Forum > Tematy dowolne > Używane auto do 20 000 zł

Strona 1 z 3 123>>>
skocz

nickey

  • nickey
  • wiadomość Użytkownik

  • 8465 wypowiedzi

Wysłane 2021-11-12 17:09

Szukam używanego auta w budżecie do 20 000 zł (+/- 2 tysiące). Obecnie użytkuję Peugeota 308 z 2007 roku, który jednak zaczyna odmawiać posłuszeństwa. Od września średnio raz w miesiącu konieczny jest serwis bo wychodzą nowe usterki. Póki co nie są to duże koszty (do 500-600 na naprawę) . 

Z wymagań: 
a) skrzynia manualna
b) konstrukcje 2009 i nowsze
c) auto rodzinne, 5 drzwiowe
d) segment kompaktowy

Zastanawiam się nad:
a) Renault Megane (3 generacja)
b) Ford Fiesta (Mk7)
c) Honda Civic (8 generacja)
d) Kia Ceed (generacja 1) 
e) Hyundai i30 (generacja 1)

Czy jest jakiś model godny polecenia w tym budżecie?  Najbardziej kusi mnie ta Kia ale pytanie jak z awaryjnością? 

AMD Ryzen 5800X |MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | Samsung 970 Evo M.2 500GB + Crucial P1 1 TB M.2 2280 PCI-E x4 Gen3 NVMe| be quiet! Pure Loop 360mm (BW008) | Gigabyte GeForce RTX 3070 EAGLE OC 8GB GDDR6| HyperX 16GB (2x8GB) 3600MHz CL17 Fury RGB|be quiet! Power Zone 750W (BN211)| SilentiumPC Signum SG7V Evo TG ARGB

nosweratu

Wysłane 2021-11-12 18:38

Mam starszą wersję focusa (2FL) z 2010 roku ostatni diesel bez DPF -1.6 90koni - moim zdaniem auto warte rozważenia - proste silniki i dość trwałe.
Kia i i30 to samo i jakoś szału z tym nie było - wśród znajomych sporo narzekania ( znajomy miał i30 od nowości i dość szybko się pozbył).

maq2

  • maq2
  • wiadomość Użytkownik

  • 2244 wypowiedzi

Wysłane 2021-11-12 19:53 , Edytowane 2021-11-12 19:54

Współczuje i życzę dużo cierpliwości. Sam niedawno szukałem auta w nieco większym budżecie. Moj głos na KIE i Hujdaja, forda takiego jak Nosferatu tez miałem i fajnie jeździł szczególnie po czipie ale myśle ze Koreańca w lepszym stanie znajdziesz niż forda. 

Kotin ma lub miał Kianke taka jaka szukasz a Lami civica, wiec pewnie skrobną kilka słów. 

kotin

Wysłane 2021-11-12 21:07 , Edytowane 2021-11-12 21:24

Mam Ceed 1 generacji 1,6 CRDi. Wiem że to diesel, ale 13 lat temu był ekologiczny. \"\lol\" Teraz szkoda mi go złomować, a nie sprzedaję, bo już mało jeżdżę. Nowy właściciel, gdyby jeździł dużo, bardziej by truł planetę.  Ważniejsze wydatki to: Malowanie dwóch błotników (kiedyś po obcierkach i po kilku latach znowu wyszła rdza), wymiana zapieczonej świecy żarowej 2000 zł., (głowica pojechała  do ślusarza, podobno się normalnie nie zdarza), \"\lol\" regeneracja turbiny 800 złotych, sprzęgło 450 zł., akumulator, już wszystkie amortyzatory... Aktualnie ceny mogły wzrosnąć.
Nie stanął nigdy po drodze. Z tego co wiem, to 2 generacja (po 2012 roku), ma lepsze zabezpieczenia antykorozyjne.
To najsłabszy punkt 1 generacji Obejrzyj uważnie (ramki szyb tylnych okien i nie tylko). W i30 z kolei, koleżankę najbardziej denerwowała wymiana żarówek co pół roku. :-P
Generalnie to samochody cięższe od porównywalnych co do klasy Mają dobre bezpieczentwo bierne, ale palą nieco więcej.
Mój egzemplarz w trybie miejskim + autostrada i rzadko wolniejsza trasa, pali 7,2. To zdecydowanie najwyżej, z porónywanych na forum ceed'a.

