2000-11-03 00:00
Autor: Sebastian Wiśniewski (NetCop)

Hercules 3D Propher II MX 32MB

Strona 1 - Wstęp

1. Wstęp

 Mnożą się karty graficzne oparte o chip GeForce2 MX szybciej niż króliki. Wygląda na to, że chipset ten będzie równie popularny co TNT2 M64. W całej masie nowych kart warto zwrócić uwagę właśnie na Herkulesa. Wyróżnia się on spośród innych kart tym, że ma zamontowane lesze pamięci (5.5ns), które zostały firmowo podkręcone do 183Mhz.

    2. Specyfikacja karty

Dane techniczne

  • 256-bitowy procesor GPU nVIDIA GeForce2 MX

  • 2 potokowy rendering, 4 funkcyjny silnik graficzny

  • taktowanie rdzeń / pamięć 175Mhz / 183Mhz

  • RAMDAC 350 MHz

  • architektura szyny AGP x2, x4, Fast Write

  • 32 MB pamięci SDR 5.5ns

  • maksymalna rozdzielczość 2048x1536@16bit

  • obsługa tekstur o rozdzielczości 2048x2048@32bit

  • 16, 24 i 32 bitowy bufor Z

  • sprzętowy silnik T&L 2

  • technologia wykonania 0.18 mikrona 

  • 128 bitowa szyna danych do pamięci SDRAM

  • 64 bitowa szyna danych do pamięci DDR-RAM 

Obsługiwane efekty

  • kompresja tekstur DXTn (S3TC) w Direct3D i OpenGL

  • sprzętowe mapowanie wybojów Dot Product3

  • środowiskowe mapowanie: sferyczne, paraboliczne i kubiczne

  • pełnoekranowy anti-aliasing

  • filtrowanie dwuliniowe, trójliniowe, anizotropowe

  • efekty mgły (vertex, range, table), alpha blending

  • kompensacja ruchu przy odtwarzaniu DVD

     

Strona 1 z 4 1234>>>