NEWS Download Recenzje Emulacja Overclocking
Hardware Tips & Tricks Linki Humor Redakcja

In4

  

 

MENU
   

Piętro wyżej

Specyfikacja

Instalacja

Wyniki

Podkręcanie

Podsumowanie
   

 

   

Leadtek i Sparkle GeForce4 MX 440 64MB DDR
Leadtek GeForce3 Ti200 128MB DDR
autor: NetCop

    1. Wstęp

  Pierwsze spotkanie z nową serią kart graficznych nVidii rozpoczynamy od układu NV17 czyli GeForce4 MX w wersji 440. Już zdążyła się przetoczyć po sieci fala krytyki pod względem tego układu. Sprawdźmy czy słusznie. Niejako przy okazji sprawdzimy też kartę Leadtek GeForce3 Ti 200 w wersji ze 128MB DDR. Szerzej o serii Titanium pisałem już w tej recenzji.

    2. Co pod maską ?

   Chip NV17 czyli seria GeForce4 MX to zmodyfikowany chip GeForce2 MX, a wykonany w technologii 0.15 mikrona. Dodano tu:

  • Accuview Antialiasing - technika szybkiego wygładzanie pełnoekranowe

  • nView - czyli wyjście DVI zamieniane na D-Sub oraz wyjście TV

  • Light Speed Memory Architecture II - w wersji okrojonej do dwóch kontrolerów pamięci (w NV25 mamy cztery), techniki dotyczące bufora Z (kompresja, czyszczenie itp.) oraz pamięci podręczne dla tekstur, wertexow i danych pierwotnych.

   Jako, że jest to modyfikacja GF2 MX więc i jednostka T&L nie posiada programowalnego Pixel Shadera czyli nie jest w pełni zgodna z DirectX 8.0. Mamy więc do czynienia z dziwną sytuacją kiedy to model teoretycznie wyższy (GeForce4 MX) jest technologicznie słabszy od modelu poprzedniego (GeForce3). W tej sytuacji poprawnie powinno się to nazywać GeForce3 MX ale przecież marketingowo jest to nie do przyjęcia.

- Oto efekty dostępne w NV17 czyli GeForce4 MX

  • AGP Texturing

  • Additive Texture Blending

  • Anisotropic Filtering

  • Bilinear Filtering

  • Cube Mapping

  • DXT Compressed Textures

  • Dot3 Texture Blending

  • Edge Antialiasing

  • Factor Alpha Blending

  • Full-Screen Anti-Aliasing

  • Guard Band Support

  • Hardware Transform and Lighting

  • Mipmap LOD Bias Adjustment

  • Multiplicative Texture Blending

  • Point Primitive Support

  • Point Sampling

  • Positional Lights

  • Projected Textures 

  • Range Fog

  • Rectangular and Triangular Patches

  • Rendering to a Window

  • Specular Gouraud Shading

  • Stencil Buffers

  • Subpixel Accurate Rasterizing

  • Subtractive Texture Blending

  • Table Fog

  • Texture Alpha Blending

  • Texture Clamping

  • Texture Mirroring

  • Texture Wrapping

  • Trilinear Filtering

  • Vertex Alpha Blending

  • Vertex Fog

  • W-Fog

A tego nie zobaczymy
  • Environmental Bump Mapping

  • Environmental Bump Mapping With Luminance

  • Quintic Bezier & B-spline Patches 

   Dodatkowo nVidia postanowiła nadrobić kilkuletnie spóźnienie w stosunku do ATI w sprawach sprzętowego dekodowania mpeg2 (DVD). Mamy już więc kompensację ruchu i IDTC.

- Taktowania kart

Model Rdzeń Pamięć
GeForce2 Ti 250MHz 400MHz
GeForce3 Ti 200 175MHz 400MHz
GeForce4 MX420 250MHz 166MHz
GeForce4 MX440 270MHz 400MHz
GeForce4 MX460 300MHz 550MHz

- No i trochę fotek.


Leadtek Winfast A170 GeForce4 MX440 64MB DDR


Sparkle SP7100M4 GeForce4 MX440 64MB DDR


Leadtek Winfast Titanium 200 - GeForce3 Ti 200 128MB DDR

Oba GF4 są wykonane na tej samej płycie. Wyglądają niemal identycznie. Różnica to radiatory oraz kondensatory. Na obu kartach zamontowano pamięci Samsunga 4ns.


Czy tu coś widać ? :-)

DALEJ >>>