@kotin
zadzwoniłem do Hondy jak to jest z tym docieraniem w tej hybrydzie. Więc nic takiego robić nie muszę, i nie jest to zależne od trybu jazdy ECONO/Sport. AI sterujące silnikami zajmuje się wszystkim a ja mam patrzec tylko na raport komputera kiedy który element potrzebuje serwisu. Komputer ewentualnie poprosi o wcześniejszy przegląd (jak wół wyświetla w tej chwili termin za rok na przegląd, jeśli coś jest nie tak, termin zacznie się skracać).
w końcu widzę XXI wiek w samochodach
Forum > Tematy dowolne > SUV nowy... coś zamiast Tucsona?
Wysłane 2019-10-08 15:56 , Edytowane 2019-10-08 16:00
Wysłane 2019-10-08 16:55
Teraz muszę trochę dłużej. Będą też dygresje. Ta jest pierwsza: Czy Hondzie zależy bardziej na sprzedaży, czy na tym żeby drugi / trzeci nabywca był zadowolony?
Temat główny: Pytałem wielu mechaników samochodowych. Kilku znam od lat. Wszyscy podkreślają że warunki obsługi - olej nie wymieniać jak najdłużej, przeglądy jak najrzadsze, ustawienie liberalne czujników lepkości i innych cech oleju po to, żeby na początku eksploatacji były małe koszty obsługi, to polityka firm. Wręcz na granicy postarzania produktu, ale atrakcyjna dla pierwszego kupującego. No chyba że ma pecha i zajedzie auto zanim sprzeda.
Zmiana oleju po pierwszym tysiącu kilometrów to dziś obciach i kłopot dla nabywcy, a że silnik spalinowy zrobi na long lajfie 200 tysiecy a nie 500 tysięcy - kogo to?
Druga dygresja: AI sterujące silnikami. Paweł teraz się skup. Jakie AI ma wpływ na film olejowy i obróbkę cylindra i tłoka?
Mówimy o prostej fizyce, gdzie malutkie opiłki na czystej - nigdy jeszcze nie zalanej olejem gładzi cylindrów i tłoków, wyczujesz palcami, bo w fabryce nie doczyścisz tego do końca. Popatrz proszę jeszcze raz na film który podałem wcześniej. To zwykłe BMW, nie hybryda, ale częścią Twojej Hondy, której z poza AI i akumulatorów prawie nie widać, jest bardzo podobny kawałek metalu, z tulejami, cylindrami, korbowodami...
Wysłane 2019-10-08 17:13 , Edytowane 2019-10-08 17:21
@kotin
Posłuchaj sam siebie - mówisz o silniku sterowanym przez AI, na którego obroty nie masz najmniejszego wpływu.... do tego mam komputer i na nim info o czasie przeglądu każdego ważnego elementu. Nic więcej mnie tu nie interesuje. Za 4 lata, mając jeszcze rok gwarancji CR-V idzie pod młotek i tyle. Następny właściciel będzie miał rok gwarancji jak coś mu nie bedzie pasować.
Wysłane 2019-10-08 17:25 , Edytowane 2019-10-08 17:39
@straszny
Nie chcę Cię do niczego przekonać. Napisałem co wiem.
PS
Sam napisałeś że silnik inaczej reaguje w trybie econo i w trybie sport, więc jakiś wpływ się ma jednak.
PS 2
Żeby nie było - jeszcze raz: wspaniały samochód. Zazdroszczę Ci w takim jak najlepszym znaczeniu tego słowa. Jak się podliczę przed emeryturą i będę jeszcze gotowy finansowo i zdrowotnie na nowy samochód, to będzie bardzo podobny do Twojego dzisiejszego wyboru. Raczej hybryda. Elektrykiem sobie sam szalej. Do mnie przemawia idea hybrydy, (pewnie tak, jak do konserwatywnych kapitanów, statki parowe z masztami w XIX wieku, ale trudno ).
Wysłane 2019-10-08 19:26
@kotin
jedyny wpływ to że AI w trybie ECONO inaczej rozkłada użycie tych 3 silników, z priorytetem nie na przyśpieszenia tylko oszczędność paliwa... generalnie jeśli serwis pisze że nie ma to znaczenia to dla mnie temat zamknięty
Wysłane 2019-10-08 22:46 , Edytowane 2019-10-08 22:48
Generalnie serwis i producent mają wiadomo gdzie stan samochodu za 100tys km i pierwszy właściciel tak samo ;)