2007-06-04 00:00
Autor: Sebastian Wiśniewski (NetCop)
38

Company of Heroes w DirectX 10

Strona 2 - Testy

Sprzęt testowy



Procesor: Core2Duo E6400 @3.0GHz
Płyta główna: Asus P5B-E
Pamięć: 2GB (2x1GB) DDR667 @750MHz
Dysk: Seagate Barracuda 7200.10 250GB, 16MB cache SATA II
Karta dźwiękowa: Sound Blaster Audigy 2 ZS
Zasilacz: BeQuiet BQT 750W DarkPower Pro
System: Windows Vista Bussines Edition 64-bit
Karty z serii GeForce 8800 - 158.48 beta
Karta Radeon HD 2900XT - Catalyst 7.5 WHQL
W sterownikach wszystkie opcje standardowo.

Company of Heroes v1.7 DX10
Wbudowane demo. Shader Quality: D3D 10; Model Quality: High; Antialiasing: x4; Texture Detail: Ultra; Shadows: High; Reflections: High; Post Processing: On; Building Detial: High; Physics: High; Tree Quality: High; Terrain Detail: High; Effects Fidelity: Ultra; Effects Density: Ultra; Object Scarring: On; Model Detail: Max.


Radeon HD 2900XT odstaje dość wyraźnie od konkurentów. W przypadku GeForce'a 8800GTS 320, gra ostrzega nas, że wybrane tekstury są dla niej za duże (zbyt mało pamięci na karcie) co odbija się na wydajności.


Czołówka wciąż bez zmian natomiast GeForce 8800GTS 320 już nie daje rady w miarę poprawnie pracować.


W 1600x1200 następuje dogonienie GeForce 8800GTS przez Radeona HD 2900XT. Niestety wydajność obu jest już bardzo niska.

W trybie 1920x1440 gra na Radeonie HD 2900XT zawiesza się dlatego nie prezentuje wyników.
Musze jednak odnotować jeden pozytywny fakt. Radeon HD 2900XT działa w trybie DX10 poprawnie, to znaczy nie występują problemy z cieniami oraz załącza się tryb FSAA. Co ciekawe w DX9 na tych samych sterownikach problemy nadal występują.

Podsumowanie



Czy Company of Heroes po patchu DX10 wygląda ładniej ? Tak, choć nie tego oczekiwaliśmy. Problem w tym, że to "ładniej" nie rzuca się w oczy i trzeba się skupić na wyłapywaniu detali aby poczuć różnicę. Tryb DX10 jest ponad dwukrotnie wolniejszy od DX9, a taki spadek wydajności nie ma przełożenia na jakość prezentowanej grafiki. Trudno wyciągnąć jednoznaczne wnioski.
Czy to obecne karty są zbyt słabe na DX10 czy może proteza w postaci patcha wpływa tak ujemnie na wydajność ? Tego nie wiemy ale wciąż oczekujemy na grę napisaną od podstaw pod nowe API.

Strona 2 z 2 <<<12