2016-04-05 11:41
Autor: Sebastian Wiśniewski (NetCop)
0

AMD gotowe na premierę HTC VIVE

Obrazek AMD gotowe na premierę HTC VIVE

Wysyłka zestawów HTC Vive rozpoczyna się w tym tygodniu i chcielibyśmy podkreślić, że firma AMD zadbała o to, żeby specjalne funkcje oraz optymalizacje programowe zapewniły użytkownikom tych systemów całkowicie płynną i bezproblemową rozrywkę od momentu uruchomienia.
W zeszłym tygodniu firma AMD wydała sterowniki do VR z certyfikatem WHQL, czyli Radeon Software Crimson Edition 16.3.2, które są zoptymalizowane zarówno dla HTC Vive, jak i Oculust Rift, a przy tym obsługują najnowszą kartę graficzną AMD, jaką zaprojektowano w szczególności pod wymagania VR – Radeon Pro Duo. Firma AMD przygotowała również sterownik beta, czyli Radeon Software 16.4.1, w którym zaimplementowano dalsze optymalizacje dla technologii AMD LiquidVR.

Technologia AMD LiquidVR
Technologia ta bazując na rozwiązaniach Mantle z jednej strony zapewnia użytkownikom płynność, responsywność i intuicyjność niezbędną w warunkach VR, a z drugiej deweloperom i programistom umożliwia tworzenie treści, które działają maksymalnie komfortowo i z odpowiednią kompatybilnością ze sprzętem. Firma AMD blisko współpracowała z HTC, aby zaimplementować niektóre z funkcji LiquidVR, jakie oferują tylko karty graficzne Radeon. Są wśród nich:
- Affinity Multi-GPU: VR stawia szczególne wyzwania przed konfiguracjami z wieloma kartami graficznymi. Opóźnienia przy renderingu w standardowym dotychczas trybie AFR (alternate frame rendering) są znacznie bardziej zauważalne niż w normalnej sytuacji nie-VR. Ponadto każda klatka renderowana jest dwukrotnie dla każdego oka, co zwiększa obciążenie procesora na tyle, że może to ograniczać sumaryczną liczbę FPS, która przecież w warunkach VR nie powinna schodzić poniżej pewnego progu. Funkcja Affinity Multi GPU jest odpowiedzią na ten problem i pozwala aplikacjom przydzielać określone zadania do każdej karty graficznej, dzięki czemu jedna karta może renderować widok dla jednego oka, a druga dla drugiego. Obie perspektywy są potem łączone tak, żeby stworzyć jeden stereoskopowy obraz 3D.
- Direct-To-Display: wprowadzone zestawy VR stały się nową klasą urządzeń wyświetlających, które niekoniecznie muszą mieć zagwarantowaną odpowiednią obsługę w istniejących systemach operacyjnych. Direct-To-Display to funkcja, która ma za zadanie ominąć te ograniczenia i zapewnić bezproblemowe inicjowanie tych urządzeń na zasadzie plug-and-play. Zestaw VR dzięki temu nie wymaga konfiguracji w systemie operacyjnym i działa od podłączenia.

źródło: Informacja prasowa AMD



Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych i zalogowanych czytelnik serwisu IN4.pl.