Forum > Tematy dowolne > Temacik motoryzacyjny vol 2 :)

Strona 82 z 82 <<<1...7879808182
skocz

beton

  • beton
  • wiadomość Użytkownik

  • 7517 wypowiedzi

Wysłane 2024-08-18 23:28

@mysiauek
Tak jak pisałem. Jeśli chodzi o Madzie to brat jest zadowolony. To auto potrafi mało spalić jak się jeździ spokojnie i potrafi też dynamicznie pojechać ale tak jak pisałem raz że do tego potrzebuje wyższych obrotów, dwa że wiadomo wtedy więcej spali, a trzy to jest dynamicznie ale nie jest to 2.0 turbo. 
Capturem jechałeś czy tylko usiadłeś i spodobało Ci się wnętrze? Tam jest 1.0 90 kucy albo 100 kucy. Nie ma bata żeby to lepiej ciągnęło od tej mazdzi. 
A na co jeszcze masz na radarze? X-Ceed- zastanawiałeś się? 

@Maveriq
Ale mówimy tu o olejach lanych w ASO w większości (czyli tez zmianach na takie oleje jak tam później producent niby nakazywał że rozwiązują problem) częstszych wymianach i dupa.
A druga sprawa to w kwestii tego silnika nie jest tak że tam z ledwo paroma procentami tych silników się coś podziało. Nie tu jest odwrotnie z paroma procentami to się akurat może nie podziało albo nie tak masakrycznie. 

Maveriq

Wysłane 2024-08-19 01:11

Jeszcze inaczej. Ze 100% silników, o które się zadbało tak, jak trzeba nic się nie dzieje. Into są pewnie ze 2% ogułu.

Ryzen R5 3600; SPC Fortis 3; ROG STRIX B550-A GAMING; 2x32GB Kingston Fury Beast 3200MHz CL16; XFX RX580 OC BLK; 1TB Kingston SNV2S1000G + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Seasonic G12-GM-650; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

mysiauek

Wysłane 2024-08-20 16:25 , Edytowane 2024-08-20 16:26

@beton
Siedziałem w Capturze. Nie mialem czasu na jazdę testową.
Celuje w 1.3 160koni lub pelną hybrydę 145koni.
1.0 nie :)
O ile 145koni to pewnie będzie jakoś jechał, to mam nadzieję że ten 160konny coś pokaże.
Tu jeszcze dochodzi kwestia ubezpieczenia niższego i sporo niższego kosztu zakupu w porównaniu do Mazdy.
Tak czy siak, czekam na Symbioza w salonie żeby obydwa modele na raz zbadać na drodze.
P.S. w cx30 powyżej 100km/h wcielasz gaz i czekasz, w Reno liczę, że jednak szybciej się wszystko odbywa. A mieszkam w takim miejscu, że prędkości powyżej 100km/h wykorzystuje prawie co weekend. W dni robocze samochód jeździ może 3 godziny w sumie w ciągu 5 dni. Stąd przebiegi u mnie to 10-15kkm rocznie. 

XCeed jest fajny ale ma swoje wady. Wady i ogromne zalety.
Zalety, te największe: grzana przednia szyba, nawiewy na tył, swietnie dzialajaca skrzynia automatyczna i jazda autonomiczna na autostradzie, idealny infotainment.
Minusy: w srodku widać, że to nie jest nowy model, drzwi sa strasznie plastikowe i tak samo cała konola centralna, z wyposazeniem wymienionym w zaletach kosztuje niemało, kumpel robił skrzynię w spokojnie jezdzonym proceedzie po 60kkm, serwisy niestety nie mają dobrej opinii (od zawsze).
Natomiast, tak, to jest drugi samochod po CX30 w rankingu rodzinnym. Naprawdę, Xceed jest mega fajny.

BTW wczoraj opublikowano cenniki na MG HS2025. To nie jest samochód dla mnie. Za duży. Ale ciekawy jestem jak model ZS po zmianach  będzie  się prezentował. Jak wspominałem, byłem w pozytywnym szoku oglądając i siedząc w odchodzących wersjach obu modeli. Tak, nie wiemy co z gwarancją, ASO,  trzymaniem wartości itp. Ale samochód wielkości HSa z pełnym wyposażeniem za 138koła? Warto sprawdzać, jak się to rozwinie.

