Forum > Hardware > CISCO SPA301 podpięcie do PLATAN PRIMA

Strona 1 z 1 1
skocz

Wheerex

Wysłane 2017-04-18 11:14

Witam,

Ktoś ma opanowany temat central VOIP i telefonów IP? Robię to pierwszy raz i nie wiem od czego zacząć. 

Po kolei. Skończyły się możliwości podpięcia analogowych linii wewnętrznych, a potrzebuje podpiąć jeszcze 3 osoby w firmie. W tym celu zakupiłem na testy telefon CISCO SPA301 ma działać jako abonent wewnętrzny (centrala którą posiadam ma możliwość podpięcia do 8 takich telefonów: https://www.platan.pl/oferta/centrale-telefoniczne/prima.html). Z racji tego że robię to pierwszy raz w życiu pojęcia nie mam jak ten telefon spiąć z centralą. Myślałem że to prosta sprawa - po IP i bedzie po problemie ale widzę że nie takie proste.

Miał ktoś z tym do czynienia? Centrale i telefon mam w sieci, IP przydzielone wszystko widać "w sieci" ale cholera pojęcia nie mam jak to skonfigurować, żeby wskazać centrali na ten telefon. 

Będę wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam, JW

Piąte koło u wozu (wózka)...

kowgli

  • kowgli
  • wiadomość Użytkownik

  • 4367 wypowiedzi

Wysłane 2017-04-18 12:08 , Edytowane 2017-04-18 12:19

Nie znam się na VOIP, ale czy przy obecnych stawkach nie prościej nabyć każdemu pracownikowi abonament komórkowy no-limit za ok. 30zł, a do rozmów wewnętrznych (i zewnętrznych, gdzie tylko się da) wykorzystywać komunikatory internetowe typu Skype, czy Skype for Business?

Wheerex

Wysłane 2017-04-18 12:39

@kowgli A jak chcesz zrealizować w Twoim systemie przełączanie, połączenia oczekujące itp? Na bok musi się jednocześnie dodzwonić kilka osób. Handlowcy oczywiście że mają u nas telefony komórkowe ale to nie o to chodzi w temacie ;)

Piąte koło u wozu (wózka)...

kowgli

  • kowgli
  • wiadomość Użytkownik

  • 4367 wypowiedzi

Wysłane 2017-04-18 12:49 , Edytowane 2017-04-18 12:50

Źle zrozumiałem zapotrzebowanie. Wydawało mi się, że chodzi o zwykłe połączenia wewnętrzne, na zasadzie że zamiast podejść do kogoś do biurka to dzwonię. BOK to zupełnie inna para kaloszy. Wydaje mi się, że najlepiej do takich rzeczy wziąć specjalizującą się w tym firmę, chociaż rachunek pewnie będzie 5 cyfrowy.

Fiero

  • Fiero
  • wiadomość Użytkownik

  • 223 wypowiedzi

Wysłane 2017-04-18 13:24

W jakiej firmie kupiliście "hosting" numerów VoIP ? Ja bym wpierw do nich napisał jak to skonfigurować.

Wheerex

Wysłane 2017-04-18 13:39

@Fiero chodzi o konfiguracje linii wewnętrznych tel. IP, wyjście jest przez centrale operator nie ma tu nic do rzeczy.

Piąte koło u wozu (wózka)...

nickey

  • nickey
  • wiadomość Użytkownik

  • 8466 wypowiedzi

Wysłane 2017-04-18 14:49

Wheerex
Nie miałem do czynienia z akurat tą centralną, którą masz. W pracy korzystam z Innovaphone 3010 centralki. Ale przynajmniej w moim przypadku działa to tak, że konfiguruje się użytkownika. Kowalski ma telefon - i tu adres MAC telefonu voip.

Skończyły się możliwości podpięcia analogowych linii wewnętrznych

Mógłbyś rozwinąć tą myśl? Skończyły się wejścia w centrali? Czy sprzętowo jest ograniczenie w ilości telefonów.

AMD Ryzen 5800X |MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | Samsung 970 Evo M.2 500GB + Crucial P1 1 TB M.2 2280 PCI-E x4 Gen3 NVMe| be quiet! Pure Loop 360mm (BW008) | Gigabyte GeForce RTX 3070 EAGLE OC 8GB GDDR6| HyperX 16GB (2x8GB) 3600MHz CL17 Fury RGB|be quiet! Power Zone 750W (BN211)| SilentiumPC Signum SG7V Evo TG ARGB

Wheerex

Wysłane 2017-04-18 15:22 , Edytowane 2017-04-18 22:25

@nickey Fizycznie centrala analogowo jest już na max. rozbudowana. Po MAC tu nie idzie tu działa to tak że loguje się telefon na centrale czyli jak by w odwrotnym kierunku. Loginem jest nr. wew, Hasło i IP centrali jako serwer. Tyle że coś nie działa.

Piąte koło u wozu (wózka)...

Wheerex

Wysłane 2017-04-19 10:33

Już sobie poradziłem, winny był źle ustawiony port ;) 

Piąte koło u wozu (wózka)...
Strona 1 z 1 1
skocz

Kto jest online: 1 użytkowników, 514 gości

frazes ,