2007-06-04 00:00
Autor: Sebastian Wiśniewski (NetCop)
38

Company of Heroes w DirectX 10

Strona 1 - DX10

Patch 1.7 DX10


1 czerwca THQ wprowadziło obiecany patch 1.7, dla gry Company of Heroes dodający obsługę shaderów DirectX 10. Aby z niego skorzystać potrzebna jest karta graficzna obsługująca DX10 oraz system operacyjny Windows Vista. Patch możemy pobrać z oficjalnej strony gry.
Lista dostępnych patchy.
A oto zmiany w grafice jakie wprowadza patch 1.7:

Funkcje DX10:
- Krawędzie cząsteczek są złagodzone przy przechodzeniu przez obiekty 3D.
- Tysiące dodatkowych drobnych obiektów w świecie gry.
- Poprawiona kontrola użytkownika nad funkcjami antyaliasingu.
- Alfa pokrywa antyaliasing, aby poprawić wygląd obiektów z testowym kanałem alfa, takich jak krzaki.
- Poprawiono jakość oświetlenia poprzez przeniesienie wszystkich obliczeń na każdy piksel.
- Bardziej dokładne precyzyjne obliczenia punktów światła.
- Punkty światła mogą teraz rzucać cienie.
- Trójwymiarowa trawa na terenie.
- Domyślnie włączona jest pionowa synchronizacja odświeżania, aby poprawić jakość grafiki uniemożliwiając wyświetlanie "poszarpanego" obrazu. Użyj komendy '-novsync', aby wyłączyć.
- Sprzętowe PCF dla poprawienia jakości cieni.






Do pobrania filmik quicktime (11MB) ukazujący różnicę pomiędzy wersją DX9 i DX10.

Jak widać różnice nie są szokujące, a w trakcie rozgrywki gdzieś umykają. Może tylko nieco bardziej szczegółowe wybuchy i trawa dają się zauważyć ale czego spodziewać się po 10MB patchu.

Strona 1 z 2 12>>>