i5-11600 / SilentiumPC Fortis 3 / Asus Prime B560 Plus / RAM 2x16 GB 3600MHz / 4 SSD / Inno3D GeForce RTX 4070 Twin X2 12GB / SB X AE-5 PLUS / BeQuiet Pure Power BQT-L8-600W / SilentiumPC Gladius M40 / MSI Optix 2560 x 1080 / Logitech X230 / KOS UR40 ? Win 11 Pro... Lenovo G70-70 i5-4210U/8GB/500 GB SSD (zmieniony).

Maveriq

Wysłane 2021-11-12 23:03

Peugeota! :D

Podpowiedz proszę, czego od tego samochodu oczekujesz.
Użytkowany w mieście, czy poza?
Jakieś wymagania co do dynamiki, czy raczej stawiasz wszystko na koszty eksploatacji?
Wolisz zawieszenie raczej sztywne, jak w twoim 308, czy bardziej miękkie, jak w i30?
Czy zależy Ci na tym, jakie są w dotyku elementy wnętrza, czy tak sobie?
Czy jest jakiś element wyposażenia, który koniecznie chcesz mieć albo fajnie jakby był?
Czy należysz do tych, co raz w tygodniu kontrolują poziom oleju, sami kupują odpowiedni olej z zaufanego źródła i go wymieniają co 10 tys km, wymieniają świece zapłonowe najpóźniej raz na 30 tys km itd?
Czy przeciwnie? Zostawiasz wszystko mechanikowi, świece wymieniasz kiedy pojawi się problem, oleju dolewasz, jak zapali się kontrolka, a wymieniasz go wg interwałów zalecanych przez producenta?

Odpowiedzi na te pytania są najbardziej istotne przy wyborze samochodu.

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400@2700MHz CL14@15; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

maq2

  • maq2
  • wiadomość Użytkownik

  • 2244 wypowiedzi

Wysłane 2021-11-13 07:56

Kurnia Maveriq. Już wiem skąd moje problemy ze znalezieniem auta. Nie odpowiedziałem sobie na Twoje pytania:-P
Auto miało być duże, młode i tanie. Serio uważasz, że Twoje pytania są ważniejsze od kryteriów przyjętych przez Nickeya? Kolega szuka budżetowego auta a tu miękkość boczków🤬

Ps. Odpowiedziałem sobie. Wyszło porsche cayenne. Zgadza się wszystko oprócz 3 punktu. Budżetu☹

Maveriq

Wysłane 2021-11-13 09:22

Masz coś mądrzejszego też do napisania?
Skoro kolega podaje pewne ramowe wymagania co do samochodu, do którego pasuje połowa samochodów na rynku w danym budżecie, to naturalne, że stawia się sobie kolejne pytania, dzięki którym zawięzi się krąg zainteresowania.
Jakby było wszystko jedno, jakie to auto, to temat by nie powstał. Kupiłby pierwsze auto z najbliższego komisu.
Najważniejsze by przez kolejnych kilka lat nie żałować codziennie podczas dojazdu do pracy, że nie pomyślało się wcześniej o rzeczach, które mogą denerwować.

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400@2700MHz CL14@15; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

