2008-03-09 02:32
Autor: Sławomir Kwasowski (SlawoyAMD)
16

Crysis - Patch 1.2 już do pobrania ...

Obrazek Crysis - Patch 1.2 już do pobrania ...

Wszyscy fani gry Crysis mogą szykować swoje maszyny do szybkiej aktualizacji gry. Oto zespół grafików Crytek popracował trochę wieczorową porą i przygotował dla nas sporo poprawek w tej przebojowej "strzelance". Warto zainstalować Patch 1.2, bo prócz poprawek i likwidacji większości błędów, wnosi on sporo nowego do gry. Najbardziej mają zwracać nowe odgłosy wydawane przez broń, a także trochę bajerów wizualnych, jak dodano smuga dymu dla pocisków granatnika i poprawiono zasięg wybuchu jego pocisków oraz zwiększono obrażenia zadawane w walce wręcz ... Jest tego naprawdę sporo, więc całość opisu zamieszczę w rozwinięciu newsa, a chętni mogą Patch 1.2 ściągnąć STĄD (361 MB).



Spis zmian w aktualizacji 2:

Optymalizacja i stabilność gry
*Naprawiono szereg luk w pamięci tworzących się podczas korzystania z pełnoekranowego antyaliasingu (FSAA).
*Dokonano optymalizacji rozmycia ruchu obiektów w trybie DX10 przy ustawieniach na bardzo wysokim poziomie.
*Usprawniono niszczenie obiektów w trybie DX10. Wraz z przedmiotami znikają również wszelkie plamy, które zostały na nie nałożone.
*Naprawiono szereg luk w pamięci powstających podczas generowania roślinności i obliczeń fizycznych dla niszczonych obiektów.
*Naprawiono błąd w trybie okna, gdzie kursor na ekranie mapy lub modyfikacji broni wychodził poza obszar gry.
*Naprawiono lukę w kodzie serwera, która mogłaby się przyczynić do jego zawieszenia.
*Naprawiono błąd triangulacji SI w edytorze, który kończył się nagłym zamknięciem aplikacji.


Ogólne poprawki
*Dodano nowe efekty dla pojazdów roztrzaskujących się na kawałki po zamrożeniu.
*Jeśli gracz strzela podczas czołgania się, nie będzie miał możliwości ruchu.
*Naprawiono błąd, w którym gracz wysiadał z samolotu przy zamkniętym tylnym włazie, niezależnie od zajmowanego miejsca.
*Prowadzenie ognia ciągłego z karabinu maszynowego samolotu w trybie trzeciej osoby nie powoduje już, że maszyna zaczyna opadać.
*Naprawiono błąd, gdzie kamera w trzeciej osobie dla pojazdu przestawała działać, ponieważ gracz zmieniał wartość parametru “ControlledTurret”, korzystając z zamontowanego działka.
*Poprawiono jakość odgłosów pływania, które były identyczne na powierzchni, pod wodą i podczas poruszania się w różnych kierunkach.
*Żaby nie blokują już perspektywy gracza po ich podniesieniu.
*Naprawiono błąd, w którym po podniesieniu przedmiotu w trybie bez broni ramiona gracza nagle pojawiały się i znikały.
*Naprawiono stopień odnawiania się energii podczas obliczania obrażeń od tonięcia.
*Podczas wspinania się po drabinie energia zamaskowanego gracza będzie spadać szybciej. Poprzednie zużycie było identyczne, jak w przypadku stania nieruchomo.
*Kursor myszy po podłączeniu kontrolera nie zostaje już usunięty na stałe.
*Naprawiono błąd podczas przywracania wartości domyślnych dla kontrolera, kiedy to funkcja Force Feedback pozostawała wyłączona.
*Naprawiono jeden z błędów podczas gry na kontrolerze: przyciski Wstecz i Wyczyść wszystko nie działały prawidłowo.
*Naprawiono działanie przycisku Wstecz, na ekranie klawiatury, jego naciśnięcie nie kasuje już pierwszego znaku w polu wyświetlacza.
*Na ekranie klawiatury naprawiono przycisk Wyczyść wszystko, który nie działał w przypadku wyświetlanego tekstu.
*Wodospady są już widoczne podczas przebywania pod wodą.
*Po podłączeniu kontrolera wirtualna klawiatura działa już prawidłowo.
*Naprawiono błąd, przez który gracze nagle tracili możliwość rozglądania się przy pomocy prawego drążka.
*Postać gracza nie kontynuuje już czołgania leżąc na dachu bunkra, gdy przycisk odpowiadający za ruch do przodu zostanie zwolniony.
*Kursor myszy zniknie, gdy gracz włączy opcję wirtualnej klawiatury.
*Naprawiono błąd, przez który ustawienia klawiszy nie były zapisywane, dopóki gracz nie wznowił gry.
*Naprawiono siatki/ogrodzenia z drutów kolczastych, przez które nie można było strzelać.
*Naprawiono nieprawidłowe wyświetlanie zbioru szczegółów (LOD1) dla słupa wysokiego napięcia.
*Naprawiono błąd, w którym gracz otrzymywał obrażenia na skutek działania systemu ragdoll.
*Oddzielono szybkość w podstawowym trybie poruszania się od bieżącego poziomu energii skafandra. Bieg wciąż ją pochłania.
*Naprawiono brak odgłosu przeładowania strzelby, karabinu snajperskiego i karabinu Gaussa podczas korzystania z celownika.
*Rozwiązano problem z pojazdami, które miały zamontowaną broń obcych (MOPO). Dźwięk przeładowania tej broni był słyszalny dla wszystkich graczy na mapie.
*Dodano możliwość przewijania zawartości wyszukiwarki za pomocą kółka myszy.