Maveriq

Wysłane 2024-08-20 18:24

Ten cx-30 100-140 robi w około 6s.
Nie spodziewałbym się takiego wyniku po Capturze.
Xceed t-gdi potrzebuje sekundę więcej.

Ryzen R5 3600; SPC Fortis 3; ROG STRIX B550-A GAMING; 2x32GB Kingston Fury Beast 3200MHz CL16; XFX RX580 OC BLK; 1TB Kingston SNV2S1000G + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Seasonic G12-GM-650; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

beton

  • beton
  • wiadomość Użytkownik

  • 7517 wypowiedzi

Wysłane 2024-08-20 22:45

@Maveriq

Ze 100% silników, o które się zadbało...

a) Tu się nie ma co czarować ten 1.2 to shit i kropka. 

b) Jak sam przyznałeś o to nawet się o to nie da zadbać. 
Jak mam 1,6km do szkoły, niecałe 3 do biura, tak samo około 3km do kina czy do marketów. Dalej mam do Ikei. 

@mysiauek 

Celuje w 1.3 160koni lub pelną hybrydę 145koni.

Ten 1.3 to ten sam silnik co siedzi w kaszkaju? Jak tu ze skrzynią? CVT czy coś porządniejszego? Dwusprzegłówka może? 

A jak się ma Captur do ASXa? Dokładnie to samo ze zmienionym znaczkiem czy jakieś różnice?  
Co to to w ogóle jest w Renault Full Hybrid? To po prostu hybryda jak Prius? Czy jakiś PHEV z gniazdka?

Tak czy siak, czekam na Symbioza w salonie żeby obydwa modele na raz zbadać na drodze.

Symbioz wydaje się ciut fajniejszy ale z drugiej strony strona renault pokazuje że tylko Full Hybrid cokolwiek to jest a chyba wolałbym to 1.3 jak to ten silnik z kaszkaja\"\hmmm\"


P.S. w cx30 powyżej 100km/h wcielasz gaz i czekasz, w Reno liczę, że jednak szybciej się wszystko odbywa

CX30 to może i słabo będzie reagował powyżej 130stu - 140stu. Ze stówki to całkiem ciągnie. Może odzwyczaiłeś się od jazdy zwykłym grawitacyjnym silnikiem. Jak go chciałes bujnąc na 6tym biegu to może szału nie było ale redukcja by wystarczyła. Captur jest ciut mniejszy i lżejszy ale wątpię żeby w wersji 140KM lepiej jeździł. Może 160 kucy z racji na to że jest mniejszy i lżejszy i ma wyższy moment obrotowy będzie elastyczniejsze. Ale to nie będzie przepaść. 


Skoro poważnie myślisz Kapturze to może porównywałeś do Pumy? Co jeszcze sprawdzałeś? Qashqaia?

Kurcze lista aut mi się wykrusza :(

Minusy: w srodku widać, że to nie jest nowy model, drzwi sa strasznie plastikowe i tak samo cała konola centralna,

Tak szkoda że nie ma lepszych materiałów ale w Bussines line troche daje rade. 

Z drugiej strony chyba i tak jest lepiej niż w Toyotcie a wsiadłem niedawno do nowej Kugi i o ile z zewnatrz ją fajnie poprawili i jest ładniejsza o tyle w srodku plastic fantastic to raz a dwa zgineły klasyczne pokrętła klimy i jest duży ekran. Ja wole tradycyjnie jak sa pokrętła do klimy, radia...

BTW wczoraj opublikowano cenniki na MG HS2025

Nie podoba mi sie to auto. Wole starego HS a dwa to to co pisałeś po pierwsze za duży a dwa nie wiemy co z gwarancją, ASO, awaryjnością. 

Z takiej powiedzmy egzotyki podoba mi się Ssangyong Torres. Ale dokładnie to samo co wyżej. Choć to auto tak mi się podoba że gdybym miał pewność że za 2 lata nie zacznie się psuć to bym się bardzo zastanowił. 

Maveriq

Wysłane 2024-08-21 09:43

No w twoim przypadku się nie da. U Ciebie rozwiązanie z paskiem hot-oil odpada całkowicie.

