Forum > Software > World of Tanks - wątek nr 24

Strona 3 z 45 <<<1234567...45>>>
skocz

andrzej166

Wysłane 2013-11-14 07:50

@TonySoprano
Ale które ustawienie WoT'a?

Nie oceniaj pojazdu po 15 walkach. Nie ma w tym nic nadzwyczajnego, że w tak małej próbie było tyle wtop i to nie są żadne czary mary czy jakieś pokrętnie usnute przez WG algorytmy, coby graczowi dowalić lol.

Ryzen 5 5500, MSI B450 Tomahawk, 2x8GB GSkill Ripjaws V 3200, HP EX950 1TB NVMe M.2 + 3 x HDD, MSI GTX1050Ti, Corsair TX 650W, Dell e-IPS 2209WA Windows 10 64bit

Yoshi_80

Wysłane 2013-11-14 08:52

@andrzej166 no nie wiem, co raz więcej ludzi to zauważa, że machmaking jest jakiś dziwny i chyba nie jest tylko na podstawie statystyk pojazdów. Jeżeli gra prowadzi statystyki skuteczności graczy to jaki problem wziąć je pod uwagę.
Idzie Ci za dobrze, co za problem to wyrównać, dorzucamy do teamu 5 słabych graczy i po kłopocie. Chodź byś się dwoił i troił to meczu nie wygrasz jak na starcie stracisz 1/3 drużyny. I później masz takie sytuacje jak Tony, grasz , grasz i dupa, 14 meczy z rzędu porażki.

W drugą stronę, idzie Ci kiepsko, kolego nie zniechęcaj się, wrzucimy Cie do mocniejszego teamu żebyś od czasu do czasu coś wygrał ;).

A powód tego prosty. Masz spędzać czas przed grą. Im więcej grasz tym dla nich lepiej bo potencjalnie wydajesz gold. Jak ktoś celnie stwierdził, w WoT masz stworzoną iluzję tego iż masz wpływ na mecz. Nawet zrobili porównania i szanse na wygraną które pokazuje XVM pokrywają się z bardzo dużą pewnością z faktycznym wynikiem bitwy, wiadomo 100% zgodności nigdy nie będzie. Tak wiec to czy wygrasz czy nie już jest w zasadzie wiadome przed rozpoczęciem bitwy. No ale dzielnie walczysz myśląc, ze swoim skillem coś zmienisz..
Czasem uda się odwrócić los bitwy ale takie sytuacje to ekstremalna rzadkość.

Jolly Roger

Wysłane 2013-11-14 09:09

Idzie Ci za dobrze, co za problem to wyrównać, dorzucamy do teamu 5 słabych graczy i po kłopocie

No dobra, to wtedy WR dobrego gracza spada, ale co sie dzieje z WR tych 5 słabych graczy o których wspomniałeś? Przecież jeszcze bardziej spadnie ... Logiki w twojej wypowiedzi nie ma za grosz.

Gra nic sztucznie nie wyrównuje - jak jesteś dobrym graczem to WR jest powyżej 50%, a jak słabym to poniżej. Wygrywałem jak XVM pokazywał szanse na zwyciestwo 5%, jak i przegrywałem gdy XVM pokazywał szanse na zwyciestwo 80%. W chwili obecnej mam 57% WR i wiem że dobrze na to zapracowałem. Wszystkie teorie spiskowe można sobie w buty wsadzić.

Tu masz gracza, który po 37k bitew ma 45% WR - jak to się ma do tej twojej teorii i kiedy matchmaking zacznie wyrównywać WR tego gracza do 50%?
[LINK]

TonySoprano

Wysłane 2013-11-14 10:15

@andrzej166

Nie rozumiesz, że ja nie oceniam czołgu ? Mam go już wymaksowanego dzięki free exp, a na drugim koncie taty już śmigałem nim. Wiem co to za pojazd. Dlaczego tylko zawsze są wtopy na nowych jednostkach ? To że będe na nim miał 50+ % to ja wiem, ale moje umiejętności średniego gracza na poziomie 52-53 WR, nagle nie wzrosną. Chodzi o losowania. Gra się ledwo zacznie, ja dojadę na pozycję, a tu już -3/4 w plecy.

zaku

  • zaku
  • wiadomość Użytkownik

  • 607 wypowiedzi

Wysłane 2013-11-14 10:21

@Jolly Roger
A nie uważasz po prostu, że ten gracz jest mega słaby??
jak ma średnio 292 exp na bitwę??
Gdzie ja się uważam za średniego gracza i mam 680 expa średnio na bitwę...

