2008-01-02 16:56
Autor: Sławomir Kwasowski (SlawoyAMD)
17

Gwałtowny spadek sprzedaży audio CD

Obrazek Gwałtowny spadek sprzedaży audio CD

Według najnowszych badań Nielsen Soundscan, sprzedaż płyt audio CD wyraźnie spada. W tegorocznym okresie świątecznym sprzedano o 21 procent mniej albumów, niż w analogicznym czasie, w 2006 roku. W latach 2002-2007 firmy fonograficzne zrzeszone w organizacji RIAA (Recording Industry Association of America) zanotowały spadek sprzedaży o 11,6 procenta. Dalszy wzrost popularności plików wolnych od praw autorskich DRM, dostępnych za pomocą serwisów internetowych, prowadzi do stopniowego spadku sprzedaży tradycyjnych płyt. Klienci coraz częściej rezygnują z zakupu CD z muzyką w formacie audio, jako świątecznego prezentu. Co więcej, trudno już dziś mówić o „albumach” muzycznych. Takie serwisy jak iTunes, eMusic, czy Amazon MP3, pozwalają na nabycie pojedynczych utworów, według indywidualnych upodobań internautów. Wielkie koncerny muzyczne, które tradycyjnie strzegły praw autorskich, coraz częściej są zmuszone inwestować w Internecie. Decyzja firmy Warner o udostępnieniu utworów pozbawionych DRM na stronie Amazon MP3, potwierdza tę tendencję.

źródło: Ars Technica / 4Press



Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych i zalogowanych czytelnik serwisu IN4.pl.