GeForce GTS 450 - DX11 od NVIDII dla rynku mainstream
2010-09-13 06:00, Autor: Sebastian Wiśniewski (NetCop)
Strona 1 - Wstęp
Wstęp
NVIDIA kontynuuje uzupełnianie oferty kart zgodnych z API DirectX 11. Po chłodno przyjętym GF100 i bardzo dobrym GF104 czas na układ GF106. Podobnie jak poprzednicy bazuje on na architekturze Fermi i jest wykonany w technologii 40nm. Na bazie układu NVIDIA przygotowała kartę GeForce GTS 450 przeznaczoną dla szerokiego grona graczy z rynku mainstream. Jej wydajność, według zapowiedzi przedstawicieli firmy, ma być wystarczająca dla rozdzielczości ekranu 1680x1050 natomiast cena ma spowodować, że będzie to hit tego rynku. W niniejszym artykule przetestujemy trzy karty graficzne z serii GeForce GTS 450, jeden model referencyjny oraz dwie konstrukcje mocno podkręcone od Asusa i Palita.
Układ GF106

Układ GF106 wygląda jak połówka układu GF104 i tak jest w istocie
Wewnętrzna architektura układu GF106 jest taka jak GF104, a szczegółowo opisywałem ją
w tym artykule. Układ GF106 posiada:
- 192 rdzenie CUDA
- 32 jednostki teksturujące TMU
- 16 jednostek renderujących ROP
- 4 teselatory
- 128 bitowa magistrala pamięci GDDR5
Karta referencyjna


Karta referencyjna ma długość 21 cm. Wentylator w trybie 2D jest niesłyszalny, a temperatura karty to 31
oC. W trybie 3D słychać już pracę wentylatora. Temperatura pod obciążeniem nie przekracza 67
oC. Standardowo na śledziu mamy dwa wyjścia DVI i jedno HDMI.

Taktowania standardowe to 783MHz dla rdzenia, 1560MHz dla shaderów oraz 900MHz (DDR 3600) dla 1GB pamięci GDDR5. W trybie 2D karta obniża taktowania do 50MHz dla rdzenia, 100MHz dla shaderów i 67,5MHz dla pamięci !
Sterowniki 260.52
Wraz z premierą karty GeForce GTS 450 NVIDIA wprowadza zmieniony instalator dla sterowników 260.52. Sterowniki te mają być dostępne dziś (13.09.2010) wieczorem dla wszystkich posiadaczy kart GeForce od serii 8 w górę.


Przypomina Wam to coś? ;)
Będzie można wybrać poszczególne składniki sterowników, a także odinstalować poprzednią wersję.