Forum > Tematy dowolne > TMobile zwędził kasę i nie chce oddać - jak ich przekonać?

Strona 1 z 1 1
skocz

szczur3k

Wysłane 2017-04-24 11:43

Starsi wiekiem znajomi podpisali w TMobile umowę, zgodzili się na polecenie zapłaty. Mieli płacić 20 zł miesięcznie, pierwsza faktura - z konta znika 200 zł. Nieco się przerazili, ale przekonałem ich żeby zadzwonili do boka i dowiedzieli się w czym rzecz. Co się okazało, TMobile błędnie pobrał, oni przepraszają, i zatrzymują kwotę na poczet przyszłych rachunków. Tyle, że 2 dychy miesięcznie w tę czy w drugą dla nikogo nie są jakimś wielkim zyskiem czy problemem. Natomiast 2 stówy w przypadku emerytów to już mocno bolesna kwestia. Pytanie do Was: jakim artykułem przekonać TM do zwrotu ukradzionych pieniędzy?

Gentoo

emitar

  • emitar
  • wiadomość Użytkownik

  • 5188 wypowiedzi

Wysłane 2017-04-24 12:13

@szczur3k
Strzelam -> Przywłaszczenie mienia – art. 284 k.k.

Y540 (i7-9750HF, 16GB, SK Hynix 512GB, GTX1660Ti)

mysiauek

Wysłane 2017-04-24 12:23

Pytanie jak zwykle: co jest w umowie?

szczur3k

Wysłane 2017-04-24 13:06

Pojęcia nie mam, ale nie do końca jestem przekonany, że umowa reguluje sprawę nienależnie pobranych pieniędzy. Póki co nie spotkałem się z takimi zapisami w żadnej sieci.

Gentoo

Nicoś

  • Nicoś
  • wiadomość Użytkownik

  • 751 wypowiedzi

Wysłane 2017-04-24 13:23

Jak mogą zatrzymać na poczet przyszłych rachunków?Przeczytać umowę i jak tam nic nie stoi o jakiś opłatach dodatkowych czy zabezpieczeniach muszą oddać i to natychmiast.

Dell Precision 7720

szczur3k

Wysłane 2017-04-24 13:28

Wg konsultanta nie muszą, tylko zatrzymują na poczet przyszłych rachunków. Stąd wątek, bo kurde bez przesady: pójdę po mleko, zapłacę stówką, a sprzedawca nie wyda reszty tylko powie że zatrzymał sobie na poczet przyszłych moich zakupów? Takie rzeczy tylko w T-Mobile.

Gentoo

nickey

  • nickey
  • wiadomość Użytkownik

  • 8466 wypowiedzi

Wysłane 2017-04-24 13:34

Także nie słyszałem o czymś takim jak "depozyt" na poczet przyszłych rachunków. Obsługujący zapewne sądził, że skoro to starsi ludzie to wszystko im się da wmówić.

Proponuje ponowny kontakt z T-Mobile w celu wyjaśnienia tematu. Na depozyt nie wyrażasz zgody i oczekujesz zwrotu 180 zł. A gdyby to nie pomogło to pozostaje Rzecznik Konsumenta. Wspomnieć podczas rozmowy nie zaszkodzi o nim, może podziała.  Dla takiego banku kwota 200 zł to kropla w morzu i ostatnią rzeczą jaką chciałby bank to zły PR . Możliwe, że obsługujący był niekompetentny i dlatego zaproponował takie rozwiązanie bo tak mu wygodnie. 

AMD Ryzen 5800X |MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | Samsung 970 Evo M.2 500GB + Crucial P1 1 TB M.2 2280 PCI-E x4 Gen3 NVMe| be quiet! Pure Loop 360mm (BW008) | Gigabyte GeForce RTX 3070 EAGLE OC 8GB GDDR6| HyperX 16GB (2x8GB) 3600MHz CL17 Fury RGB|be quiet! Power Zone 750W (BN211)| SilentiumPC Signum SG7V Evo TG ARGB

maq2

  • maq2
  • wiadomość Użytkownik

  • 2249 wypowiedzi

Wysłane 2017-04-24 13:40 , Edytowane 2017-04-24 13:41

Oprócz tych 180 zł muszą oddać należne odsetki. Proponuję wysłać im wezwanie do zapłaty, po 7 dniach kolejne, i po kolejnych 7 ostateczne przedsądowe.

Netman

  • Netman
  • wiadomość Użytkownik

  • 6787 wypowiedzi

Wysłane 2017-04-24 18:58 , Edytowane 2017-04-24 18:58

@nickey

Także nie słyszałem o czymś takim jak "depozyt" na poczet przyszłych rachunków


Po prostu komuś nie chciało się ruszać aby zwrócić pieniądze i tyle. Niektórzy ludzie tak płacą abonament. Z góry przelewają równowartość 12 miesięcy i później mają cały rok z głowy, jedna faktura miesięcznie mniej do zawracania głowy.  

i7 6700k, G.Skill 16GB 3000Mhz, Asus GTX970 DirectCu II Strix, SSD Samsung 256GB, Gigabyte GA-Z170-HD3P, Xonar XD, Dell U2715h ۻۻ Galaxy Tab S ۻۻ Galaxy S8 ۻۻ

szczur3k

Wysłane 2017-04-24 20:58

Tyle, że w takim przypadku decyduje klient. A w przypadku o którym piszę ja to T-Mobile pobrał bez uprzedzenia dziesięciokrotność faktury.

Gentoo

grizli

  • grizli
  • wiadomość Użytkownik

  • 2524 wypowiedzi

Wysłane 2017-04-27 10:09 , Edytowane 2017-04-27 10:14

Sprawa chyba niepotrzebnie trochę rozdmuchana. Zaraz wyjdzie, że T-Mobile to bezczelny zlodziej, który okrada biednych staruszków. Z małej sprawy urośnie ogromny problem . Przechodziłem sam przez to 3 miesiące temu gdy podczas pracy w Niemczech niechcący nadplacilem rachunki na prawie 600 zł. Zresztą sami do mnie zadzwonili , z ofertą i informacja o nadplacie. Po moim pytaniu co z tym mogę zrobić, dostałem informacje, że wyjścia są dwa. Pierwsze to pozostawić środki na poczet przyszłych opłat a drugie, złożyć w punkcie lub wysłać pocztą pismo o zwrot nadplaconej kwoty wraz z moimi danymi oraz numerem konta na które ma być dokonany zwrot. Tyle w temacie, nie robili najmniejszych problemów. 
T-Mobile sam nie pobrał celowo 200 zł, prawdopodobnie zawinił człowiek wklepujący fakturę. Takie sprawy zawsze są do odkręcenia. 

Strona 1 z 1 1
skocz

Kto jest online: 0 użytkowników, 132 gości