Słuchajcie,
Jest akcja, podpisałem akt notarialny, zapłaciłem kasę i jak się okazało później - niby wszystko jest a tu brak trzeciej fazy w mieszkaniu. Na zakładaniu licznika ustalono że kabel jest przecięty. I teraz pytanie - kogo o to męczyć? komu robić borutę?
- zacząłem od PGE i po kilku dniach - rozmawiając z rejonem miły Pan mi powiedział tak:
"... tak wiemy że jest przerwany kabel, wie Pan, trudno powiedzieć kto to zepsuł, czy był przerwany przy zakładaniu czy może firma która kładła chodnik z kostki brukowej go przerwała. Nie złapaliśmy nikogo za rękę co prawda ale Inwestor ma gwarancję na ten chodnik od firmy która zakładała i nie wiemy kto ma rozebrać kostkę żeby usunąć usterkę i kto ma za to wszystko zapłacić...."
Ja nie rozumiem - czy koleś robi mnie w ... członka? - od miesiąca walczę i ciągle słyszę za dwa tygodnie.... Czy ktoś wie jak działa prawo w takiej materii? Czy to tak ma być? - co mnie interesuje gwarancja na chodnik/kostkę?
Coś ktoś?
Pierwszy raz w życiu kupuję mieszkanie i same k**wa problemy...
Forum > Tematy dowolne > Z kim rozpocząć wojnę? PGE czy Inewstor?
Wysłane 2019-06-11 20:28
Wysłane 2019-06-11 20:51
Przy zakupie mieszkania w stanie developerskim (tak wnioskuje z tekstu) masz xx letnią gwarancję . Ja bym uderzał (ale nie dosłownie) do Developera . Nie widziałem twojej umowy ale w mojej były zapisy o wyposażeniu (i to szczegółowe), od plastikowych okien polskiej firmy, po antywłamaniowe drzwi, centralne ogrzewanie, wodę, grzejnik, klimatyzację i właśnie instalację trójfazową.
Jeśli znajdziesz podobny zapis - masz podstawy do zgłoszenia usterki w ramach gwarancji. Problem trzeciej fazy dotyczy tylko twojego mieszkania? Czy innych także? Jeśli innych także - w kupie siła.
Gratulacje tak apropo zakupu mieszkania.
Wysłane 2019-06-11 20:58
nickey
Dzięki (sznur na 30 lat wisi mi na szyi).
Tak, mam informację o instalacji trójfazowej. W całym budynku czyli 4 mieszkania nie ma tej jednej fazy. Wydaje mi się jednak że to obowiązek PGE do usunięcia usterki gdyż jest ona przed licznikiem a nie za *czyli w mieszkaniu.
Wysłane 2019-06-12 06:38
@Czechu Gratulacje przede wszystkim. Co do problemu to powinieneś niezwłocznie zgłosić go deweloperowi, nie wiem czy prawo nakłada jakiś czasowy obowiązek usunięcia usterki, do doczytania. Na pewno dobrym pomysłem jest ustalenie z deweloperem terminu naprawy, oczywiście na piśmie. Ba, jestem przekonany że nawet można ustalić odszkodowanie za zwłokę, o ile ustawa takowego nie przewiduje.
A w ogóle, czy Ty otrzymałeś od razu lokal z usterką, czy usterką pojawiła się w trakcie gdy już byłeś właścicielem?
Wysłane 2019-06-12 07:04
@czechu
Tak jak koledzy - drogę samemu już zacząłeś. Masz małą siłę przebicia. Wobec dewelopera masz mocniejszą pozycję. Masz gwarancję. Możesz się domagać jej wypełnienia nawet w sądzie. Napuść ich na siebie. Masz prawo, a deweloper ma mocniejszą pozycję w sporze z PGE niż Ty.
Wysłane 2019-06-12 10:02
Rok temu kupiliśmy segment i również wystąpił problem z fazą. Okazało się to już po odbiorze mieszkania. Winowajcą okazał się spalony bezpiecznik w głównej (zewnętrznej) skrzynce. Sprawa zgłoszona do Developera i ten usuną awarię. Wszystkie sprawy wynikłe na terenie budynku/osiedla postawionym przez developera występujące w okresie gwarancji/rękojmi zobowiązują developera do usunięcia. Parę dni temu na osiedlowym parkingu szwankowała jedna ze studzienek, sprawa zgłoszona do PWiK - przyjechali, zobaczyli, powiedzieli, że to należy do developera. Okres gwarancji/rękojmi nadal obowiązuje i natychmiastowo usuną usterkę. Wymagajcie od developera usunięcia usterki bo takie są wymogi. Oczywiście wszystko powinno być zapisane w akcie (lata gwarancji/rękojmi) i tyczy się to całkowicie specyfikacji w jakiej zostało zbudowane mieszkanie.
Wysłane 2019-06-13 21:22
problemy to dopiero się zaczną ... ponad rok czasu remontuje mieszkanie i walczę z rożnymi podwykonawcami (z doświadczenia wszędzie umowa i jak najdokładniejsze "opisanie usługi" później łatwiej coś ugrać, i zapłacić jak masz wszystko 100% zrobione inaczej przepadłeś) no i cierpliwości życzę bo będziesz jej potrzebował
Jeżeli masz podpisana umowę z PGE na instalacje 3f to domagaj się dostarczenia usługi według podpisanej umowy wyjdzie chyba najszybciej bo maja jakiś określony czas na usunięcie usterki, najlepiej na piśmie możesz wspomóc się rzecznikiem praw konsumenta, pomagają za darmo.
Deweloper ma raczej nic do tego bo bo ZK (złącze kablowe) jest PGE i do licznik to on odpowiadają ( i oni raczej układają kabel)
Tak jak koleś powiedział spór jest kto jest winy uszkodzenia kabla i teraz będą się przepychać pisemnie kto ma za to zapłacić, a każde pismo to 2tyg na odpowiedź i tak można do ....
Kto jest online: 0 użytkowników, 414 gości