Bronie
*Dodano nowe dźwięki podczas „przegrzewania się” broni obcych (MOPO/MOAK), zarówno w wersji przenośnej, jak i dla pojazdów.
*Od tego momentu ładunki C4 będą prawidłowo przytwierdzane do drzwi.
*Ładunków C4 nie da się już zamontować na powierzchni wody.
*Naprawiono błąd, przez który gracze mogli zmniejszyć czas pomiędzy strzałami z broni obcych (MOPO), stojąc w pobliżu krańca mapy.
*Naprawiono błąd podczas korzystania z dwóch pistoletów w edytorze lub grze uruchomionej z parametrem „devmode”: gdy gracz przełączał się do trybu trzeciej osoby, ramiona były widoczne na ekranie.
*Naprawiono błąd polegający na wymuszaniu strzelania przez gracza zaraz po przeładowaniu broni: odbywało się to poprzez naciśnięcie i przytrzymanie spustu jeszcze w trakcie sekwencji zmiany magazynku.
*Widok ładunków wybuchowych, zamontowanych na północnokoreańskich czołgach, stojących w składzie z amunicją, nie wychodzi już na pierwszy plan, niezależnie od kierunku patrzenia.
*Animacja strumienia lodu z broni obcych (MOPO) nie przebija się już przez ściany czy tunele.
*Pociski granatnika nie są już niewidzialne.
*Gracz z dwoma pistoletami będzie teraz zamrażany prawidłowo, dodatkowa broń również.
*Zamrożenie gracza korzystającego z broni obcych (MOPO) spowoduje teraz prawidłowe wstrzymanie jej działania.
*Granat nanozakłócający nie będzie już wpływał na czasową nietykalność po reanimacji.
*Naprawiono błąd z nieprawidłowym stosowaniem limitu min (zwykłych i przeciwpiechotnych).
*Dodano animację pustej miny.
*Pozycja graczy korzystających z tłumików nie jest ujawniana wrogom, dopóki odległość pomiędzy nimi nie jest mniejsza, niż 5 metrów.
*Podczas czołgania się z wybranym karabinem snajperskim widok modyfikacji broni nie będzie częściowo ucięty.
*Naprawiono błąd podczas korzystania z dwóch pistoletów, kiedy to broń w prawej ręce nie była automatycznie przeładowywana po opróżnieniu magazynka i zmianie na inną.
*Celownik dla wyrzutni pocisków taktycznych nie znika po zbliżeniu i oddaleniu widoku w trybie zwykłego celowania.
*Dodano brakujące animacje dla karabinu FY71 i PM podczas przytrzymywania wroga i wykonywania ataku rękoma.
*Naprawiono błąd, gdzie gracz upuszczał ostatnio podniesiony pistolet, mimo że było w nim najwięcej amunicji.
*Zmieniono skalę pocisku granatnika, aby polepszyć widoczność.
*Dodano smugę dymu dla pocisków granatnika, aby polepszyć widoczność.
*Poprawiono losowe wartości obrotu pocisku z granatnika, które wyglądały mało realistycznie.
*Poprawiono zasięg wybuchu pocisków granatnika, aby były bardziej skuteczne w walce przeciw graczom nie zasiadającymi w pojazdach.
*Zmniejszono prędkość lotu pocisku granatnika, aby ułatwić celowanie.
*Minimalnie zwiększono pierwotny czas widoczności pocisku z granatnika.
*Usprawniono działanie rakiet kierowanych podczas celowania pomiędzy zastępczymi punktami kolizji gracza. To powinno zmniejszyć ilość przypadków, w których rakiety omijały swoje cele.
*Usprawniono działanie wskaźnika interfejsu dla granatów. Teraz gracze mogą śledzić jeden granat własny i jeden wrogi. Te pierwsze widnieją na ekranie jako niebieskie punkty, te drugie zaś jako czerwone.
*Naprawiono szereg błędów, w wyniku których wskaźnik interfejsu dla granatów nie działał w grze wieloosobowej.
*Dodano nową ikonę dla wskaźnika granatów.
*Poprawiono działanie zestawu naprawczego podczas przywracania sprawności obracającym się wieżyczkom.
*Dodano nowy efekt podczas wybuchu pocisku z broni unikalnej.
*Poprawiono błędy w efektach wizualnych dla niektórych rodzajów broni, kiedy to eksplozje ich pocisków nie były wyświetlane.
*Przesunięto celownik szturmowy nieco dalej od kamery, poprawiając widok zewnętrzny podczas celowania.

