Straszny A to przecież inne określenie jest na taką firmę - najdroższa firma produkująca auta, najbardziej wartościowa, najwyżej wyceniana na giełdzie. Największa to błędnie, moim zdaniem, użyte określenie. Mnie wprowadziło w błąd.
Edit: Wiesz, że klawisz Edit po coś jest, prawda?
Według mnie, nie jest tak jak piszesz. Proszę byś nie bawił się w Polityka i nie wkładał w moje usta słów przeze mnie nie wypowiedzianych. Według mnie Oppo i Xiaomi to firmy produkujące i pewnie też sprzedające więcej smartfonów od Apple. Apple to firma, więcej zarabiająca, wyżej wyceniana, mająca większy kapitał. Naprawdę język polski ma tyle wspaniałych słów i wyrażeń, którymi można precyzyjnie opisać niemalże wszystko.
Forum > Tematy dowolne > Oszczędzanie przez inwestycje - o akcjach, funduszach, obligacjach v,2
Wysłane 2020-07-11 11:31 , Edytowane 2020-07-11 11:37
Wysłane 2020-07-17 09:20 , Edytowane 2020-07-17 09:35
@mysiauek
powstanie coś pewnie w stylu Golfa, Europejczycy nie chcą większych elektryków do miast.
---------------------------
Stellantis tak nazywa się nowy koncern - łączą sie w jedną firmę grupa PSA (Citroen, DS, Opel, Peugeot i Vauxhall) i grupa Fiat (Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Fiat, Maserati, Jeep i Ram).
Wysłane 2020-07-17 14:11
Widać jak w ostatnich latach przyśpieszyła konsolidacja na rynku producentów samochodów. Trzeba ciąć koszty produkcji do tego dochodzą nowe wyzwania, czyli hybrydy i elektryki a może silniki zasilane wodorem, idzie nowe.
Może wyłoniła się z odwetów jakaś firma, która posiada technologię pozwalająca tanio produkować wodór, bo wydaje się że to będzie ten kierunek rozwoju pozyskiwania ekologicznego paliwa.
Wysłane 2020-07-17 14:28 , Edytowane 2020-07-17 14:29
@straszny
...a jednak, to dobrze. Kibicuję tej fuzji, kibicuję ogromnej dawce historii motoryzacji i motorsportu marek które składają się na obydwa koncerny. Z wieloma z nich mam wspomnienia bardziej osobiste. Doceniam fakt w jaki sposób się sensownie uzupełniają. Rynek amerykański, oraz chiński FIATa i hybrydy Peugeota - jak to połączyć... To jednak się boję że trochę za późno i teraz jest to trochę jak połączenie biedy z nędzą. No zobaczymy. Prorokiem nie jestem, a kciuki trzymam chociażby ze względu na polskie fabryki nowego koncernu.
Wysłane 2020-07-17 21:39 , Edytowane 2020-07-19 05:33
@kotin
Powiem Ci tak - złotówki w nich bym nie zainwestował. Nie maja zintegrowanych samochodowych systemów IT, nie maja swojego unikalnego softu, nie mają modułów AI. Nie maja swoich technologii produkcji baterii. Europejskie samochody grupy Fiata i PSA tkwią w maraźmie jakby dzisiaj był rok 2010.
Ile robią max zasięgu elektryki europejskie a ile Tesla czy np Hyundai Kona? Tesla Model 3 Long Range To 540 km. Przy spokojnej jeździe ludzie wyciągają 650-700. Hyundai Kona ma 415 km, przy spokojnej jeździe robi ponad 550. Gdzie przy tym są zasięgi europejskich elektryków? Już nie mówiąc o zacofaniu w integracji systemów IT.
Z kolei w hybrydach kompletnie dali się wyprzedzić Toyocie, Hondzie i generalnie japońskim producentom. Tu tez Fiat i PSA są lata do tylu. Azjaci oferują wszystkie warianty plugin, range extender, mild, hybrydy mieszane, w praktycznie każdym segmencie rynku.
Wysłane 2020-07-17 22:57 , Edytowane 2020-07-17 23:37
@lami
Wg mnie wodór jest tu bez szans.
Wielu anonimowych komentatorów utrzymuje, że wodór jest najczystszym rozwiązaniem na świecie kompletnie zapominając, że dziś wytwarza się go głównie w emisyjnym procesie reformingu parowego węglowodorów (np. gazu ziemnego).
Nie przyjmują też do wiadomości, że przed tankowaniem wodór musi zostać mocno skompresowany, a proces sprężania do ciśnienia wymaga dostarczenia dużych ilości energii. Aby samochody na wodór osiągały zasięgi zbliżone do najlepszych współczesnych elektryków, konieczne jest stosowanie ciśnienia 70 MPa. Ciśnienie atmosferyczne to 0,1 MPa…
Każdy ma prawo do swojej oceny ale nie postawiłbym na firmę inwestującą głównie w samochody napędzane wodorem.
Wysłane 2020-07-19 16:02
@straszny
Ależ wodór absolutnie "jest" przyszłością. Jego pojemność energetyczna jest dużo wyższa niż produktów ropopochodnych a co dopiero baterii. Tylko że ta technologia nie jest jeszcze dojrzała - vide to co piszesz (albo najlepsza analogia - wideorozmowy były możliwe może i od lat 50-tych ale dopiero w tym roku weszły do mainstreamu). Może już za 30-50 lat coś z tego wodoru będzie ale na dzień dzisiejszy stawianie na nie wszystkiego to samobój. Rozwijanie gdzieś w tle jednego modelu wodorowego tak.
