Wpływ temperatury na ogniwa w samochodach elektrycznych
Centrum Badań Rozwoju Samochodów w Południowej Karolinie (Stany Zjednoczone) przeprowadziło ciekawy eksperyment. Celem naukowców było sprawdzenie wpływu pogody na samochody elektryczne (a będąc dokładnym: na zachowanie pracy baterii w zmiennych warunkach). W tym celu wykorzystano trzy identyczne pojazdy elektryczne naładowane do 100%.
Pierwszy samochód poruszający się w temperaturze normalnej (24 stopnie Celsjusza) w ruchu ulicznym był w stanie pokonać 169 kilometrów na jednym naładowaniu. Drugi pojazd poruszał się w temperaturze minus 6 stopni Celsjusza (także ruch miejski). Maksymalny zasięg na jednym naładowaniu zmalał do 69 kilometrów. Zatem temperatury minusowe zmniejszają zasięg pojazdu aż o 57%.
Ostatni elektryczny samochód poruszał się w temperaturze 35 stopni Celsjusza. Całkowity zasięg także zmalał w porównaniu do pierwszego pojazdu do 111 kilometrów. Jak widać ciepło w mniejszym stopniu wpływa na zasięg poruszania się elektrycznego samochodu. Sytuacja drastycznie zmienia się zimą, gdy maksymalny dystans przy pełnym naładowaniu maleje o 100 km.