Hercules
3D
Prophet 4500 (Kyro II)
autor: Skory
5. Wyniki testów
OK, przejedźmy
się po Quake 3 Arena:

Duża pamięć
i renderowanie tylko tego co widać to jak widać drugi sposób
na uzyskanie dobrej wydajności (pierwszy to "brute force"
Nvidii). Niewielka różnica w wydajności pozwala stwierdzić,
że Kyro II 64 MB jest na poziomie GeForca 256 32 MB DDR (w QIII).
Zobaczmy jak wygląda
sytuacja w MDK2:

.Tu zdecydowanie lepiej wypada
GeForce, OpenGL intensywnie korzysta z harwarowego T&L.

Hercules wyraźnie gorszy. Również
tu duża ilość pamięci nie zastąpi T&L.

Zbliżone wyniki
w wydajności 2D nie dziwią, jednakże takiej jak na wykresie różnicy
w Direc3D i OpenGL w grach po prostu nie widać. Specyfika
benchmarkowania.

3D Mark jest
zoptymalizowany pod T&L - i to widać. Ale akurat wynikiem
3D Marka bym się nie przejmował za bardzo.
6. Jakość grafiki 2D/3D
Kata
charakteryzuje się bardzo dobrym obrazem, litery do 1280x1024 są
ostre, a kolory nasycone, co zapewne jest zasługą dość
szybkiego układu RAMDAC. Wydajność karty oczywiście
wystarcza do absolutnie każdego zastosowania 2D. W 3D, oprócz
wyżej przedstawionych wyników warto zauważyć, że pokazywane
kolory są nasycone ale ciągle bardzo naturalne, a obraz jest
ostry. Wydajność karty pozwala na komfortową grę np. w UT
przy 1600x1200x32, a NFS 5 wygląda bajecznie. Pierwsze dwie
rundy przejeżdża się oglądając tylko widoki...
Antyaliasing. Nie
przedstawiam żadnych screenów (trudno pokazać antyaliasing na
nieruchomym obrazie, to trzeba widzieć w akcji). Przy
ustawieniu 2x2 obraz jest zdecydowanie pozbawiony wszelkiej ząbkowatości,
ale... jak na mój gust staje się po prostu nieostry. Tak to już
jest - coś za coś. Poza tym - wydajność karty z włączonym
AA znacznie spada; o 1600x1200 można wtedy zapomnieć...
DALEJ
>>>
|