100 Top Brands 2006

Serwis businessweek.com sporządził ranking najbardziej wartościowych firm w 2006 roku. Na liście znalazła się najlepsza setka a kilka pozycji zajmują firmy komputerowe i internetowe, więc może nas to zainteresować. Na najwyższej, drugiej pozycji spośród naszej branży tradycyjnie znalazł się Microsoft(57,000 Milionów $). Wyprzedził go jedynie koncern Coca-Coli(67,000 Milionów $). Tuż za gigantem z Redmond znalazł się kolejny ‘komputerowiec’ – IBM(56,000 Milionów $). Ciekawostką może być to, że dorobek Microsoftu zmalał a IBM’a wzrósł po równe 5% w stosunku do roku 2005. Piątą pozycję zajął Intel(32,000 Miliony dolarów) który odczuł ostatnią przewagę AMD tracąc 9% w stosunku do ostatniego roku. Poza czołową dziesiątką znalazły się takie firmy jak: 13. - Hewlett-Packard, 20. - Samsung, 24. - Google , 25. - Dell, 26. - Sony, 39. - Apple, 44. - Siemens, 47. - eBay, 48. - Philips, 51. - Nintendo, 55. - Yahoo, 69. - Motorola, 77. - Panasonic, 94. - LG. Aby dana firma znalazła się w rankingu jedna trzecia jej przychodów musi pochodzić spoza rodzimego kraju, firma musi być rozpoznawana na całym świecie oraz musi mieć ujawnione statystyki budżetowe. Jednego lub więcej warunków nie spełniły takie giganty jak Visa, Mars czy CNN – dlatego nie znalazły się na liście. Pełny ranking, razem ze szczegółami i ubiegłorocznymi pozycjami jest do wglądu na stronie BusinessWeek. W dalszej części newsa pierwsza dziesiątka listy.