Starbound pobrany w ponad milionie egzemplarzy
Przykład niewielkiej gry typu Indie o nazwie Starbound przekonuje, że nie trzeba tworzyć bardzo zaawansowanych graficznie tytułów by osiągnąć sukces. Starbound stworzony przez studio Chucklefish Games w zaledwie jeden miesiąc sprzedał się w ponad 1 milionie kopii. Autorzy umieścili taką wiadomość na swojej stronie WWW.
Warto zauważyć, że kosztujący 14 euro Starbound (steam) ciągle jest w fazie beta testów. W grze tej naszym zadaniem jest eksploracja wirtualnego świata . Podróżując przez galaktykę nasz samolot ulega awarii. Naszym zadaniem jest przetrwanie.Oprócz elementów zręcznościowym znajdziemy elementy logiczne. Także inna gra typu Indie czyli DayZ w ciągu miesiąca została kupiona w 800 000 kopiach. Jak widać czasem ważniejszy jest pomysł i fabuła, niż efektowna grafika.
Oto przykładowy gameplay: