2011-03-08 06:00
Autor: Sebastian Wiśniewski (NetCop)
75

Radeon HD 6990 - bezkonkurencyjny

Strona 1 - Wstęp

Wstęp


Dziś premiera nowego monstrum graficznego od AMD, karty Radeon HD 6990. Jest to bezpośredni następca modelu 5970. Podobnie jak poprzednik karta zbudowana jest z dwóch układów graficznych, a przeznaczona na rynek najbardziej zagorzałych fanów sprzętu i nowinek. To jest ten segment rynku o którym każdy chętnie mówi ale mało kto może pozwolić sobie na zakup kart tam prezentowanych. Rynek ten ma przede wszystkim przynosić prestiż temu, kto zaprezentuje najszybszą kartę. Do tej pory królował Radeon HD 5970 choć mocno podgryzał go GeForce GTX 580. Radeon HD 6990 ma za zadanie pokazać kto tu rządzi i nie pozostawić na tym polu żadnych wątpliwości. Czy podoła? Zobaczymy.

Budowa karty


Karta składa się z dwóch pełnych układów AMD Cayman. Każdy z nich ma do dyspozycji po 2GB pamięci GDDR5. Wszystkiego jest więc dwa razy więcej niż w modelu 6970.


Parametry karty

PCB przystosowano z myślą o overclockerach. Zastosowano tu najwyższej jakości elementy, zadbano o sekcję zasilania. Kartę przystosowano do pracy z maksymalnym poborem prądu 450W. Oczywiście nie jest to wartość do której uda nam się zbliżyć bez ekstremalnego podkręcania. Po prostu AMD przygotowało kartę do bicia rekordów w 3DMarkach.

Przygotowanie PCB to nie wszystko. Należało jeszcze skonstruować układ chłodzenia, który będzie w stanie rozproszyć ogrom wydzielanego ciepła.

Podwójny BIOS karty wykorzystano właśnie z myślą o overclockerach. Przełączając się z parametrów standardowych w tryb "uber mode" otrzymujemy nie tylko podniesione taktowanie rdzenia ale także wyższe jego zasilanie, a wszystko po to aby podkręcić kartę jeszcze bardziej.


Opis działania "Uber Mode"

Karta promowana będzie jako dedykowana do pracy i zabawy na wielu monitorach. Oprócz znanych dotychczas trybów Eyefinity doszedł nowy, 5x1 pozwalający na grę przy 5-ciu monitorach odwróconych pionowo. Tryb ten ma być już wspierany przez nadchodzące w tym miesiący gry Dragon Age II czy Shogun Total War II.


Tryby pracy z Eyefinity

Strona 1 z 20 12345...20>>>