2007-02-12 00:00
Autor: Sebastian Wiśniewski (NetCop)
35

EVGA GeForce 8800GTS 320MB ACS3

Strona 1 - Wstęp

Wstęp


12 luty to dzień premiery trzeciej karty z rodziny GeForce 8, zgodnej z DirectX 10. Tym razem debiutuje model przeznaczony na niższy segment rynku high-end: GeForce 8800GTS 320. Od poprzednika różni się tylko i aż o połowę mniejszą ilością pamięci. Sprawdzimy, jaki to ma wpływ na wydajność karty.
Aktualnie rodzina GeForce 8 wygląda więc następującą:
- GeForce 8800GTX 768MB - dla zapaleńców
- GeForce 8800GTS 640MB - górne rejony high-end
- GeForce 8800GTS 320MB - dolne rejony high-end

Budowa


Szczegółowo na temat układu G80 pisałem już tutaj. Teraz tylko w skrócie:

Układ: G80
Liczba tranzystorów: 681 mln
Proces technologiczny: 0.09µ
Liczba zunifikowanych shaderów: 96
Liczba jednostek TMU: 24
Liczba jednostek ROP: 20
Kontroler pamięci: 320 bitowy

Model podstawowy GeForce 8800GTS ma taktowania: 500MHz dla rdzenia, 1200MHz dla procesorów strumieniowych (shaderów), 800MHz (DDR 1600MHz) dla pamięci.
Zarówno model 640MB jak i 320MB mają referencyjnie identyczną budowę i taktowanie.
W EVGA 8800GTS 320MB ACS3 wygląda to jednak nieco inaczej:

Strona 1 z 12 12345...12>>>