Pojazdy
*Dodano ograniczenia widoku z pierwszej osoby dla helikopterów, samolotów i tylnych siedzeń w transporterze.
*Naprawiono błędną ikonę „ostrzału własnego” w samolotach podczas gry wieloosobowej.
*Po zniszczeniu helikoptera efekt ruchu powietrza wywołanego przez ten pojazd nie będzie już widoczny.
*Usunięto szereg błędów, przez które gracze wychodzący z pojazdów mogli się zaklinować w pobliskich ścianach.
*Naprawiono błąd polegający na wystrzeliwaniu pocisków smugowych przez działo przeciwlotnicze jedynie z luf znajdujących się po lewej stronie.
*Usunięto błąd, przez który ustawienia ostrzału własnego nie wpływały na model kolizji pojazdów.
*Od tej chwili nie da się uszkodzić części pojazdu bardziej, niż w 100 procentach.
*Podczas gry wieloosobowej tryb strzału po zmianie miejsc w czołgu Gaussa będzie teraz wyświetlany prawidłowo.
*Poprawiono sterowanie pojazdami podczas hamowania i przyspieszania.
*Poprawiono zadawanie obrażeń dla graczy potrąconych przez pojazdy poruszające się z niewielkimi prędkościami.
*Zmniejszono mnożnik dla obrażeń zadawanych podczas zderzeń pojazdów w grze wieloosobowej.
*Zwiększono płynność widoku podczas zmiany siedzeń w pojazdach.
*Dodano obrażenia od zderzeń ze ścianami dla wozów cywilnych.
*Zmniejszono obrażenia dla ciężarówek podczas zderzeń przy niewielkich prędkościach.
*Dodano nowy efekt dla pojazdów latających podczas strzelania z pocisków.
*Światła będą teraz wyłączane po opuszczeniu pojazdu przez gracza.
*Działo samolotu posiada teraz odpowiednie dźwięki wydawane podczas jego podnoszenia i opuszczania.
*Naprawiono błąd podczas naprawiania pływającego transportera - wymagało to znacznie więcej czasu, niż w przypadku pozostałych pojazdów.
*Naprawiono potencjalny błąd podczas obracania wieżyczki czołgu. Istniało ryzyko utraty synchronizacji pomiędzy klientami a serwerem w momencie, gdy drugi gracz przejmował kontrolę nad pojazdem.
*Samoloty są teraz podatne na ostrzał z dział innych tego typu maszyn.
*Dodano wejście na wieżyczkę dla strzelca od strony dachu ciężarówki.
*Naprawiono błąd podczas kupowania amunicji na wyznaczonym do tego obszarze. Jeśli gracz siedział w pojeździe, amunicja do niego mogła być błędnie oznaczona na szaro jako niedostępna.
*Trzykrotnie zwiększono zakres widoczności nazw graczy z własnej drużyny podczas korzystania z pojazdów.
*Dopracowano ułożenie rąk postaci gracza na drążkach sterujących poduszkowca.
*Wyłączono eksplozję pojazdu po przekroczeniu określonej prędkości, jeśli nie ma w nim gracza.
*Zablokowano kamerę w widoku trzeciej osoby, gdy gracz korzysta z broni zamontowanej na pojeździe, a ustawienia poziomu trudności pozwalają na korzystanie z takiej broni również kierowcy.
*Poprawiono efekt eksplozji, kiedy to nie było słychać wybuchu samolotu bądź helikoptera.
*Dodano dźwięk dla przegrzewania się dział w helikopterach i samolotach.
*Naprawiono źle obliczone przegrzewanie się dział w samolotach.
*Znacznie zwiększono obrażenia dla samolotów i helikopterów zadawane przez artylerię przeciwlotniczą.
*Poprawiono obrażenia zadawane artylerii przeciwlotniczej przez rakiety.
*Usunięto szereg błędów, z powodu których gracze nie mogli zostać nagrodzeni poprzez dodanie punktów prestiżu za zabijanie wrogów lub ukarani za śmierć kolegów z drużyny.

