2019-09-14 13:05
Autor: Sławomir Kwasowski (SlawoyAMD)
3

AMD - wsparcie Radeon Image Sharpening dla starszych Radeonów

Obrazek AMD - wsparcie Radeon Image Sharpening dla starszych Radeonów

Firma AMD w dalszym ciągu zmierza do tego, aby coraz więcej graczy miało dostęp do przełomowej technologii. Ta demokratyzacja rozgrywki przez AMD wyraża się dziś w poszerzeniu wsparcia potężnej funkcji Radeon Image Sharpening (RIS) – wcześniej dostępnej wyłącznie w najnowszych kartach graficznych Radeon RX 5700 i 5700 XT – o następujące modele: Radeon RX 590, Radeon RX 580, Radeon RX 570, Radeon RX 480, Radeon RX 470. Wystarczy pobrać najnowszy sterownik Radeon Software Adrenalin Edition 19.9.2, aby móc skorzystać z tej funkcji na ww. produktach.



RIS nie wymaga implementacji przez deweloperów i działa we wszystkich grach renderujących w trybach DirectX 12 i Vulkan – trzeba tylko uruchomić funkcję w panelu sterownika.

RIS to inteligentny algorytm wyostrzający, który praktycznie bez wpływu na wydajność sprawia, że obraz w grze jest bardziej przejrzysty i klarowny pomimo użycia innych efektów zmiękczających i rozmywających. W połączeniu ze skalowaniem wzwyż, jakie może zapewniać układ graficznych Radeon, funkcja RIS pozwala cieszyć się rozgrywką w wysokiej rozdzielczości przy znacznie lepszej płynności animacji.

AMD poleca uwadze test tej funkcji, jaki wykonała redakcja TechSpot: https://www.techspot.com/article/1873-radeon-image-sharpening-vs-nvidia-dlss/





AMD - wsparcie Radeon Image Sharpening dla starszych Radeonów

AMD - wsparcie Radeon Image Sharpening dla starszych Radeonów

AMD - wsparcie Radeon Image Sharpening dla starszych Radeonów

AMD - wsparcie Radeon Image Sharpening dla starszych Radeonów

AMD - wsparcie Radeon Image Sharpening dla starszych Radeonów

Źródło: Info Prasowe / AMD
  1. Avatar nic wiadomość nic
     

    Jakoś nie widzę wyraźnej różnicy.

  2. Avatar nic wiadomość nic
     

    Różnica jest widoczna, ale to rozwiązanie powinno być dostępne także na starszych Radeonach, bo prawdę powiedziawszy, nie pokazano niczego nowego. Ten sam efekt można uzyskać w choćby ReShade, bez ograniczania się do nowszych Radeonów. Zaleta jest jednak tutaj taka, że teraz jest to dostępne w sterowniku więc nie trzeba niczego instalować do gry, choć to wielki problem też nie jest. Może będzie to bardziej kompatybilne z niektórymi bardziej kłopotliwymi grami. W takiej grze jak SQUAD i PUBG ReShade jest zbanowany więc tutaj będzie można sobie użyć chociaż RIS'a.

  3. Avatar nic wiadomość nic
     

    A i jeszcze jedno. Tutaj jest całkiem dobre porównanie ConstastAdaptiveSharpen (to to co używa RIS) z Smart_Sharp.



Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych i zalogowanych czytelników serwisu IN4.pl.