Radeon 8500LE (Procomp)
autor: NetCop
Profesjonalny OpenGL:
ProCDRS-03 -
projektowania przemysłowego w
programie CDRS firmy
Parametric Technology Corporation
Light-04 - bardzo
zaawansowany test wizualizacji oświetlenia.

Radeon 8500LE w teście
ProCDRS-03 po prostu roznosi konkurencję.
DX-06 - naukowa wizualizacja i
analiza
DRV-07 - modelowanie różnego rodzaju rur,
kanałów i instalacji elektrycznych

MedMCAD-01 - test aplikacji
typu MCad (np. PRO/Engineer)
AWDS-04 - modelowanie animacji i renderingu

6. FSAA czy
Smoothvision ?

Dostępne tryby rozdzielczości
dla Smoothvision:
|
Performance (wydajność) |
Quality (jakość) |
2x |
1600x1200 |
1280x1024 |
3x |
1280x1024 |
800x600 |
4x |
1280x1024 |
1280x1024 |
5x |
1024x768 |
800x600 |
6x |
1024x768 |
800x600 |
Najpierw zobaczmy
jak FSAA i Smoothvision wpływają na wydajność karty:


Widać bardzo wyraźnie, że
Smoothvision pożera znacznie więcej mocy od pełnoekranowego
wygładzania. Do tego dochodzi jeszcze dopiero pierwsza wersja
sterowników, a więc jeszcze sporo pracy przed ATI.
Przyjrzyjmy się teraz
dokładniej jak w praktyce wygląda różnica między Smoothvision,
a FSAA.
 |
 |
GeForce3 FSAAx2 |
Radeon 8500LE Smoothvision x2 Quality |
 |
 |
GeForce3 FSAAx2 |
Radeon 8500LE Smoothvision x2 Quality |
 |
 |
GeForce3 FSAAx4 |
Radeon 8500LE Smoothvision x4 Quality |
 |
 |
GeForce3 FSAAx4 |
Radeon 8500LE Smoothvision x4 Quality |
 |
 |
GeForce3 FSAAx4 |
Radeon 8500LE Smoothvision x4 Quality |
 |
Radeon 8500LE Smoothvision x6 Quality
|
1. FSAA nieco lepiej radzi
sobie z wygładzaniem ostrych krawędzi co widać przy
lampach |
2. Tam gdzie krawędzie są mniej
ostre (np. łuki i krata na podłodze) lepszy efekt daje smoothvision |
3. GeForce3 rozmywa tekstury,
Radeon 8500 pozostawia je bardzo ostre. Widać to bardzo
wyraźnie przy kratach na podłodze, na suficie nad lampą
oraz przy rogach (cały fragment ściany będący w cieniu
jest na GeForce3 rozmyty podczas gdy na Radeonie 8500 jest
bardzo wyraźny). |
Na tych przykładach bardzo
wyraźnie widać, że plotki o rozmywaniu tekstur na Radeonie
8500 są wyssane z palca. To GeForce3 je rozmywa. Jest to
bardzo jaskrawy dowód na lepszą jakość obrazu Radeonów
8500. W tej chwili najlepszą. |
7. Overclocking
Największe
rozczarowanie to podkręcanie tej karty.
Z 250/500MHz udało się podkręcić bez zawieszenia na 290/600MHz
ale pojawiały się zniekształcenia i artefakty. Po
przestawieniu na 275/550MHz czyli tak jak Radeon 8500 również
były problemy z wyświetlaną grafiką. Niestety testowany
egzemplarz nie chciał się podkręcać stabilnie. Nie pomogło
nawet flashowanie BIOS'u z oryginalnego Radeon 8500. Po
odwiedzeniu kilku grup dyskusyjnych okazało się, że owszem
trafiają się egzemplarze pracujące bez problemu na 275/550MHz
ale ten mój do nich nie należy. Mimo to wykonałem test
3DMarka2001 na ustawieniach 275/550MHz.

Wynik po podkręceniu.

Flashowanie BIOS'u nie pomogło.
DALEJ
>>>
|