Tak, w Capturze ten sam silnik, co w kaszkaju.
W Full Hybrid tam jest wynalazek Renault z hybrydą szeregową i trzema przekładniami - oddzielna dla silnika spalinowego, oddzielna dla elektrycznego i kolejna, która je spina. Ale to tylko tak strasznie brzmi -3 skrzynie biegów, w tym jedna bezstopniowa), ale w praktyce jest bardzo prostą konstrukcja i po latach się sprawdza. Nie ładuje się z gniazdka.

Tak, nowy ASX jest Capturem ze zmienionym znaczkiem.

O! O Pumie zupełnie zapomniałem, a to samochód, który początkowo odstraszał mnie wyglądem. Za to kiedy się nim przejechałem, to bardzo się do niego przekonałem. Doskonała ergonomia anatomiczna. Świetne zawieszenie. Tylku tutaj też pasek w oleju.

Odnośnie działania gwarancji w MG możnaby poszukać info na zagranicznych stronach, bo w Hiszpaniinczy we Francji sprzedają te modele od kilku lat.

Ryzen R5 3600; SPC Fortis 3; ROG STRIX B550-A GAMING; 2x32GB Kingston Fury Beast 3200MHz CL16; XFX RX580 OC BLK; 1TB Kingston SNV2S1000G + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Seasonic G12-GM-650; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

beton

  • beton
  • wiadomość Użytkownik

  • 7517 wypowiedzi

Wysłane 2024-08-21 11:49

Puma jest fajna tylko dla mnie tez ciut za mała. Bagażnik szczególnie chciałbym większy. Co do silnika to mają go fiesty od dawna i inne. Koleżanka taką fiestę miała i tu jednak takich cyrków jak w Stellantisowym 1.2 nie ma. 
Jedyne co mówiła to tyle że w porównaniu do poprzedniej fiesty 1.6 wcale nie pali mniej. 
Co do ASX - kaptur - zastanawiałem się czy kropka w kropkę czy np skrzynie mają inne? 

Maveriq

Wysłane 2024-08-21 14:51

Ford ma mniej problemów z paskiem (chociaż nadal ma, przez włanśie jazdę na krótkich dystansach), bo od samego początku lał odpowiedni olej, a nie taki, jaki PSA zaleciło dopiero po bodaj 7 czy 8 latach produkcji.

Skrzynia w ASX dokładnie ta sama, co nie oznacza, że działa tak samo. A to dlatego, że marki same sobie dobierają do niej soft, więc mogą się różnić zarówno punktami zmian biegów przy poszczególnych obciążeniach, jak reakcją na kickdown, czy nawet płynnością zmian.

Ryzen R5 3600; SPC Fortis 3; ROG STRIX B550-A GAMING; 2x32GB Kingston Fury Beast 3200MHz CL16; XFX RX580 OC BLK; 1TB Kingston SNV2S1000G + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Seasonic G12-GM-650; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

mysiauek

Wysłane 2024-08-22 19:39

@beton
Puma nie ma nawiewów na tył i... nowe Fordy pod spodem zaczynają być ... VAGiem. Na razie tylko część elektroniki i cały infotainment. Ale już nowe elektryki jak np Capri to praktycznie cały VAG bo nawet platforma jest VAGa. Nie mam zaufania do Forda, mimo że Focusem fajnie się jeździło. Ale jeszcze mniej mam do VAGa bo widziałem od środka jak produkują samochody.

Symbioz to Captur z większym bagażnikiem. Na ten moment jest tylko hybryda ale będą też 1.3. O 1.0 w salonie nie mówili nic

ASX i Captur to jest to samo. Soft też. @Maveriq oszczędności w koncertach idą już pełną parą. Skończyły się czasy, że jeszcze coś kombinowali. Teraz jest jedna fabryka, jeden soft.

Końxząc temat CX30, to po prostu nie jedzie jak na 186koni a powyżej 100 w ogóle. Jezdzilem w automacie i nie mam powrotu już do manualna. Leń ze mnie :)

Czekam na kontakt z Reno.

Maveriq

Wysłane 2024-08-22 21:11

Puma nie ma nic z VAGiem wspólnego. Tylko te nowe elekteyczne SUVy są ze współpracy z VAGiem i Ranger, ale Ranger w drugą stronę, bo to Amarok jest Fordem, a nie odwrotnie.