Tryb dla pojedynczego gracza
*Naprawiono błąd występujący wtedy, gdy gracz nie wypełni zadania „Eskortuj Proroka na zewnątrz kuli” (problemy z ponownym wczytaniem gry).
*Wczytanie stanu gry, gdzie gracz znajdował się w pozycji leżącej będzie się teraz odbywało prawidłowo (poprzednio pozycja gracza była zmieniana na inną).
*Naprawiono błąd wyświetlania efektu osłony żołnierzy wroga po zapisaniu i wczytaniu gry, w momencie gdy gracz trzymał jednego z nich w uścisku.
*Naprawiono błąd pojawiający się po ręcznym zapisaniu gry podczas przebywania w menu. Nowy stan gry nie pojawiał się na liście od razu.
*Gracz nie może już rzucać granatami podczas sekwencji przerywnikowych.
*Gracz nie może już wnosić wrogów w kadr sekwencji przerywnikowych.
*Naprawiono błąd polegający na zniknięciu cienia gracza po wczytaniu stanu gry.
*Poprawiono perspektywę widoku gracza, dostosowującą się do linii horyzontu po wczytaniu gry.
*Hełmy dla personelu marynarki na górnym pokładzie lotniskowca pasują teraz do rozmiaru głów postaci.
*Dodano brakującą teksturę u podstawy przejścia prowadzącego na dach szkoły (klatka schodowa w wiosce).
*Papier na podkładkach do pisania nie jest już odwrócony do góry nogami.
*Poprawiono zachowanie SI korzystającej z karabinu maszynowego (zarówno stacjonarnego jak i montowanego na pojazdach).
*Zwiększono obrażenia zadawane w walce wręcz (zarówno przez gracza, jak i SI).
*Zwiększono obrażenia zadawane przez większość broni gracza i zmniejszono siłę ognia broni SI.
*Pociski gracza nie będą odbijały się od hełmów, jeśli zostaną wystrzelone w trybie celowania.
*Zmniejszono o połowę energię potrzebną do okładania pięściami podczas trybu maksymalnej siły.
*Dopracowano zakres kąta odchylenia pionowego broni dla SI.

