2000-08-22 00:00
Autor: Sebastian Wiśniewski (NetCop)

Detonatory 5.32 vs 6.18

Strona 1 - Detonatory

Wiele nowych wersji detonatorów mieliśmy przez ostatni miesiąc, jedne były bardziej udane inne mniej. Jak się okazało, wszystko to zmierzało do pojawienia się oficjalnej wersji Detonator 3 - ver. 6.18. Czy faktycznie detonatory te coś wnoszą ? Przeskok z 5.33 od razu na 6.xx oznaczałby, że tak. Postanowiłem doświadczalnie to sprawdzić odpalając 3DMark'a 2000 i Quake'a 3.

Do testów użyłem najstarszego z GeForce'ów - wersję SDR 32MB (Elsa Erazor X) i systemu Windows 98 SE. Odpaliłem 3DMarka i uruchomiłem Defaul benchmark. Oto jakie wyniki otrzymałem:

Detonator 5.32 Detonator 6.18 Zmiana
3957 4077  + 3 %

Nieźle ale coś mało - słyszałem o wzroście 10-20%. Spróbujemy odpalić Quake 3.
Oto wyniki:

 WOW !  Wzrost od 16 do 30% !!! Niewiarygodne.

 Najbardziej skorzystały tu tryby 32bitowe. W 800x600 - 21%, w 1024x768 - 30% i w 1280x1024 - 29%. Widać też wyraźnie, że największy przyrost wydajności uzyskano w rozdzielczościach 1024x768 i 1280x1024. Biorąc pod uwagę fakt, że pamięci SDR najbardziej kuleją właśnie w wyższych rozdzielczościach to skłonny jestem wnioskować, że sterowniki te poprawiają obsługę pamięci i wyciskają z niej "siódme poty".
 Brawa należą się NVidii za dopracowanie sterowników, a z drugiej strony, nie byłbym sobą gdybym nie zapytał dlaczego dopiero teraz dostajemy tak dużo mocy ? Czy może nie jest tak, że karty uważano za wystarczająco szybkie i celowo obniżano ich wydajność w poprzednich sterownikach aby teraz, gdy konkurencja jest silniejsza, dołożyć jeszcze te 20-30% szybkości ? Pozostanie to zapewne tajemnicą NVidii. Patrzmy jednak na to wszystko nie teorią spiskową lecz optymistycznie, że oto programiści wznieśli się na wyżyny i  rewelacyjnie zoptymalizowali nowe sterowniki.

Strona 1 z 1 1