ACER dołącza do projektu OSVR

Twórcy Open Source Virtual Reality (OSVR), otwartego oprogramowania oraz platformy sprzętowej wirtualnej rzeczywistości, ogłosili dzisiaj, że Acer, jedna z pięciu największych na świecie firm komputerowych, zapewni wsparcie dla technologii OSVR w swoich nadchodzących produktach.
Firma Acer, dysponująca 40-letnią wiedzą oraz doświadczeniem na rynku komputerowym, potwierdziła właśnie swoje zainteresowanie rozwojem segmentu VR. Badania technologiczne, skoncentrowane na VR, toczą się już w tej chwili, ale firma planuje także pracę nad urządzeniami VR kompatybilnymi ze środowiskiem OSVR.
„OSVR wspaniale uzupełnia nasze plany wprowadzenia firmy Acer na część rynku związaną z wirtualną rzeczywistością,” mówi James Lin, główny menedżer Produktów IT oraz Netbooków Acer. „Ekosystem otwartego oprogramowania pozwoli entuzjastom oraz graczom na używanie naszych produktów VR, bez zamartwiania się o ich kompatybilność z innymi technologiami.”
Acer to jedna z firm, które niedawno potwierdziły swoje wsparcie dla środowiska OSVR. Dołączyła tym samym do ponad 350 partnerów, wliczając w to producentów oprogramowania, headsetów VR, urządzeń peryferyjnych, audio i wielu innych.
“Jesteśmy podekscytowani, że Acer dołącza do projektu OSVR i z nadzieją patrzymy na przyszłą współpracę przy rozwoju wirtualnej rzeczywistości. Firma wesprze nas swoimi wyjątkowymi zasobami, doświadczeniem oraz pasją do innowacji,” mówi Christopher Mitchell, główny projektant OSVR z firmy Razer.
„Chcemy dostarczyć użytkownikom jak najszerszy wybór urządzeń o różnych kształtach, możliwościach oraz cenach – tak, aby mogli je dopasować do ich indywidualnych potrzeb związanych z wirtualną rzeczywistością. Jesteśmy zachwyceni, że tak uznana firma, jak Acer, dołącza do projektu OSVR. Dzięki temu klienci otrzymają kolejne atrakcyjne możliwości wyboru.” - mówi Yuval Boger, CEO Sensics.
Acer wypuści na rynek serię komputerów wyposażonych w karty graficzne NVIDIA GTX980 oraz Titan, które zostały zaprojektowane tak, aby współpracowały z technologią oraz innymi dostępnymi dziś produktami VR korzystającymi z OSVR.