2007-07-31 17:29
Autor: Sławomir Kwasowski (SlawoyAMD)
8

NVIDIA FX Composer 2 i PerfKit 5 przyspiesza tworzenie gier

Obrazek NVIDIA FX Composer 2 i PerfKit 5  przyspiesza tworzenie gier

SANTA CLARA, KALIFORNIA — 31 LIPCA 2007 — Najnowsze gry przeznaczone dla komputerów PC są złożonymi projektami, które wymagają pracy zespołów programistów, artystów i projektantów. Ponieważ opóźnienia w procesie produkcyjnym mogą mieć ogromny wpływ na budżety takich gier, NVIDIA opracowała pakiet aplikacji pomagający twórcom gier zaoszczędzić czas i pieniądze przeznaczane na tworzenie i optymalizację ich gier. Publikacja nowych wersji narzędzi NVIDIA FX Composer 2 oraz NVIDIA PerfKit 5 udostępnia twórcom nowe, wydajne narzędzia do tworzenia doskonałych gier w krótszym czasie. Te dwa szeroko wykorzystywane narzędzia pozwalają na szybkie, niewymagające ponoszenia dużych wydatków tworzenie efektów wizualnych oraz optymalizację wydajności gier oraz innych aplikacji działających w czasie rzeczywistym. (Dalej) ...



„Tworzenie i optymalizacja współczesnych gier o dużym budżecie to niezwykle trudne zadanie”, powiedział Niklas Westberg, dyrektor techniczny w firmie Massive Entertainment. „Pakiet NVIDIA Developer Toolkit to wybawienie – oferuje on wiele narzędzi pozwalających osiągnąć więcej mniejszym wysiłkiem. Narzędzia NVIDIA pomogły nam skupić się na rozgrywce w grze World in Conflict, dzięki czemu mogliśmy zaoferować graczom najlepsze wrażenia”.

Pierwsze z tych nowych narzędzi, FX Composer 2, to zintegrowane środowisko programistyczne do tworzenia shaderów, pozwalające na szybkie tworzenie efektów wizualnych w czasie rzeczywistym. Może być wykorzystywane do tworzenia shaderów dla HLSL, COLLADA FX Cg oraz CgFX w DirectX i OpenGL. FX Composer 2 zawiera zintegrowaną bibliotekę shaderów, narzędzie do analizy ShaderPerf, obsługę animacji, technologii COLLADA, skryptów, efektów i kreatorów projektów, pozwala na dostosowywanie belek narzędzi i układu okien, obsługę Microsoft XNA i wiele więcej. FX Composer 2 stał się de facto przemysłowym standardem w tworzeniu shaderów na wielu platformach, w tym PLAYSTATION 3 firmy Sony Computer Entertainment Inc. oraz Microsoft Windows.

„FX Composer 2 ułatwia i upraszcza ‘wizualne programowanie” w moim zespole w czasie poznawania technik renderingu nowej generacji”, powiedział George Borshukov z firmy Electronic Arts, który otrzymał Academy Scientific and Technical Achievement Award za opracowanie technologii renderingu wykorzystanej w filmie The Matrix. „FX Composer 2 pozwala nam tworzyć prototypy nowych technik renderowania z doskonałymi rezultatami. Żadne inne narzędzie nie daje nam takiej łatwości programowania i korzystania ze skryptów jak FX Composer”.
FX Composer 2 demonstrowany będzie na stoisku 315 w czasie konferencji Siggraph 2007 i można go pobrać pod adresem http://developer.nvidia.com/FXComposer

Drugim opublikowanym dzisiaj narzędziem jest NVIDIA PerfKit 5, pakiet narzędzi do optymalizacji w czasie rzeczywistym wydajności w grach i aplikacjach, oferujący teraz obsługę Microsoft Windows Vista i DirectX 10.

Sednem pakietu PerfKit jest NVIDIA PerfHUD 5, nakładka na aplikacje Microsoft DirectX 9 i 10, oferująca w czasie rzeczywistym możliwości interaktywnego debugowania i profilowania, pozwalająca na monitorowanie działania procesora graficznego oraz debugowanie i analizowanie ramek, co pozwala odnajdywać wąskie gardła zmniejszające wydajność aplikacji.

Wśród nowych funkcji PerfHUD 5 znajdziemy:
· Obsługę Microsoft DirectX 10 i Vista
· Obsługę nowych procesorów graficznych z serii GeForce 8
· Funkcję “edit-and-continue”: pozwala na natychmiastową edycję shaderów
· Dodatkowe liczniki GPU i sterowników: rozbudowany liczników ułatwiający odnajdywanie fragmentów kodu o zbyt małej wydajności
· Ulepszony wygląd: uproszczony układ zawierający takie szczegóły jak dymki podpowiedzi, ulepszony podgląd tekstur 2D, 3D i wolumetrycznych oraz próbnik kolorów pozwalający na sprawdzanie tekstur
· Ponad 20 innych funkcji, o których wprowadzenie prosili programiści

„Optymalizując grę Unreal Tournament 3, na dużą skalę korzystaliśmy z PerfHUD 5”, powiedział Daniel Wright, programista silnika w firmie Epic Games. „Debuger ramek ułatwia odnajdywanie błędów renderingu, zaś narzędzie do profilowania ramek przyspiesza lokalizowanie problemów z wydajnością. Możliwość interakcji narzędzia PerfHUD 5 z naszym silnikiem w czasie rzeczywistym skraca czas poprawiania błędów”.

PerfKit 5 będzie prezentowany na stoisku 315 w czasie imprezy Siggraph i można go pobrać pod adresem: http://developer.nvidia.com/PerfKit

Oprócz narzędzi FX Composer 2 i PerfKit 5, pełny pakiet narzędzi programistycznych firmy NVIDIA zawiera:

· SDK 10: próbki kodu DirectX 10, OpenGL oraz CUDA dla najnowszych procesorów graficznych
· Narzędzia teksturujące: zaawansowane biblioteki i plug-iny do pracy z teksturami – z obsługą DirectX 10 i około 10 razy szybsze niż poprzednio
· ShaderPerf 2: szczegółowe informacje o wydajności shaderów z obsługą przez nowe sterowniki
· Biblioteka shaderów: największa na świecie kolekcja shaderów zawierających ponad 100 efektów shaderowych

Wszystkie te narzędzia można pobrać ze strony NVIDIA Developer:
http://developer.nvidia.com

Twórców oprogramowania zachęcamy do odwiedzenia forów NVIDIA Developer Tools:
http://developer.nvidia.com/forums



źródło: Info Prasowe / nVidia



Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych i zalogowanych czytelnik serwisu IN4.pl.