|
Porównanie
kart 3D
autor: NetCop
4. Technologia
Przedstawię tu krótką
specyfikację układów oraz obsługiwane efekty 3D. Nazwy
pozostawiam w języku angielskim, dzięki temu powinny być
lepiej rozumiane. Postanowiłem ocenić każdą z
kart pod względem technologicznym i przyznać za to punkty.
| |
TNT2 |
Voodoo3 |
Voodoo5 |
G400 |
Savage4 |
GeForce
256 |
GeForce
2 |
Radeon |
| Technologia
wykonania |
0.25um |
0.25um |
0.25um |
0.25um |
0.25mu |
0.22um |
0.18um |
0.18um |
| max. ilość
RAM (MB) |
32 |
16 |
64 |
32 |
32 |
64 |
32
(MX)
128 (GTS) |
128 |
| True Color
w 3D |
 |
- |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
| Ilość
potoków |
2 |
1 |
4 |
1 |
1 |
4 |
2
(MX)
4 (GTS) |
2 |
| Silnik
T&L |
- |
- |
- |
- |
- |
 |
 |
 |
| Max.
rozmiar tekstury |
2048x2048 |
256x256 |
2048x2048 |
2048x2048 |
2048x2048 |
2048x2048 |
2048x2048 |
2048x2048 |
| 32 bitowe
tekstury |
 |
- |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
| Teksturowanie
AGP |
 |
- |
- |
 |
 |
 |
 |
 |
| Wsparcie
AGPx4 |
 |
- |
- |
 |
 |
 |
 |
 |
| AGP Fast
Writes |
- |
- |
- |
- |
- |
 |
 |
 |
| DX8 Shaders |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
 |
| Z-Buffor |
24bit |
16bit |
32bit |
32bit |
24bit |
24bit |
24bit |
32bit |
| Z-Bising |
- |
 |
- |
- |
- |
 |
 |
 |
| Stencil |
8bit |
- |
8bit |
8bit |
8bit |
8bit |
8bit |
8bit |
| LOD Biasing |
 |
- |
- |
- |
 |
 |
 |
 |
| Trilinear
Filtering |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
| Multitexturing |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
| Multitexturing
+ Trilinear Filtering |
- |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
| Anisotropic
Filtering |
- |
- |
 |
- |
- |
 |
 |
 |
| Embos
Bumpmapping |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
| Dot product
Bumpmapping |
- |
- |
- |
- |
- |
 |
 |
 |
| Enviroment
Bumpmapping |
- |
- |
- |
 |
- |
- |
- |
 |
| Cubic
enviroment mapping |
- |
- |
- |
- |
- |
 |
 |
 |
| Vertex
Blending |
- |
- |
- |
 |
- |
 |
 |
 |
| Kompresja
tekstur DXTC |
- |
- |
 |
- |
 |
 |
 |
 |
| Kompresja
tekstur S3TC |
- |
- |
- |
- |
 |
 |
 |
 |
| FSAA |
 |
- |
 |
 |
- |
 |
 |
 |
| Range based
Fog |
 |
- |
 |
- |
- |
 |
 |
 |
| Kompensacja
ruchu (DVD) |
- |
- |
- |
- |
 |
 |
 |
 |
| iDTC (DVD) |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
 |
Jak punktowałem: Za każdy obsługiwany efekt
5 pkt, Za technologię 0.22um 5 pkt, za 0.18 um 10 pkt. Za
Z-Buffor tyle punktów w ilu bitach on pracuje*2. Za obsługę
tekstur 2048x2048 5pkt oraz ilość potoków*5. Za max. 32MB -
5pkt, 64MB - 10pkt, 128MB - 20pkt.
A oto wyniki:
Korzystając
z tego wykresu możemy zauważyć 4 kategorie technologiczne.
Voodoo3 należy do chipów najstarszych technologicznie. W
drugiej grupie znalazły się TNT2 i jego odmiany, Savage4,
Matrox G400 i Voodoo5. Do trzeciej grupy technologicznej, stającej się w
tej chwili standardem zaliczyć można GeForce'a256 i 2 MX i
wreszcie do najbardziej zaawansowanych technologicznie GeForce'a
2 GTS i ATI Radeon'a. Radeon wygrał ten test gdyż obsługuje
praktycznie wszystkie efekty z kart GeForce256/2, do tego te
znane z Matrox'a G400 oraz takie, których nie znajdziemy u
konkurencji. Bez wątpienia jest to karta najbardziej
zaawansowana technologicznie w ujęciu takim, jakie rozważane
jest w tym teście.
DALEJ
>>>
|