Overclocking
procesora AMD Duron 600
autor: NetCop
1.
Wstęp
Na
reszcie wpadł w moje ręce procesor AMD Duron 600, o którym czytałem
wiele dobrego. Wziąłem się więc od razu do pracy i postanowiłem
wycisnąć z niego siódme poty. Na początek podam na jakim sprzęcie
męczyłem ten procesor.
Kolorem brązowym napisany jest tekst dodany
24.09.2000 po uzyskaniu 900Mhz !
2.
Specyfikacja testowego sprzętu
-
Procesor -
AMD Duron 600Mhz (MMX, 3DNow!)
-
Płyta główna -
Abit KT7-RAID (z Soft Menu III)
-
Karta graficzna -
Elsa Erazor X (GeForce256 32MB SDRAM)
-
Karta muzyczna -
Sound Blaster Live! Value
-
Pamięć -
256 MB PC
133 (7.5ns, CAS3)
-
Twardy dysk -
Seagate Barracuda 28,5GB UDMA 66, 7200 obr./min.
-
Karta
sieciowa Realtek 10/100 Mbps.
-
System operacyjny:
Windows 98 SE, DirectX 7.0a, VIA 4in1 4.23
-
Programy testowe:
Pakiet SiSoft Sandra 2000 Millennium Edition, MadOnion 3D Mark
2000 1.1, program
archiwizujący WinAce 1.2, Quake3 Arena 1.08 oraz Unreal
Tournament 4.20 - do testu stabilności.
UWAGA! W całym
teście nie stosowałem żadnego dodatkowego chłodzenia. Obudowa była cały czas
otwarta. Dodatkowo
użyłem wentylatora Spire Socket A (klon Gloden Orb'a) dla ustawienia
900Mhz
3. Próby kręcenia poprzez
zmianę magistrali
Procesor standardowo chodzi na magistrali 100Mhz (6x100) i napięciu
1.5V. Trzeba też wspomnieć, że nawet nie podkręcony grzeje się
bardziej niż Celerony.
Moje boje rozpocząłem z "grubej rury" czyli od
magistrali 110Mhz. (6x110 = 660). Komputer wystartował, Windows się
uruchomił. Próba odpalenia SiSoft Sandry spowodowała reboot
komputera. Postanowiłem podnieść napięcie do 1.6V. Po resecie
Windows przerwał ładowanie mniej więcej w połowie. Postanowiłem
zmniejszyć magistralę do 108Mhz i wrócić do napięcia 1.5V. Po
załadowaniu się Windows'a i próbie odpalenia SiSoft Sandry znów
reboot. W tym momencie postanowiłem dać prockowi jeszcze jedną
szansę. Zmniejszyłem magistralę do 105Mhz. Efekt był taki sam
jak poprzednio. Zrezygnowałem z dalszych testów. Duron nie
chciał kręcić się poprzez zmianę magistrali. Wyjąłem
procesor i po zamalowaniu czterech miejsc oznaczonych L1 zabrałem
się za podkręcanie poprzez zmianę mnożnika.
|