NEWS Download Recenzje Emulacja Overclocking
Hardware Tips & Tricks Linki Humor Redakcja

In4

  

 

MENU
   

Piętro wyżej

Specyfikacja

Instalacja

Wyniki
Podkręcanie

Podsumowanie
   

   

 

   

Hercules 3D Prophet 4500 (Kyro II)
autor: Skory

     5. Wyniki testów

OK, przejedźmy się po Quake 3 Arena:

  Duża pamięć i renderowanie tylko tego co widać to jak widać drugi sposób na uzyskanie dobrej wydajności (pierwszy to "brute force" Nvidii). Niewielka różnica w wydajności pozwala stwierdzić, że Kyro II 64 MB jest na poziomie GeForca 256 32 MB DDR (w QIII).

Zobaczmy jak wygląda sytuacja w MDK2:

.Tu zdecydowanie lepiej wypada GeForce, OpenGL intensywnie korzysta z harwarowego T&L.

Hercules wyraźnie gorszy. Również tu duża ilość pamięci nie zastąpi T&L.

Zbliżone wyniki w wydajności 2D nie dziwią, jednakże takiej jak na wykresie różnicy w Direc3D i OpenGL w grach po prostu nie widać. Specyfika benchmarkowania. 

3D Mark jest zoptymalizowany pod T&L - i to widać. Ale akurat wynikiem 3D Marka bym się nie przejmował za bardzo.

6. Jakość grafiki 2D/3D

Kata charakteryzuje się bardzo dobrym obrazem, litery do 1280x1024 są ostre, a kolory nasycone, co zapewne jest zasługą dość szybkiego układu RAMDAC. Wydajność karty oczywiście wystarcza do absolutnie każdego zastosowania 2D. W 3D, oprócz wyżej przedstawionych wyników warto zauważyć, że pokazywane kolory są nasycone ale ciągle bardzo naturalne, a obraz jest ostry. Wydajność karty pozwala na komfortową grę np. w UT przy 1600x1200x32, a NFS 5 wygląda bajecznie. Pierwsze dwie rundy przejeżdża się oglądając tylko widoki...

Antyaliasing. Nie przedstawiam żadnych screenów (trudno pokazać antyaliasing na nieruchomym obrazie, to trzeba widzieć w akcji). Przy ustawieniu 2x2 obraz jest zdecydowanie pozbawiony wszelkiej ząbkowatości, ale... jak na mój gust staje się po prostu nieostry. Tak to już jest - coś za coś. Poza tym - wydajność karty z włączonym AA znacznie  spada; o 1600x1200 można wtedy zapomnieć...

DALEJ >>>