzeba troche pracy wlozyc w NOWE karty a nie "nowe" :)
gronio89 (122)   Wtorek, 10 Marca 2009 20:14   odpowiedz
 
@KaFaR
Monitoruj [LINK] jest tam już BIOS od EVGA z wersji 1GB więc i pewnie będzie z 512MB.
Najpierw ktoś musi taką kartę mieć żeby ten bios zgrać i wrzucić do neta.
Przyjaciel IN4.plNetCop (11682)   Wtorek, 10 Marca 2009 20:43   odpowiedz
 
@gronio89
No to się cieszę ,że nie kupiłem odgrzewanego starocia i wszedłem w nowocześniejszego technicznie HD4870 1024MB bez pseudo Dx10.1. Jedno co mnie martwi to w FSX Microsoftu czasami pojawiające się niebieskie pola tekstur lub ich znikanie - ale tylko w tej grze. Przy 8800GTs nigdy tego nie miałem ,ale to pewnie niedopracowane tutaj stery.
PolishFactor (3739)   Środa, 11 Marca 2009 14:17   odpowiedz
 
No teraz NetCop Twoje recenzje weszły na wyższy poziom jakości! Gratuluje! Nowy sprzęt lepiej odda cechy testowanych urządzeń (np przy okazji ICH10) a pobór mocy super sprawa jak już kiedyś mówiłem!

A nVidii ktoś powinien postukać po glowie i zapytać: jest tam ktos? Tak karta w żadnym wypadku nie powinna się nazywać GTS 250...
rafa (1470)   Piątek, 13 Marca 2009 16:18   odpowiedz

Maja 2012
PnWtŚrCzPtSoNi
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031 
całe archiwum