Phenom X2 555BE@ x4 3,5Ghz chłodzenie Noctua NH-U12P, Gigabyte ,12GB DDR 3 1600Mhz, MSI R260X 2GB, SSD OCZ 120GB + seagate 500GB, Tagan BZ 600W, obudowa Chieftec Aegis, W8.1 64bit, Samsung 19"

castro

  • castro
  • wiadomość Użytkownik

  • 1203 wypowiedzi

Wysłane 2013-11-14 10:30 , Edytowane 2013-11-14 10:31

@Jolly Roger Niby mała szansa aby stosowano takie praktyki ale z drugiej strony wszystko to kwestia statystyki i odpowiedniego algorytmu. Może tych 5 słabych graczy miało wcześniej serię magicznych 10 zwycięstw więc i im opłaca się teraz dobrać taką drużynę aby wszyscy dali dupy.

Dawno temu wprowadzono przecież taki system, że jeśli grasz cały czas 7 tierem i masz zbyt długo grasz z wysokimi tirerami to przerywa taką serię i zaczyna losować niżej. Co za problem chociażby w ten sposób kontrolować szanse na wygraną. Można dodać jeszcze do algorytmu losowanie na podstawie WR i gotowe.

Nie twierdzę, że tak jest ale często sam odnoszę wrażenie, że coś jest nie tak.

Intel Core-i3 530 @3,56GHz | DFI LanParty DK P55-T3eH9| A-Data 4x2048 MB PlusSeries 1600+ CL8 | MSI Radeon 6850 OC | Crucial M4 64GB | Samsung F3 1TB | Creative X-Fi Xtreme Audio | Fractal Design Core 3000 | OCZ ModXstreme Pro 600W

straszny

Wysłane 2013-11-14 10:33 , Edytowane 2013-11-14 10:38

@Jolly Roger

Gra nic sztucznie nie wyrównuje - jak jesteś dobrym graczem to WR jest powyżej 50%, a jak słabym to poniżej. Wygrywałem jak XVM pokazywał szanse na zwyciestwo 5%, jak i przegrywałem gdy XVM pokazywał szanse na zwyciestwo 80%. W chwili obecnej mam 57% WR i wiem że dobrze na to zapracowałem. Wszystkie teorie spiskowe można sobie w buty wsadzić.

sorry, ale obawiam się ze nie wiesz o czym piszesz Jolly, żadne teorie spiskowe, litości. \"\olaboga\"

WG opatentowało oficjalnie system balansowania graczy słabych z mocnymi tak żeby nie było dysproporcji w wynikach graczy. System match-makingu oficjalnie korzysta ze statystyk graczy przy dobieraniu ich do siebie.

Patent jest już przyznany na terenie EU, teraz jeszcze USA i Azja. Działa w grze prawie od początku.

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

Yoshi_80

Wysłane 2013-11-14 10:33 , Edytowane 2013-11-14 10:33

@Jolly Roger ok, zawsze są odstępstwa od reguły ale ludzie to sprawdzali i szacunki XVMa pokrywają sie z rzeczywistymi wynikami bitew z dobrą dokładnością. Przypadek ? Nie sądzę \"\cfaniak\".
Wniosek z tego płynie też jest taki, że gra musi brać pod uwagę statystyki graczy żeby zbilansować bitwy.

Drugi wniosek jest taki, że tym sposobem można dość dobrze określić która drużyna wygra i tak zbalansować teamy aby np nazwijmy to "nielubiany" gracz po prostu przegrał tę bitwę.

