2009-05-20 20:35
Autor: Sebastian Wiśniewski (NetCop)
52

Gry z DirectX 10.1 w akcji

Strona 7 - Podsumowanie

Analiza wyników


Stalker Clear Sky nie wykorzystuje API DirectX 10.1 do przyspieszenia działania wygładzania krawędzi, efektów SSAO i renderowania cieni ale pozostałe gry tak. Różnice z zastosowania nowszego API są tak duże, że trudno je zmarginalizować.

Podsumowanie


DirectX 10.1 może i jest tylko małym rozszerzeniem instrukcji względem DirectX 10.0 ale okazuje się, że wielce pomocnym. Jeśli tylko kod gry zostanie napisany z uwzględnieniem tego API to okazuje się, że dzięki temu można uzyskać ponad 20% wyższą wydajność, wynik nie do pogardzenia, a jednak ... Nie od dziś wiadomo, że standardy mogą narzucać najwięksi, a dziś NVIDIA trzyma ponad 65% rynku kart graficznych z rynku desktop (wg. statystyk Steam, kwiecień 2009) i DirectX 10.1 jest jej wybitnie nie na rękę. Pojawienie się większej ilości takich gier jak dziś testowane mogłoby odwrócić aktualny stan rzeczy i to AMD posiadałoby bardziej wydajne karty w każdym segmencie rynku.
AMD trzyma w rękach prawdziwy atut i zaczyna powoli z niego korzystać. Obawiam się jednak, że zbyt powoli, bo z chwilą wejścia DirectX 11 oczy graczy zwrócone będą na nowe API i nowe karty graficzne.
Myślę, że pomimo niesprzyjających obecnie warunków rynkowych, będziemy obserwować pojawianie się kolejnych gier, lepiej działających dzięki DX10.1, bo nawet jeśli dziś NVIDIA nie ma odpowiedniego sprzętu, to wraz z pojawieniem się kart następnej generacji, skorzystają one od razu z wyższej wydajności API DX10.1 zanim pojawią się gry pisane pod DX11.

Strona 7 z 7 <<<1...34567