Tryb wieloosobowy
*Poprawiono efekt śmierci, gdy ujawniał się on jedynie w przypadku oddalonych graczy.
*Administrator serwera może teraz usunąć hasło za pomocą komendy „sv_password 0”.
*Klienci z ustawionym hasłem mogą się teraz prawidłowo podłączać do serwerów, gdzie tego hasła nie ma.
*Rozwiązano problem z wartościami zmiennych w grze, które nie wracały do wartości domyślnych po ponownym wczytaniu mapy.
*Naprawiono błąd fabryki pojazdów, kiedy to ich znacznik nie był widoczny dla graczy. Zakupiony pojazd będzie teraz widoczny w postaci niebieskiej ikony.
*Rozwiązano problem z wynikami, które zmieniały się po zakończeniu rozgrywki.
*Rozwiązano rzadko występujący problem z nieprawidłowym ogłoszeniem degradacji gracza.
*Komendy radiowe będą teraz prawidłowo odgrywane w postaci komunikatu głosowego.
*Rozwiązano problem z trybem obserwatora, kiedy to gracz mógł przenikać przez górną część obiektów.
*Rozwiązano problem z odgrywaniem efektów roztrzaskanych pojazdów dla klientów.
*Naprawiono błąd podczas stania na plecach kucającego kolegi z drużyny, co powodowało przenikanie się modeli postaci.
*Usunięto błąd menu wyposażenia, kiedy to gracz nie mógł zakupić min, jeśli co najmniej jedna z nich nie znajdowała się już w jego ekwipunku.
*Naprawiono błąd w postaci brakujących podpisów dla wersji francuskiej szkolenia opisującego tryb PowerStruggle.
*Gracze nie mogą już tworzyć i zapisywać list przedmiotów, których nie daje się kupić, w tym wielokrotnych zestawów wyposażenia.
*Gracz nie może już tworzyć list przedmiotów przekraczających możliwości jego udźwigu.
*Rozwiązano problem z graczami przechodzącymi w tryb obserwatora, kiedy to automatycznie włączał się maksymalny pancerz.
*Naprawiono komunikat szkolenia ostrzegający gracza o wrogiej bazie, który był odgrywany zbyt późno.
*Rozwiązano problem z komunikatem szkolenia, który włączał się zbyt wcześnie, gdy gracz docierał do fabryki pojazdów latających.
*Gracz nie otrzymuje więcej darmowego granatu po zużyciu całej amunicji do granatnika i zakupieniu innej broni.
*Naprawiono błąd mogący wywołać ujemne naliczanie amunicji.
*Rozwiązano problem podczas rozkładania min przeciwpiechotnych. Jeśli gracz położył dwie sztuki, a następnie podniósł jedną z nich, jego broń nie przełączała się z powrotem na minę.
*Zabici gracze nie mogą już popełniać samobójstw.
*Menu wyposażenia nie zmienia się już w menu broni, gdy podczas gry zostanie włączony alarm.
*Po zajęciu danego miejsca przy jednoczesnym korzystaniu z PDA następowało automatyczne przejście na pierwszą stronę interfejsu tego urządzenia. Ów problem został wyeliminowany.
*Gracze nie otrzymają blokady za zabijanie kolegów podczas rozgrzewki.
*Gracze mogą teraz podnosić odnawiające się modyfikacje dla broni obcych (MOPO).
*Umożliwiono przewijanie listy graczy w tabeli wyników po zakończeniu gry.
*Rozwiązano problem ze znikającymi rękoma postaci w momencie, gdy gracz próbował rzucić granatem, jednocześnie trzymając dwa pistolety.
*Podczas chwytania przeciwnika przez gracza, który trzymał w rekach dwa pistolety prawa ręka nie zniknie już z ekranu.
*Rozwiązano problem ze spadochronem, który po rozłożeniu nie był widoczny dla innych graczy w trybie PowerStruggle.
*Rozwiązano problem z komunikacją głosową, która nie działała prawidłowo na serwerach innych, niż dedykowane.
*Dopracowano widok z kamery obserwatora lepiej przystosowanej do poruszania w poziomie.
*Opóźniono ręczne przełączanie się do trybu obserwatora zaraz po śmierci postaci.
*Naprawiono błąd, przez który obserwatorzy nie widzieli nazw graczy na ekranie interfejsu.
*Filtrowanie mapy nie pozwala już na wpisywanie nieskończonej ilości znaków.
*Usunięto możliwość podświetlania graczy na tablicy wyników dla rozgrywek Instant Action.
*Naprawiono błąd z przechodzeniem do domyślnego widoku punktacji gracza po naciśnięciu klawisza Tab.
*Wyeliminowano szereg problemów z pociskami, które nie powodowały pojawienia się efektów wizualnych i dźwiękowych podczas eksplozji.
*Dodano kolory drużyn do komunikatów o zabitych.
*Kupno amunicji do PM i karabinu SCAR sprawia, że w każdym magazynku pojawia się już odpowiednia ilość naboi.
*Minimalnie zwiększono obrażenia od amunicji zapalającej dla karabinu FY71.
*Gracz zabity przez kolegę nie będzie więcej upuszczał broni na ziemię.
*Naprawiono błąd, przez który ikona flagi kwatery głównej wroga znikała bez powodu.
*Dodano ograniczenia oraz ochronę zmiennych w konsoli, które można by wykorzystać do oszukiwania.
*Dodano serię ostrzeżeń pojawiających się podczas dołączania do serwerów w przypadku nieprawidłowej wersji mapy lub brakujących plansz.
*Dodano brakujące wartości do systemu sterowania ruchem sieciowym.
*Usunięto problem z zabijaniem graczy przez miny przeciwpancerne ustawiane nad pojazdami.
*Ikona wyrzutni taktycznej pojawiająca się w przypadku wrogich graczy korzystających z tej broni zniknie, o ile przeciwnik skorzysta z maskowania.