Generalnie w motoryzacji wszyscy myślą jak Petrolheads (chyba tak to nazwał kiedyś Clarkson). Rozmawiam z jednym krewnym o kupowaniu hybrydy, a on mi wyjeżdża o "przewadze benzyny nad dieslem" - dosłownie przez minutę nie rozumiałem nawet o czym on do mnie mówi, a dopiero wtedy zaskoczyłem że zmienił temat. Generalnie wszyscy fani motoryzacji tylko jedno "benzyna, osiągi, wincyj mocy" - momentami argumenty spoza tego obszaru nie docierają. I mam wrażenie że wiele firm motoryzacyjnych ma ten sam problem - i dlatego też Tesla - ludzie spoza estabilishmentu - tak im uciekają do przodu.
(btw. sam zastanawiam się nad zrezygnowaniem z hybrydy w tym roku, a kupieniu Tesli 3 lub Y za 2-3 lata)
Wysłane 2020-07-19 19:44 , Edytowane 2020-07-19 19:44
@scud1
mam dokładnie takie same przemyślenia, ja wodoru nie skreślam jako takiego, ale skreślam go jako inwestycję za mojego życia (dlatego napisałem że jest bez szans), co do elektryków i hybryd to faktycznie tak jest - klasyczny przemysł samochodowy zamknął się jak bańka i nie zauważył jak bardzo jest do tyłu do zmieniającego się świata.
Nawet to że Tesla jest jedynym producentem samochodów z elektroniką całkowicie zintegrowaną w jeden układ mocnego procesora, a nie z milionem osobnych układów, układzików, nikt o tym wcześniej nie pomyślał przed nimi. Wszyscy myśleli szablonowo.
Ja tez następny samochód wezmę już full-elektryka.
Wysłane 2020-07-19 20:03 , Edytowane 2020-07-19 20:07
Około 20 lat temu na wystawie samochodowej we Frankfurcie, piłem wodę z rury wydechowej BMW, zasilanego wodorem. Już wtedy było to technicznie możliwe ... i tak jak dziś była to technologia nieopłacalna.
Elektryka nie kupię ze względów ekologicznych. W naszych realiach oznacza to bowiem promowanie spalania rosyjskiego węgla. Wolę spalać przetworzoną rosyjską ropę naftową. Wychodzi czyściej.
Wysłane 2020-07-19 20:39
@kotin
Zawsze możesz iść w fotowoltaikę i offgrid - wtedy będzie to czysta zielona (żółta? biała?) energia!
Wysłane 2020-07-20 08:50 , Edytowane 2020-07-20 08:50
@kotin
no właśnie, Piotrek - postaw sobie 2-3 panele + inwerter, choćby tylko do ładowania tej Tesli. I jedziesz. Masz 100% czystą energię do samochodu. I poza kosztem zakupu zero kosztów tankowania.
Ja się przymierzam do instalacji takiej pełną gębą. Na potrzeby i drukarni i samochodu elektrycznego i domku.
Wysłane 2020-07-20 11:13 , Edytowane 2020-07-20 20:45
Co ja bym bez Was zrobił.
Nie kupię Tesli, bo już praktycznie nie zarabiam i priorytetem gdy mi padnie KIA, jest mądre kupienie trwałego, ostatniego samochodu w życiu ;) Pewnie też niestety nieco tańszego, bo jakaś rezerwa na wesołe życie staruszka mi musi zostać. W sumie odwlekanie decyzji ma sens. Technologia tak gna do przodu, jeszcze się nowy porządek świata w motoryzacji nie ustalił, że im później się zabiorę za kupowanie, tym więcej będzie wiadomo.
Wysłane 2020-07-23 17:03
Ciekawe podsumowanie szczytu UE - LINK
Wysłane 2020-08-03 10:41
Była sobie firma, która parę lat temu miała zostać zaorana przez swojego największego konkurenta.
Pod jej kątem, również tu na forum, leciały mało wybredne teksty, śmieszki i heheszki.
Sytuacja po ostatnich 5 latach wygląda następująco (i dla porównania zestawienie z zachwalanymi tutaj papierami innej spółki):
Ciekawe, który z krytykantów uderzy się teraz w pierś i przyzna, jak bardzo się pomylił, przedwcześnie wieszcząc jej rychły zgon?
Wysłane 2020-08-03 14:24 , Edytowane 2020-08-03 18:54
@spider_co
nie da się ukryć że ostatnie 5 lat AMD to zupełna zmiana, aczkolwiek jeśli ktoś trzymał tą firmę od dawien dawna... to jest na zero :D
wg mnie nadal firma w żaden sposób nie jest innowacyjna, kreatywna ani nie spełnia żadnych wymogów mojej inwestycji, po prostu w końcu siedli i zaprojektowali bardzo dobrze architekturę x86-64. Ona i tak umrze ;)
Wysłane 2020-08-04 05:36
@spider_co
Jak sięgam pamięcią to komentarze na IN4 dotyczące AMD były pozytywne a większość życzyła firmie powrotu do dawnej świetności wierząc w zmartwychwstanie segmentu CPU. To wówczas rozdzielono definitywnie firmę na dwa odrębne twory upraszczając na GPU i CPU.
Kto jest online: 0 użytkowników, 565 gości