nickey

  • nickey
  • wiadomość Użytkownik

  • 8465 wypowiedzi

Wysłane 2021-11-13 09:54

Użytkowany w mieście, czy poza? - miasto, sporadycznie poza 
Jakieś wymagania co do dynamiki, czy raczej stawiasz wszystko na koszty eksploatacji? - gdzieś pomiędzy. Obecnie mam 120 KM, poniżej 100 kucy nie schodzę
Wolisz zawieszenie raczej sztywne, jak w twoim 308, czy bardziej miękkie, jak w i30? - sztywne
Czy zależy Ci na tym, jakie są w dotyku elementy wnętrza, czy tak sobie? - tak sobie, byle by nie było chamskiego plastiku
Czy jest jakiś element wyposażenia, który koniecznie chcesz mieć albo fajnie jakby był? - czujnik parkowania jako opcja, 5 drzwi + rodzinny bagażnik 
Czy należysz do tych, co raz w tygodniu kontrolują poziom oleju, sami kupują odpowiedni olej z zaufanego źródła i go wymieniają co 10 tys km, wymieniają świece zapłonowe najpóźniej raz na 30 tys km itd? 
Czy przeciwnie? Zostawiasz wszystko mechanikowi, świece wymieniasz kiedy pojawi się problem, oleju dolewasz, jak zapali się kontrolka, a wymieniasz go wg interwałów zalecanych przez producenta? - olej sprawdzam co jakiś czas ale mechanikiem nie jestem, zostawiam to mechanikowi. Przeglądy okresowo zgodnie z wskazaniami, jak serwis stwierdzi potrzebę wymiany świec, to wtedy. 


Jednym z powodów wymiany auta jest właśnie wyciek oleju. Miałem wyciek z samej pompy, chwilę później ciekło z klawiatury silnika. Niedawny dość obfity wyciek - z czujnika ciśnienia oleju. 

Jedna ważna uwaga: szukam auta na benzynę, disel ma inną specyfikę przyśpieszania, a gazu nie mogę mieć (wspólny garaż w bloku). Nie ma aut bezawaryjnych ale fajnie gdyby koszt eksploatacji nie był zabójczy, a tych awarii było jak najmniej. W ciągu 2 lat użytkowania - 9 awarii to za wiele. 

AMD Ryzen 5800X |MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | Samsung 970 Evo M.2 500GB + Crucial P1 1 TB M.2 2280 PCI-E x4 Gen3 NVMe| be quiet! Pure Loop 360mm (BW008) | Gigabyte GeForce RTX 3070 EAGLE OC 8GB GDDR6| HyperX 16GB (2x8GB) 3600MHz CL17 Fury RGB|be quiet! Power Zone 750W (BN211)| SilentiumPC Signum SG7V Evo TG ARGB

maq2

  • maq2
  • wiadomość Użytkownik

  • 2244 wypowiedzi

Wysłane 2021-11-13 10:07


Masz coś mądrzejszego też do napisania? 

Skoro kolega podaje pewne ramowe wymagania co do samochodu, do którego pasuje połowa samochodów na rynku w danym budżecie



I bardzo dobrze, że tak robi. Bo w aucie powyżej 10 lat powinno liczyć się to czy auto jest lepszym stanie od innego, a nie to czy jest peugeotem (tez miałem i chwaliłem sobie) czy Fordem, czy nie to czy ma twardy boczek czy miękki. Stan stan stan. 

Nickey takie auto na przyklad?  LINK

Maveriq

Wysłane 2021-11-13 10:56

Maq2 A pozwolisz innym wybierać auta względem własnych upodobań, czy tylko Twoich.
Nie napisałem przecież, żeby szukał auta z miękkimi tworzywami, a żeby się zastanowił, czy twarde Mu przeszkadzają, czy nie.
Gdzie widzisz problem?

Nickey pyta o konkretne modele, a nie które auto w Jego okolicy są w najlepszym stanie. Potem pewnie sobie taki w najlepszym wybierze.

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400@2700MHz CL14@15; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

Maveriq

Wysłane 2021-11-13 11:09

Jak zawieszenie raczej sztywne, to i30 ani Ceed się tu nie mieści.
Przy podanyn stylu serwisowania polecam mimo braku LPG trzymanie się silników z pośrednim wtryskiem benzyny.

Co mi przychodzi do głowy to Focus 1.6 16v, Audi A3 Sportback 1.6 MPI, Astra H 1.6 lub lepiej 1.8 125PS.

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400@2700MHz CL14@15; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

nickey

  • nickey
  • wiadomość Użytkownik

  • 8465 wypowiedzi

Wysłane 2021-11-13 11:20

Nie odrzucałbym Ceeda. Wizualnie mi się podoba a co do zawieszenia- kwestia jazdy próbnej. 

