2018-10-04 10:58
Autor: Sławomir Kwasowski (SlawoyAMD)
1

Obsługa śledzenia promieni w czasie rzeczywistym już w Windows

Obrazek Obsługa śledzenia promieni w czasie rzeczywistym już w Windows

Wraz z wprowadzeniem na rynek kart graficznych NVIDIA GeForce RTX z serii 20, producenci gier oraz gracze uzyskali dostęp do sprzętu wystarczająco szybkiego, aby po raz pierwszy w historii obsłużyć śledzenie promieni (ray tracing) w czasie rzeczywistym. Wczoraj nastąpił kolejny przełomowy moment dzięki wydaniu październikowej aktualizacji systemu operacyjnego Windows 10, która zapowiada rozwój nowej generacji gier, zapewniających realistyczne oświetlenie, odbicia i cienie w czasie rzeczywistym. Jedną z kluczowych funkcji aktualizacji systemu Windows 10 z października 2018 jest pierwsze publiczne wsparcie dla Microsoft DirectX Raytracing (DXR).



Jest to ogromnie ważne wydarzenie z dwóch powodów:
1. DXR zapewnia znormalizowany interfejs programowania aplikacji (API), który daje wszystkim twórcom gier dostęp do sprzętowego wsparcia śledzenia promieni obsługiwanego przez karty GeForce RTX.
2. DXR dodaje obsługę śledzenia promieni do systemu operacyjnego Windows, dzięki czemu komputery osobiste zgodne z DirectX 12 mogą teraz uruchamiać aplikacje obsługujące ray tracing w czasie rzeczywistym.

Najważniejsi wydawcy gier już teraz opracowują tytuły wykorzystujące śledzenie promieni w czasie rzeczywistym na kartach graficznych NVIDIA GeForce RTX. Należy tutaj wymienić takie hity jak Battlefield V, Metro Exodus czy Shadow of the Tomb Raider. Inni deweloperzy również zapowiedzieli wsparcie dla NVIDIA RTX. Zapowiedziano także nowy benchmark 3DMark testujący wydajność ray tracingu.

Dzięki dodaniu przez firmę Microsoft oficjalnego wsparcia dla DXR do systemu Windows 10 i rodzinie kart graficznych GeForce RTX z architekturą Turing, gracze komputerowi mogą lada moment spodziewać się pierwszej fali tytułów nowej generacji z obsługą śledzenia promieni.






Obsługa śledzenia promieni w czasie rzeczywistym już w Windows

Obsługa śledzenia promieni w czasie rzeczywistym już w Windows

Obsługa śledzenia promieni w czasie rzeczywistym już w Windows

Źródło: Info Prasowe / NVIDIA
  1. Avatar nic wiadomość nic
     

    Pitu pitu. Czekam na pierwszą grę która rzeczywiście pokaże co mogą nowe serie. Póki co, za drogo, za mało.



Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych i zalogowanych czytelników serwisu IN4.pl.