Nowe opcje
*Dodano automatyczne wyrównywanie stanu osobowego w drużynach. Gracze po śmierci będą przenoszeni na stronę przeciwną, jeśli równowaga zostanie zaburzona.
*Dodano multipróbkowanie dla cieni.
*Dodano efekty dla pojazdów roztrzaskujących się po zamrożeniu.
*Wyświetlacz dla klawiatury Logitech G15 jest teraz w pełni obsługiwany, zarówno w trybie dla pojedynczego gracza, jak i w grze wieloosobowej.
*Dodano swobodne obracanie dla widoku obserwatora.
*Dodano obsługę zbliżenia dla widoku obserwatora.
*Dodano opcje wczytywania modyfikacji z poziomu menu głównego.
*Zaimplementowano dodatkowe odgłosy dla pocisków, zarówno w trybie dla pojedynczego gracza, jak i w grze wieloosobowej. Strzały w głowę podczas zmagań sieciowych będą wyróżniane osobnym dźwiękiem.
*Poprawiono efekt interfejsu gdy postać gracza jest ciężko ranna oraz wskaźniki kierunkowe dla odniesionych obrażeń.
*Zaimplementowano dodatkowe odgłosy informujące gracza o trafieniu wroga. Można je wyłączyć za pomocą komendy "g_useHitSoundFeedback 0".
*W trybie dla pojedynczego gracza można teraz ogłuszać przeciwników, potrącając ich podczas biegu w trybie szybkości.
*Dla lepszej czytelności dodano wartości liczbowe do pasków energii w trybie PowerStruggle.
*Pozwala na wczytywanie własnych plików wytycznych (objectives.xml) w odpowiednim katalogu poziomu.

źródło: FileFront



Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych i zalogowanych czytelnik serwisu IN4.pl.