2016-10-11 10:53
Autor: Sebastian Wiśniewski (NetCop)
0

Lepsza płynność animacji z multi-GPU w trybie DirectX 12

Obrazek Lepsza płynność animacji z multi-GPU w trybie DirectX 12

W ostatnim tygodniu firma AMD udostępniła w sterownikach opcję, która pozwala znacząco poprawić płynność animacji w konfiguracjach z wieloma kartami graficznymi w grach DirectX 12 – Frame Pacing. Jest to funkcja dobrze znana entuzjastom, ponieważ była wcześniej udostępniana dla gier pracujących pod starszymi wersjami DirectX. Dzięki niej przy konwencjonalnym scenariuszu multi-GPU, czyli dwóch kart graficznych o tej samej mocy renderujących klatki naprzemiennie (Alternate Frame Rendering, AFR), odstęp między kolejnymi klatkami animacji jest wyrównywany tak, aby obraz był maksymalnie płynny. Funkcja ta normalizując czasy wyświetlania klatek pozwala uniknąć sytuacji, w których klatki od obu układów graficznych docierają do wyświetlacza jedna zaraz po drugiej, przez co potem następuje dłuższa przerwa.

Obsługa wielu kart graficznych (multi-GPU) jest zaimplementowana już w samym DirectX 12 i to od dewelopera zależy jej wykorzystanie i konfiguracja. Tryb LDA (Linked Display Adapter) pozwala na łączenie dwóch kart o tej samej mocy i to właśnie w tej sytuacji działa funkcja Frame Pacing. Wśród dostępnych opcji DirectX 12 jest jednak również tryb MDA (Multi-Display Adapter) umożliwiający łączenie kart graficznych o różnej mocy, które otrzymują odpowiednie do swoich możliwości zadania w renderingu.

Funkcja Frame Pacing działa już w Rise of the Tomb Raider oraz Total War: Warhammer. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami na blogu AMD: tutaj

źródło: Informacja prasowa AMD



Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych i zalogowanych czytelnik serwisu IN4.pl.