Forum > Hardware > ROUTER WIFI - dziwny problem??

Strona 1 z 1 1
skocz

Dead.Pixel

Wysłane 2019-06-19 12:28

Mam Router firmy Fritz!Box i ostatnich czasy mam problem z siecią Wi-Fi.

Mam dwie opcje:
1) brać od producenta nowy Router (bo mam na niego 5 lat gwarancji), producent zadeklarował się że w każdej chwili może przysłać mi nowy.
2) wzywać informatyka który mi poustawia ten router i dalej będzie wszystko śmigać.

...w czym rzecz: jakiś czas temu miałem problem z internetem, myślałem że to producent ma awarię, był telefon do dostawcy i okazało się że problem tkwi z samą siecią Wi-Fi, gdyż urządzenia podłączone przez kabel do Routera śmigają OK.
Dostawca kazał mi spróbować taką opcję: link, no i OK było całkiem dobrze przez jakieś 2-3 tygodnie. Teraz znowu mam problem: najpierw nie chodził laptop z Wi-Fi, żony smartfon, a teraz widzę mój smartfon coraz gorzej łapie sieć Wi-Fi czyli zaraza się powiększa - jest coraz gorzej..


Router ma problem z siecią Wi-Fi. Teraz czy jest to kwestia poustawiana Routera programowo (bo wcześniejsze próby coś pomogły), czy Router jest popsuty i do wymiany ?? Bo jeśli dostane nowy Router i problem będzie taki sam, to i tak będę musiał wzywać informatyka, a mój czas oczekiwania na internet tylko się wydłuży...\"\upsa\"

When the truth walks away + Everybody stays + Cause the truth about the world is that crime does pay + So if you walk away + Who is gonna stay? + Cause I'd like to think the world is a better place ...

emitar

  • emitar
  • wiadomość Użytkownik

  • 5188 wypowiedzi

Wysłane 2019-06-19 14:38

Ściągnij aplikację na telefon w styli wifi analyzer i sprawdź jak dużo sieci jest w okolicy. 
Czy sam router nie stoi przy jakimś urządzeniu, które może zakłócać jego pracę (np. mikrofalówka)? 
Czy router obsługuje N i AC i na obu są opisywane problemy?
Restartowałeś router?
Przywracałeś ustawienia fabryczne?

Y540 (i7-9750HF, 16GB, SK Hynix 512GB, GTX1660Ti)

Dead.Pixel

Wysłane 2019-06-19 21:06

@emitar
no wiec tak:
Ściągnąłem aplikację, nie znam się na tym ale:
zakładka "wykres kanałów": jest tam kilka górek co chwila się zmieniają (około 10ciu) no moja jest wyraźnie o 30% - 50% wyżej od reszty.
zakładka "wykres siły sygnału od czasu": liczę tam 32 wykresy w tym dwa z nich wygląda że są moje, są wyraźnie wyżej od reszty o przynajmniej 1/3 wyżej od reszty tych najmocniejszych.
zakładka "listę punktów dostępu (AP)": wyliczyłem ich 12cie, gdy stanę obok swojego Routera, mój sygnał jest cały zielony i ze trzy inne mają 2/3 siły mojego sygnału, a resztę lawinowo mniejsze sygnały...

Mój Router wisi sam na korytarzu przemontowany wyżej na ścianie (chyba że mój sąsiad z góry ma jakieś winne urządzenie na podłodze...)

Nie mam pojęcia co to jest "N i AC" ale mój Router nazywa się FRITZ!BOX 7560 JE

Resetowałeś router - nie (ale wyłączanie z gniazdka nic nie daje, poza tym co jakiś czas wyjeżdżam i nawet przez kilka dni Router bywa odłączony z gniazdka)

Przywracałeś ustawienia fabryczne - nie


Zauważyłem że, sprawdzając Laptopem: on co chwile w "Speed Teście" ma inne osiągi, raz ma niecały 1MB, po chwili ma 5MB, ale i tak to połowa do standardu, bo przez kabel ciągnie 10MB. Aha mając ta apkę do testów co mi poleciłeś, gdy zdjąłem Router ze ściany położyłem go ze dwa metry dalej i tym razem leżał na ziemi, a w twojej apce w zakładce "wykres siły sygnału od czasu" moje dwa wykresy bardzo spadły, ale raczej prędkości dalej bez zmian - kicha.

Pozdrawiam.

When the truth walks away + Everybody stays + Cause the truth about the world is that crime does pay + So if you walk away + Who is gonna stay? + Cause I'd like to think the world is a better place ...

emitar

  • emitar
  • wiadomość Użytkownik

  • 5188 wypowiedzi

Wysłane 2019-06-20 00:43

Aplikacja w głównej mierze służy do sprawdzenia obłożenia kanałów w eterze. Być może inna sieć działa na tym samym kanale stąd Twoje problemy. 

Twój router obsługuje pasmo 2.4 i 5ghz czy na obu tych pasmach masz problemy (powinieneś mieć dwie sieci wifi ze swojego routera)?

Y540 (i7-9750HF, 16GB, SK Hynix 512GB, GTX1660Ti)

Dead.Pixel

Wysłane 2019-06-20 17:35

@emitar tak to wygląda w pokoju gdzie głównie leży laptop. (fakt w innych pomieszczeniach inne fale już na moje zachodzą, ale i w innych pomieszczeniach laptop łapie wi-fi podobnie czyli raz lepiej raz prawie w ogóle...)



..ta niebieska i czerwona linia najwyżej wykresu jest oczywiście moja :)


Fakt że mój laptop ma ponad 10 lat, ale do tej pory żadnych problemów z nim nie było (a problemy są również z innymi urządzeniami). Tylko dziwne że raz jest lepiej, raz dużo gorzej i czemu tyle czasu wszystko było OK, potem nic prawie nie chodziło, po tym co zrobiłem w ustawieniach w Routerze gdy dzwoniłem do dostawcy przez 2-3 tygodnie było dobrze, a teraz znowu zazwyczaj jest kicha...\"\upsa\"

When the truth walks away + Everybody stays + Cause the truth about the world is that crime does pay + So if you walk away + Who is gonna stay? + Cause I'd like to think the world is a better place ...

skatan

  • skatan
  • wiadomość Użytkownik

  • 1726 wypowiedzi

Wysłane 2019-06-23 22:33

inne rozwiązanie mam :P

wygląda na coś faktycznie z urządzeniem :P

masz może jakiś inny router ???
podepnij go kablem i odpal na nim wifi .... jak problem zniknie to masz odpowiedź

ewentualnie coś z ustawieniami pod wifi ??? jakiś QOS  itd.....


Dead.Pixel

Wysłane 2019-06-25 00:10

@skatan

No wreszcie ktoś odpowiedział na zadane prze mnie pytanie, to się coraz rzadziej zdarza na tym forum.. Dla mnie to też trochę zbyt dziwaczne.. Niestety nie mam innego Routera.. "jakieś QOS itd..." - niestety nie znam się na tym...\"\upsa\"

When the truth walks away + Everybody stays + Cause the truth about the world is that crime does pay + So if you walk away + Who is gonna stay? + Cause I'd like to think the world is a better place ...
Strona 1 z 1 1
skocz

Kto jest online: 0 użytkowników, 330 gości