GeForce GTX 465 - Fermi po raz trzeci
2010-06-11 16:58, Autor: Sebastian Wiśniewski (NetCop)
Strona 1 - Wstęp
Wstęp
Niedługo po wejściu na rynek dwóch kart opartych o układ GF100 - Fermi, GeForce'a GTX 480 i GeForce'a GTX 470, NVIDIA przedstawia nam trzecią kartę
GeForce GTX 465 opartą o ten sam układ. Jest ona na razie najtańszą propozycją NVIDII dla graczy obsługującą DirectX 11 jednak podobnie jak poprzednie zalicza się do górnej półki, gdyż cena startowa oscyluje w okolicach 1150-1200 zł. Jej rynkowym przeciwnikiem jest ATI Radeon HD 5850. W niniejszej recenzji sprawdzimy jak najnowsze dziecko NVIDII radzi sobie z konkurencją i jak wypada na tle innych kart z tego segmentu.
G100 - w wersji GeForce GTX 465

Tak wygląda pełny układ GF100, który na razie nie występuje w takiej formie w żadnej karcie z serii GeForce
Układ GF100, o którym szczegółowo pisałem w
tym artykule, a który jest sercem karty GeForce GTX 465 został dość mocno przycięty. Zablokowano w nim 5 bloków SM i dwa 64-bitowe kontrolery pamięci. W efekcie cięć otrzymaliśmy do dyspozycji:
-
352 procesory strumieniowe (SP)
-
44 jednostki teksturujące (TMU)
-
32 jednostki renderujące (ROP)
-
256-bitowy kontroler pamięci z 1GB GDDR5
-
11 teselatorów
W modelu tym zastosowano takie samo PCB jak w GTX470 z identycznym taktowaniem rdzenia (608MHz) i procesorów strumieniowych (1215MHz). Taktowanie pamięci obniżono do poziomu 802MHz (DDR 3208).