Samsung 2005 w Polsce - wyniki finansowe i udziały w rynku

Samsung Electronics Polska ogłosił wczoraj wyniki finansowe za 2005 rok. W ubiegłym roku obroty firmy kształtowały się na poziomie 1 033 157 188 PLN. Było to o 13% więcej w stosunku do 2004 roku (917 528 269 PLN). Najwyższy wzrost sprzedaży w ramach wyników spółki zanotowały produkty RTV/AGD (24%), w tym najbardziej znaczący telewizory (34%). W 2005 roku Samsung osiągnął pierwszą pozycję (ilościowo i wartościowo) w sprzedaży telewizorów LCD TV w Polsce (ponad 25 000 telewizorów LCD TV i ok. 30% rynku). W segmencie telefonów komórkowych Samsung miał ok. 4.5 % rynku. Firma osiągnęła również bardzo dobre wyniki sprzedaży sprzętu IT. Samsung wzmocnił pozycję lidera rynku monitorów z 23,4% udziałów w rynku (38,5% dla monitorów CRT i 19,5% dla monitorów LCD). Plany na 2006 rok zakładają zwiększenie udziału w segmencie monitorów LCD do 25%. (czytaj dalej)
Samsung Electronics Polska umocnił także drugą pozycję w segmencie laserowych drukarek monochromatycznych (ok. 16% rynku). Najchętniej kupowanym urządzeniem wielofunkcyjnym w Polsce był SCX-4100 (3988 sprzedanych egzemplarzy i 11% rynku). Ponadto firma rozwinęła znacząco (zwiększenie zatrudnienia wykwalifikowanych programistów) swoje Centrum Badań i Rozwoju w Warszawie zajmujące się tworzeniem oprogramowania do dekoderów cyfrowych.