Wszyscy mieszczą się w przedziale 45-55% potwierdza to, że gra bierze statystyki graczy do ustawiania meczy i odpowiednio balansuje drużyny, czyli nie wprost widać, że nie są brane wyłącznie statystyki czołgów.
Taka statystyka zwycięstw też potwierdza to, przekonanie iż umiejętności gracza oraz jego sprzęt są tylko iluzją tego iż to ma wpływ na wynik bitwy bo nie ma żadnego. Czy jesteś dobry czy kiepski i tak jesteś w okolicach tych 50%. Jesteś jednym z 15, twoje umiejętności nic nie znaczą. Jest to niebywale frustrujące bo w innych grach to właśnie umiejętności przekładają się na wynik gry i po to się gra żeby być lepszym. A tu grasz i grasz i tak na prawdę możesz jak Tony przegrać 14 razy z rzędu. I co wtedy robisz jak Ci nie idzie ? sięgasz po golda i go wydajesz, dokupujesz moduły, doszkalasz załogę czy kupujesz pojazdy premium czy konto premium żeby szybciej doekspić do jakiegoś tam lepszego działa, bo WYDAJE CI SIĘ , ze dzięki temu w końcu zaczniesz wygrywać. Eee jednak nie zaczniesz, twój WR pozostanie na podobnym poziomie.

Takie balansowanie gry jest oczywiste z punktu widzenia WG który musi utrzymać przy sobie zarówno tych lepszych jak i słabszych graczy, każdy musi być zadowolony. Każdy musi mieć iluzje tego, ze coś może zdziałać ;).

straszny

Wysłane 2013-11-14 10:36 , Edytowane 2013-11-14 10:52

proszę a tu potwierdzenie - patent Wargamingu na match-making z uwzględnieniem statystyk graczy [LINK]

According to another aspect, the matchmaking server may store a win/loss percentage for each user (or vehicle) at a given battle level. As the player's win/loss ratio decreases, the player becomes more likely to be placed in battles having battle levels at the lower end of the allowable range, whereas as the player's win/loss ration increases, the player becomes more likely to be placed in battles having battle levels at the upper end of the allowable range. Thus, when a player has been repeatedly put into too many difficult battles, the balancing is done in favor of easier battle sessions, thereby encouraging the player by providing an easier game environment.


to są Panowie łatwo dostępne info, nie wiem co tu roztrząsać - od początku MM w grze jest manipulowany, a Ci co temu zaprzeczają po prostu nie czytają tego co pisze Wargaming. Macie to w nosie, ok, ale nie piszcie że to jakaś niesprawdzona teoria!

@castro
ta mała szansa to 100%.

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

puppet_master

Wysłane 2013-11-14 10:40 , Edytowane 2013-11-14 10:41

To jeszcze i coś ode mnie w tej sprawie
[LINK] \"\mikolaj\"

TonySoprano

Wysłane 2013-11-14 10:47

No i znów..tak samo. Gra się ledwo zaczęła, nie minęły 2 min a tu -6 w plecy. No litości...Ja nie gram dla statystyk. Gram dla funu. Jestem graczem, który robi sobię kawkę i idzie pograć godzinkę/dwie dziennie, ale to jest irytujące.

Jolly Roger

Wysłane 2013-11-14 11:17 , Edytowane 2013-11-14 11:21

@straszny
Litości - prawie wszyscy patnetują wszystko (patrz wojna apple-samsung).

Dobieranie pod zwględem ratingów działa w WOT tylko w 42/7 (i to też bardzo kiepsko). Przedstawiciele WG wypowiadali się na ten temat - opatentowali taki rodzaj matchmakingu tylko dalatego żeby nie musieli bulić $$$ w przypadku gdyby chcieli u siebie takie coś wprowadzić. Im bardziej skomplikowany algorytm losujący tym dłuższe oczekiwanie na bitwę (frustracja graczy)i potrzeba dodatkowych zasobów obliczeniowych (koszt firmy) - niby komu ma się to opłacić?
Serb (Lead Game Designer) wielokrotnie potwierdzał że skill MM nie działa dla standardowych bitew i nie ma planów jego wprowadzenia do standardowych bitew.

