Wii nie pasuje do konsol nowej generacji!

"Wii nie posiada ogromnego potencjału graficznego" -powiedział przedstawiciel Microsoftu. Każdy doskonale wie, że techniczna strona Wii znacząco różni się od Xboxa360 czy też PlayStation 3 – rzecz bardzo ważna a Nintendo nawet nie próbuje kryć się z tym. Wii nie pasuje sprzętowo do technologii konsol nowej generacji – powiedział Robbie Bach przewodniczący Microsoft entertainment division, poszedł nawet dalej i powiedział, że Wii nie pasuje nawet do konsol starej generacji. Natomiast inny programista stwierdził, że nawet bez programowalnych pixel Shaderów, Wii jest w stanie wygenerować całkiem ładny obraz.
„Prawie wszystkie efekty Shaderów z PC, Xbox360 czy PS3 mogą być odtworzone na Wii poprzez ich odpowiednią reimplementacje za pomocą poprawionych funkcji sprzętowych GPU znajdującego się w Wii. Kilka zespołów poszło do przodu tworząc shader-to-Wii conversion tool. Pamiętajmy, że GPU znajdujące się w Wii nie jest tak szybkie jak te znajdujące się w Xboxie 360 czy PS3, ale nie oznacza to, że nie może osiągać podobnych rezultatów graficznych”.