NEWS Download Recenzje Emulacja Overclocking
Hardware Tips & Tricks Linki Humor Redakcja

In4

  

 

MENU
   

Piętro wyżej

Specyfikacja

Instalacja

Wyniki

Podkręcanie

Podsumowanie
   

 

   

Radeon 8500LE (Procomp)
autor: NetCop

Profesjonalny OpenGL:

ProCDRS-03 - projektowania przemysłowego w programie CDRS firmy Parametric Technology Corporation
Light-04 - bardzo zaawansowany test wizualizacji oświetlenia.


Radeon 8500LE w teście  ProCDRS-03 po prostu roznosi konkurencję.

DX-06 - naukowa wizualizacja i analiza
DRV-07 - modelowanie różnego rodzaju rur, kanałów i instalacji elektrycznych

MedMCAD-01 - test aplikacji typu MCad (np. PRO/Engineer)
AWDS-04 - modelowanie animacji i renderingu

6. FSAA czy Smoothvision ?

Dostępne tryby rozdzielczości dla Smoothvision:

  Performance (wydajność) Quality (jakość)
2x 1600x1200 1280x1024
3x 1280x1024 800x600
4x 1280x1024 1280x1024
5x 1024x768 800x600
6x 1024x768 800x600

Najpierw zobaczmy jak FSAA i Smoothvision wpływają na wydajność karty:


Widać bardzo wyraźnie, że Smoothvision pożera znacznie więcej mocy od pełnoekranowego wygładzania. Do tego dochodzi jeszcze dopiero pierwsza wersja sterowników, a więc jeszcze sporo pracy przed ATI.

Przyjrzyjmy się teraz dokładniej jak w praktyce wygląda różnica między Smoothvision, a FSAA.

GeForce3 FSAAx2 Radeon 8500LE Smoothvision x2 Quality

GeForce3 FSAAx2 Radeon 8500LE Smoothvision x2 Quality

GeForce3 FSAAx4 Radeon 8500LE Smoothvision x4 Quality

GeForce3 FSAAx4 Radeon 8500LE Smoothvision x4 Quality

GeForce3 FSAAx4 Radeon 8500LE Smoothvision x4 Quality
Radeon 8500LE Smoothvision x6 Quality
 
1. FSAA nieco lepiej radzi sobie z wygładzaniem ostrych krawędzi co widać przy lampach
2. Tam gdzie krawędzie są mniej ostre (np. łuki i krata na podłodze) lepszy efekt daje smoothvision
3. GeForce3 rozmywa tekstury, Radeon 8500 pozostawia je bardzo ostre. Widać to bardzo wyraźnie przy kratach na podłodze, na suficie nad lampą oraz przy rogach (cały fragment ściany będący w cieniu jest na GeForce3 rozmyty podczas gdy na Radeonie 8500 jest bardzo wyraźny).
Na tych przykładach bardzo wyraźnie widać, że plotki o rozmywaniu tekstur na Radeonie 8500 są wyssane z palca. To GeForce3 je rozmywa. Jest to bardzo jaskrawy dowód na lepszą jakość obrazu Radeonów 8500. W tej chwili najlepszą.

7. Overclocking

Największe rozczarowanie to podkręcanie tej karty.
Z 250/500MHz udało się podkręcić bez zawieszenia na 290/600MHz ale pojawiały się zniekształcenia i artefakty. Po przestawieniu na 275/550MHz czyli tak jak Radeon 8500 również były problemy z wyświetlaną grafiką. Niestety testowany egzemplarz nie chciał się podkręcać stabilnie. Nie pomogło nawet flashowanie BIOS'u z oryginalnego Radeon 8500. Po odwiedzeniu kilku grup dyskusyjnych okazało się, że owszem trafiają się egzemplarze pracujące bez problemu na 275/550MHz ale ten mój do nich nie należy. Mimo to wykonałem test 3DMarka2001 na ustawieniach 275/550MHz.


Wynik po podkręceniu.


Flashowanie BIOS'u nie pomogło.

DALEJ  >>>