Jeżeli taki specjalny MM niby działa, to kiedy w końcu będę miał WR 49-50%? Mój profil:[LINK]
Kiedy inni dobrzy gracze będą mieć WR 49-50%?
Kiedy słabi gracze będą mieć WR 49-50%? (profil takiego gracza podałem w poprzednim poście)

Yoshi_80

Wysłane 2013-11-14 11:17

@TonySoprano naprawde irytujace to jest gdy próbujesz zrobić te misje. 2 tygodnie temu w sobote, 24 killi + 7 przetrwanych bitew zajęło mi bite 4h, normalnie jakiś kosmos. Tak się zastanawiam czy WR nie jest własnie głównie brany w takich misjach, tak na wszelki wypadek żeby za szybko ich nie zakończyć \"\cfaniak\" . Dlatego zacząłem je robić 1 tierem gdzie jest po prostu najłatwiej.

Jolly Roger

Wysłane 2013-11-14 11:22

nie wiem jak u innych, ja skończyłem tą misję po 11 próbach, drugim razem po 14 próbach a 3cim po 12. Czas poświęcony jakieś 2 godziny.

Yoshi_80

Wysłane 2013-11-14 11:26 , Edytowane 2013-11-14 11:28

@Jolly Roger no to ci pisałem wyżej, ze różnica między noobem a dobrym graczem to jest ok 10% w WR i sam to potwierdzasz.
No i druga sprawa powiedz szczerze czy ten wynik jest nabity a) wyłącznie na randomach bo nie sadzę, b) czy konto masz od początku gry w WoT czy jest to drugie konto założone po tym jak się nauczyłeś grac bo przypuszczam, że jednak jest to drugie konto.

Jak ktoś ma jedno konto od początku i gra wyłącznie randomy to statystyka jest nieubłagana, okolice 50% i finito.
No i jak jesteś tak dobry to dlaczego nie masz 60 albo 65% ? \"\cfaniak\"

Jolly Roger

Wysłane 2013-11-14 11:43 , Edytowane 2013-11-14 11:49

Noob - 44%, dobry gracz 54%, bardzo dobry gracz 58%, świetny gracz 62%+. Różnica między noobem a dobrym graczem to 23% (54/44).

Moje konto:
99.8% randomy, 0.2% clan warsy, 0.0% kompanii - to też idzie sprawdzić (np kompanie na noobmeterze idzie sprawdzić)
Konto założone na początku gry - przecież to idzie sprawdzić na stronie z profilem (Konto utworzone: 12.04.2011)
Statystyka w okolicach 50% jeżeli konto jest moim pierwszym i większość to randowy - znowu pudło

Sorry, ale 3 twoje założenia na 3 się nie sprawdziły...

Dlaczego nie mam 60-65%? Bo nie jestem świetnym graczem tylko bardzo dobrym. Ogólnie jestem w stanie dojść do 60%, ale są tacy którzy mają ponad 60% i co na to powiesz? Oczywiście takich graczy łatwo wyszukać w hall of fame na stranie WOT (dla przykładu 76% po prawie 16000 bitwach - [LINK])

SlawoyAMD

Wysłane 2013-11-14 11:45

@Jolly Roger Ja już bez teorii spiskowych wiem na początku meczu, czy wygramy czy nie... Jak widzę że niemal cała drużyna idzie na jedną stronę, dwie sztuki Hevy kampią w bazie w krzakach i ja plus ewentualnie jeszcze jeden czołg lub TD chroni drugą flankę, to już wiem że wystarczy jeden sprytny scout i po nas. Moje przypuszczenia sprawdzają się przynajmniej w 85% niestety, a już normą jest, że przez pierwsze 3 minuty rozgrywki jakieś 40% drużyny przestaje istnieć... Niestety, większość graczy to dzieciarnia, która od pierwszego momentu gry już strzela zdradzając swoje pozycje i która pędzi na złamanie karku, byle by tylko szybko w coś strzelić bez żadnej taktyki \"\boooli\" A już zapalenie się czerwonego światełka działa na większość jak magnes i lecą w jego stronę, mimo że są już tam nasi gracze, w ten sposób odsłaniając/osłabiając swoją stronę...

