2013-04-13 20:07
Autor: NuCore
61

World of Tanks – gra łącząca pancerniaków z całego świata

Strona 1 - Tytułem wstępu

World of Tanks to gra, która jest w stanie wciągnąć i zainteresować każdego gracza na świecie, na tyle, by konkurować z naszymi dotychczasowymi pasjami, a może nawet najbliższymi domownikami. Nim jednak przejdziemy do bliższego i dokładniejszego wyjaśnienia ww. kwestii przybliżymy historię gry oraz jej założenia i zasady.
World of Tanks to gra z gatunku MMO (Massively Multiplayer Online), która oparta jest na modelu rozgrywki określanym mianem F2P (free-to-play). Początki WoT-a sięgają lipca 2009 roku, kiedy to Wargaming zapowiedział rozpoczęcie prac nad grą World of Tanks. Na początku 2010 roku zaprezentowana została pierwsza, zamknięta wersja gry (beta). Od tego okresu WoT otrzymywał regularne aktualizacje rozbudowujące grę oraz system rozgrywki. Za oficjalny start uznać należy datę 27 stycznia 2011, kiedy to świat World of Tanks stał się otwartą wersją beta. Opisywana w niniejszej recenzji gra została oparta o silnik graficzny BigWorld Technology 2.0, na którym oparte są również dwie pozostałe gry firmy Wargaming, czyli: World of Warplanes oraz World of Warships.


Dalej już nic nie będzie takie samo jak dotąd;)

W World of Tanks gracz otrzymuje na chwilę obecną cztery typy rozgrywki: bitwa losowa, walka w plutonie, kompania oraz bitwa treningowa. Za zwycięstwo lub porażkę otrzymujemy stosowną ilość kredytów oraz doświadczenia (za wygraną jest ich oczywiście odpowiednio więcej), za które możemy kupować w grze amunicję, dodatkowe wyposażenie, szkolić naszych żołnierzy, usprawniać posiadane w garażu maszyny, odkrywać coraz nowocześniejsze wyposażenie i pojazdy itp., itd.
Pierwszym, a zarazem najpopularniejszym trybem gry jest bitwa losowa, w którym najprawdopodobniej spędzimy najwięcej czasu. To od niego bowiem większość graczy rozpoczyna swoją przygodę z popularnym WoT-em - poza oczywiście pokojem treningowym, gdzie jak sama nazwa mówi doskonalimy nasze umiejętności bez wpływu na statystyki (dostępne w grze pod pozycją: przebieg służby). W bitwie losowej na jednej z map stają naprzeciw siebie dwie 15-osobowe drużyny (zielona oraz czerwona), których celem w zależności od typu misji jest albo zdobycie wrogiej bazy (nasza drużyna nie posiada własnej bazy tylko wyznaczone pola startowe) w ciągu dziesięciu minut, albo też utrzymaniu przez jedną ze stron swojej bazy w maksymalnym czasie piętnastu minut. Oba z powyższych zadań są zamienne z wyeliminowaniem wszystkich graczy z przeciwnej drużyny – wówczas także wygrywamy otrzymując po walce stosowną ilość doświadczenia oraz kredytów. Graczy w tym trybie dobierani są losowo w oparciu o dostępny w grze mechanizm.
Drugim z trybów jest z kolei bitwa w plutonie. Osoby nie posiadające płatnego konta premium mogą założyć maksymalnie dwuosobowy pluton, z którym będą toczyć walki np.: w bitwie losowej. Osoby posiadające zaś konto premium mogą zakładać plutony składające się już z trzech osób. Aby uczestniczyć w takim plutonie nie trzema jednak posiadać opisanego powyżej konta premium (wystarczy, że posiada je osoba zakładająca pluton). W tym miejscu należy jednak pamiętać, by maszyny dobierać do siebie tak, aby były one w miarę możliwości z podobnych poziomów (tierów). Jeśli gracze zapomną o tej zasadzie, wówczas pojazdy dzielić będzie zbyt duża różnica klas, co w konsekwencji spowoduje, że gracz z pojazdem z poziomu pierwszego zostanie wcielony do gry nawet z maszynami z najwyższego, dziesiątego poziomu.
Trzecim z trybów jakie są dostępne w World of Tanks jest tryb określany mianem kompanii. O odróżnieniu od standardowego trybu losowego, to gracze (a nie ”gra”) decydują o składzie i klasie pojazdów.

Strona 1 z 10 12345...10>>>