AMD Ryzen 5800X |MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | Samsung 970 Evo M.2 500GB + Crucial P1 1 TB M.2 2280 PCI-E x4 Gen3 NVMe| be quiet! Pure Loop 360mm (BW008) | Gigabyte GeForce RTX 3070 EAGLE OC 8GB GDDR6| HyperX 16GB (2x8GB) 3600MHz CL17 Fury RGB|be quiet! Power Zone 750W (BN211)| SilentiumPC Signum SG7V Evo TG ARGB

Maveriq

Wysłane 2021-11-13 11:42

No lepiej, niż i30. Wg koncernu to Kia jest tą bardziej budżetową marką, ale to w Ceed jest ciut mniej tych "chamskich plastików"
Tylko warto pominąć silniki z dopiskiem GDI.

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400@2700MHz CL14@15; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

kotin

Wysłane 2021-11-13 15:42


Jedna ważna uwaga: szukam auta na benzynę, disel ma inną specyfikę przyśpieszania...

Ceed diesel z pod świateł przyśpiesza tylko dobrze. Typowa klasa okolic 10 sekund. Natomiast w ruchu to petarda. Wersje benzynowe są jeszcze lepsze, jeszcze cichsze, ale jeszcze więcej palą, szczególnie na autostradzie powstaje wir w zbiorniku. GDI nie jechałem.



Bo w aucie powyżej 10 lat powinno liczyć się to czy auto jest lepszym stanie od innego,



Tak, też tak myślę. Duperszwance w drugiej kolejności. :-P

i5-11600 / SilentiumPC Fortis 3 / Asus Prime B560 Plus / RAM 2x16 GB 3600MHz / 4 SSD / Inno3D GeForce RTX 4070 Twin X2 12GB / SB X AE-5 PLUS / BeQuiet Pure Power BQT-L8-600W / SilentiumPC Gladius M40 / MSI Optix 2560 x 1080 / Logitech X230 / KOS UR40 ? Win 11 Pro... Lenovo G70-70 i5-4210U/8GB/500 GB SSD (zmieniony).

maq2

  • maq2
  • wiadomość Użytkownik

  • 2244 wypowiedzi

Wysłane 2021-11-13 15:46


Gdzie widzisz problem? 



Nigdzie. Nie chodzi mino robienie dymów. Jeśli za mocno pisałem to przepraszam. 
Tak jak wspomniałem na początku, niedawno miałem podobne dylematy. Im więcej kryteriów wyszukiwania tym albo trzeba więcej pieniążków albo tym starsze propozycje aut. 

mysiauek

Wysłane 2021-11-13 21:37 , Edytowane 2021-11-13 21:40

1.Civic 8 z silnikiem benzynowym 1.8 - tyle, że będzie to sam koniec produkcji bo zaraz dziewiątka wchodziła (2011).
2.Auris 1fl 1.6 albo 1.4 d4d (jedyny diesel, którego zaakceptowalem i nie chcę się pozbyć).

Jedyny problem obydwu marek: rdza i wysokie ceny.

Powodzenia w zakupie bo jest bardzo kiepsko na rynku.

Maveriq

Wysłane 2021-11-13 21:44

W obu przypadkach nie ta cena niestety. Jakieś pojedyńcze egzemplarze się znajdą, ale prawdopodobnie śmietnik straszny.

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400@2700MHz CL14@15; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

beton

  • beton
  • wiadomość Użytkownik

  • 7363 wypowiedzi

Wysłane 2021-11-14 00:20

Polecam  Fiata  Bravo. Linki poglądowe. Rzuciło mi się w oczy pierwszy właściciel. 
Mam takie autko z 2009 z salonu. Z "awarii" (usterek) - po 4 latach stukanie z prawej strony - wymiana łącznika stabilizatora za 50PLN,
potem jak miał 8 czy 9 lat unieruchomił mnie alternator. To był jedyny taki przypadek że zostałem unieruchomiony. W 2019 poszedł prawy łącznik stabilizatora i sprężyna z przodu. Wymieniłem łącznik i wszystkie 4 sprężyny. Zaczął mi też rdzewieć tłumik więc też wymieniłem tłumik końcowy w zeszłym roku  (wg mechanika wystarczyło oberwać warstwę blachy bo jest wielowarstwowa osłona).
Wersja 1.4T pali średnio około 8,5l i może i więcej zależy jak się jeździ. Ale na pewno jedzie lepiej niż jakieś 1.6 130-132KM w Ceedzie czy Aurisie. No i nie rdzewieje jak Ceedy czy mój Civic. 

