2000-10-23 00:00
Autor: Sebastian Wiśniewski (NetCop)

ATI Radeon 32MB DDR

Strona 3 - Wyniki

5. Wyniki testów

Do dalszych pomiarów wybrałem sterowniki specjalne.

a) 3D Mark'i

Tester Wynik
3D Mark 99 Max 5292
3D Mark 2000 1.1 4589

Wyniki nie wyglądają zbyt ciekawie. Jak się zaraz okaże 3D Mark nie mówi całej prawdy.

b) Quake 3

Nie robiłem testów w ustawieniach Fast i Normal dlatego, że karty tej klasy nie ma sensu testować nie wyciskając z niej wszystkiego co się da.

c) MDK 2

Możemy zaobserwować, że do rozdzielczości 1024x768 karta w 16 jak i 32 bitach zachowuje się prawie identycznie. Jest to niewątpliwie jej duża zaleta.

  6. Overclocking

   Jak już powiedziałem wcześniej karta taktowana jest zegarem 166/166Mhz tylko dla tego, że jest to wersja OEM, a nie Retail. Nie było żadnego problemu z podkręceniem jej do 183/183Mhz. Dalsze podkręcanie pokazało, że przy taktowaniu rdzenia na 190Mhz zaczynają pojawiać się kropki na ekranie. Wróciłem więc z rdzeniem do pewnego 183Mhz. Pamięci za to dały rewelacyjny rezultal 200Mhz (DDR 400Mhz) bez żadnych problemów. Zrobiłem więc porównanie ustawienia 166/166 i 183/200. Oto wynik:

   Możemy się dowiedzieć ciekawych rzeczy. Otóż najbardziej z szybszych pamięci korzysta 32bitowy kolor. Okazuje się też, że dopiero od rozdzielczości 1280x1024 szybsze pamięci dają większy efekt. W sumie podkręcanie tej karty nie jest, aż tak istotne. W zasadzie, każda z rozdzielczości jest grywalna, jedynie w 1600x1200 przy 32bitach zdarzają się tak zwane "rzuty ekranu". 

  7. FSAA

Powiem krótko. FSAA można włączyć lecz wydajność spada na łeb na szyję. Da się płynnie grać w 640x480, a na upartego w 800x600. Co do jakości to według mnie jest ona ciut lepsza od tej jaką oferuje GeForce i dużo gorsza od tej jaką dostajemy od Voodoo5 5500. Na karty które zaoferują nam FSAA i dużą liczbę klatek w 1024x768 przyjdzie jeszcze poczekać. 

Strona 3 z 4 <<<1234>>>