Pomagający pchać ten wózek ... Mój sprzęcik: AMD RYZEN 7 7700X, Cooler Arctic Liquid Freezer II 360, MSI PRO X670-P WIFI, 16GB pamięci DDR5 5600 MHz, GeForce 4070ti, dysk systemowy - SSD Viper VP4300 1TB, Magazyny: SSD Viper VP4300 2TB, zasilacz Corsair HX850. LCD 32" AOC Agon, Creative SBX AE5, Win 11 64-bit

cichy

  • cichy
  • wiadomość Użytkownik

  • 3448 wypowiedzi

Wysłane 2013-11-14 11:46

@TonySoprano Ja mam teraz to samo na Hellcacie. Tak chciałem mieć ten wózek, a jest po prostu tragedia. WR poniżej 40 % po 20 bitwach. Wpływ na bitwę zerowy, bo albo sie skitram i nic nie zrobię, albo zleją mnie jak się tylko wychylę. I to jest podobno jeden z najlepszych funtanków \"\hmmm\" Na szczęście mam BDRka na którym odrabiam straty w WR. Grind to masakra - jak już się ogranie pojazd, wyskiluje to trzeba by zagrać kilka tys bitew na nim żeby wyskoczyć powyżej średniej. Jak się odkrywa nowe wózki cały czas to nie ma szans dojść do 60 %. Generalnie co za makabryczny złodziej czasu - a te eventy to już masakra - ludzie siedzą godzinami, żeby wygrać 250 tys wirtualnych sreberek... Poważnie się zastanawiam nad uninstalacją, co prawda gram mało, - kilka bitew dziennie ale jednak...

Prawdopodobnie to skrajny pogląd, ale nie będę się wykłócał.

TonySoprano

Wysłane 2013-11-14 12:01 , Edytowane 2013-11-14 12:06

@cichy

Ja na ponad 20 bitew na AC48 mam poniżej 20% \"\cfaniak\"

Ja nawet nie patrzę na misje. Jak uda mi się w ciągu 2, max 3h ( ale to nie dzień w dzień ) coś zaliczyć to ok. A jak nie to nie. Nie zamierzam ślęczeć do nocy aby sobie dzień premki zarobić \"\olaboga\" Gdybym grał cały czas na Cromwellu, albo Su-100 to pewnie miałbym WR kilka % wyższe. Już to przerabiałem jakiś czas temu. Grałem tylko nimi i leciało jak chciało. Takie gierki to są dobre jak ktoś chodzi sobie do liceum, czy gimnazjum. Później to już szkoda czasu marnować.

Yoshi_80

Wysłane 2013-11-14 12:50 , Edytowane 2013-11-14 12:50

@Jolly Roger widocznie jesteś rodzynkiem. Wielu dobrych graczy ma bardzo niski WR w stosunku do swoich umiejętności bo ta gra po prostu taka jest. Nie buduj swojej teorii tylko na swoim przykładzie, weź szersza grupę ludzi.

Jak pisałem wyzej ostatnio pogrywam T1 cuninnghamem, którego niedawno kupiłem mając już prawie 2,5k bitew, więc zielonym graczem nie jestem. Do tego mam go z modułami i załoga też powoli się koksuje. Robię sporo killi w każdej bitwie, chciałbym ich tyle robić na innych czołgach. Jak przegrywam to zwykle ginę jako jeden z ostatnich w teamie. Rezultat ? WR równiutkie 50% \"\lol\" . Może jak pogram więcej to się podniesie.

@TonySoprano no dla takich jak my co nie maja czasu jest gold i konta premium za kasę, zaznaczmy ciężką kasę. Sposób kalkulacji wirtualnych przedmiotów w tej grze jest IMO masakryczny. Konto premium strasznie drogie, premium tanki to zupełny kosmos. Bo jak nazwać cenę powyżej 100zł za jakiś wirtualny pojazd? Są ludzie co wydali na tę grę już kwoty liczone w tysiącach zł, to chyba jednak nie jest normalne \"\lol\"

Strona 3 z 45 <<<1234567...45>>>
skocz

Kto jest online: 0 użytkowników, 362 gości