Na jakie inne auta zwróciłbym uwagę
- Civic 1.8 - miałem nawet wymienić swoją 7 generację na 8mą od znajomego ale się jednak nie zdecydowałem. Wsiada się jakby siadać na kartce papieru na podłogę. Ja wybieram kierunek w druga stronę czyli SUVa. No i brak koła zapasowego w bagażniku. 
- Focus
- Ceed
- Lancia Delta (bardziej z polotem) 
- Seat Altea

Sporo tego jest. 

Maveriq

Wysłane 2021-11-14 00:38 , Edytowane 2021-11-14 00:38

Bravo pod względem bezproblemowości i kosztów eksploatacji praktycznie nie ma tutaj konkurencji.
Technicznie to bliźniak ujeżdżanego przez moją żonę wiele lat Stilo.
Tylko że właśnie w Bravo jest jednocześnie najbardziej plastikowe wnętrze w klasie z tamtych lat. Serio. Nawet porównując z Lancerem czy Aurisem.
Pod tym względem zrobili krok wstecz w stosunku do Stilo jednocześnie robiąc krok do przodu dodając turbo do silników z pośrednim wtryskiem.

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400@2700MHz CL14@15; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

beton

  • beton
  • wiadomość Użytkownik

  • 7363 wypowiedzi

Wysłane 2021-11-14 15:20 , Edytowane 2021-11-14 22:52

@Maveriq

Tylko że właśnie w Bravo jest jednocześnie najbardziej plastikowe wnętrze w klasie z tamtych lat.



Totalna nieprawda. Mam Bravo z pakietem sport jak chyba oba te co linkowałem z taką właśnie czerno czerwona tapicerką. Poszedłem kiedyś do salonu Toyoty i wsiadłem do  Hybrydowego Aurisa. Wysiadłem z tego szybciej niż wsiadłem. Jak poparzony. Właśnie przez morze tandetnego plastiku. 
U mnie, popatrz np na zdjęcie nr 7, ta "główna" część deski (gdzie masz napis bravo) jest wykonana z miękkiego przyjemnego plastiku który jak widzisz wyglądem (przynajmniej mnie) przypomina carbon. Niżej wokół klimy i lewarka zmiany biegów (zdjęcie 6) plastik jest twardszy ale nadal faktura przypomina carbon i jest kontynuacją carbonowej deski wyżej. Nie jest to chamski twardy czarny plastik jak u Aurisa czy Civca czy Lancera.
Na drzwiach (zdjęci 8) na podłokietniku i nad nim masz tapicerkę materiałową. Nad tym materiałem masz twardy plastik ale czego zdjęcie nie oddaje to nie jest taki chamski plastik jak na dole drzwi pod podłokietnikiem. Ten plastik u góry ma fakturę takiej drobnej siateczki, jak przejedziesz po tym palcem jest to przyjemnie chropowaty. Nie tak jak w Aurisie gdzie, chyba w wyższej wersji wyposażenia też masz materiałowy podłokietnik, ale materiału jest połowa tego co w bravo a cała reszta jest zwykłym takim chamskim plastikiem jak ten w Bravo który jest na dole drzwi. 
Tak samo w Civicu plastiku jest więcej i w większości jest gorszej jakości. Uwagę od niego odciąga UFOkowaty design deski. Czy też ówczesny Ceed 2 generacje wstecz też plastikami odstaje od mojego Bravo.

Ba powiem więcej, rozglądając się za autem ostatnio mogę powiedzieć że jedynie przesiadając się do mazdy poczułbym jakościową poprawę. X-Ceed który też mi się podoba w wersjach M, L moim zdaniem nie równa do mojego Bravo. Może wersja L Bussines Line z żółtym wnętrzem robi lepsze wrażenie ale nie wiem czy chciałbym żółte auto.   

Strona 1 z 3 123>>>
skocz

Kto jest online: 2 użytkowników, 295 gości

beton , Maveriq ,