Oprogramowaniem jednak ciągle samochody się różnią j super to widać na przykładzie Stellantisa, gdzie jeżdżąc Oplami trudno jest uwierzyć, że i silnik i skrzynia fizycznie są identyczne z PSA. Jeźdżą totalnie inaczej.

Ryzen R5 3600; SPC Fortis 3; ROG STRIX B550-A GAMING; 2x32GB Kingston Fury Beast 3200MHz CL16; XFX RX580 OC BLK; 1TB Kingston SNV2S1000G + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Seasonic G12-GM-650; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

mysiauek

Wysłane 2024-08-23 20:25

@Maveriq
Przykro mi ale się mylisz w kwestii Forda i VAGa. Sam w tym siedziałem w VAGu przes krotki okres czasu. Ford dostaje od VAGa gotowca i adaptuje/dorabia SYNCa. W dostawczych Forda jest jeszcze ciekawiej. Finalnie Ford ma tylko zajmować się wyglądem swoich europejskich modeli a co się da brać z innych koncernów. W domyśle na ten moment z VAGa.
Mitsu i Suzuki dostają od Reno i Toyoty gotowe samochody. Nie robią tam nic, nie projektują, tylko zamawiają co chcą mieć, testują i proszą o zmiany.
Te trzy układy znam, bo mają bardzo dużo związków z Polską a branża od pewnego poziomu doświadczenia jest bardzo mała.
.
Fajnie, że czujesz różnicę w jeździe samochodami Stellantisa. Są marginalne różnice ale w oprogramowaniu chyba juz zdążyli uwspolnic elektronikę i elektrykę. Znowu, różni się front. Unifikacji to jedyna szansa na przetrwanie tej firmy. 
Jeszcze ciekawostka ze Stellantisa: https://www.polsl.pl/rmt/oprogramowanie-w-automotive-dla-wspolczesnej-mobilnosci-cyfryzacja-w-automotive/


Symbioz jest w salonie, jazdy od drugiego września. Czekam.

Maveriq

Wysłane 2024-08-23 22:38 , Edytowane 2024-08-23 22:39

Niby jakiego dostaje gotowc? Nawet nie trzeba zaglądać pod spody tych aut. Wystarczy spojrzeć na kształt podłogi, czy nawet na to, co widać pod maską - tam nie ma VAGowskich modułowych płyt podłogowych. Silniki są własne, zawieszenia zupełnie inne. Ciężko byłoby znaleźć coś wspólnego w Pumie i Polo.

Z dostawczakami to zupełnie inny temat, bo w każdej kategorii wagowej są 3-4 wiodące platformy i na tym buduje auta cały świat.

Co do różnic w jeździe, to one są dalekie od marginalnych. Tak, elekteonika jest identyczna, ale to soft tu gra główną rolę.

Ryzen R5 3600; SPC Fortis 3; ROG STRIX B550-A GAMING; 2x32GB Kingston Fury Beast 3200MHz CL16; XFX RX580 OC BLK; 1TB Kingston SNV2S1000G + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Seasonic G12-GM-650; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

mysiauek

Wysłane 2024-08-23 23:54 , Edytowane 2024-08-23 23:55

@Maveriq Przeczytaj jeszcze raz drugie zdanie mojego posta o Pumie i VAGu. A ja tu powtórzę: w przyadpku Pumy (i nie tylko) chodzi o "na  razie tylko część elektroniki i cały infotainment". Ten Sync4 to nawet nie jest w 100% Forda. 
A też najprawdopodobniej i reszta przyjdzie z czasem z VAGa.

Maveriq

Wysłane 2024-08-24 08:01

Aaaaa więc chodzi tylko o multimedia.

Ryzen R5 3600; SPC Fortis 3; ROG STRIX B550-A GAMING; 2x32GB Kingston Fury Beast 3200MHz CL16; XFX RX580 OC BLK; 1TB Kingston SNV2S1000G + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Seasonic G12-GM-650; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

mysiauek

Wysłane 2024-08-26 19:30

@Maveriq
Troche wiecej niz ,multimedia. Nie da sie srobic "tylko multimediów". Pytanie czy łatwiej jest połączyć dwie platformy czy wrzucić całość. No i ogólnie to początek. Ford nie ma pomysłu na siebie w Europie.

Strona 82 z 82 <<<1...7879808182
skocz

Kto jest online: 1 użytkowników, 231 gości

magx2k ,