Porównanie
kart 3D
autor: NetCop
5. Wyniki testów wydajnościowych
Na początek 3D
Mark 2000

Wyniki z 3D Mark'a pokazują jak
bardzo NVidia stara się aby jej karty wypadały najlepiej. W
grach nie ma już takich różnic.
A teraz poważniejsze testy:
Quake 3 Arena 1.11 i MDK 2 w rozdzielczościach, które stają
się standardem grania.

Praktycznie na każdej z kart możemy
komfortowo pograć w 800x600. W 1024x760 przydała by się co
najmniej Riva TNT2 Pro lub Matrox G400. Zauważcie też, że w
przypadku Voodoo5, GF256,GF2 MX,GF 2 GTS i Radeon'a nie ma większego
znaczenia, którą rozdzielczość wybierzemy.
W przypadku 32bitowego koloru nie
jest już tak różowo. W 800x600 na przyzwoitym poziomie pograć
można na TNT2 Pro, G400, Voodoo5, GeForce'ach i Radeonie. W przypadku
1024x768 Matrox G400 radzi sobie jeszcze całkiem nieźle.
Voodoo5 lepiej od GeForceów na SDR'ach. Widać
też ile dają pamięci DDR w przypadku kart GF256, GF2 GTS i
Radeonie. Voodoo3 w tej kategorii poddał walkę, a najsłabiej
wypada TNT2M64, na której nie ma płynności grafiki.

Quake 3 w 1024x768 jest bardziej
wymagający i tu bez Voodoo5, GeForce'a lub Radeon'a ani rusz.
I jeszcze 1280x1024 i
1600x1200 - czyli rozdzielczości w których mało kto może
sobie pograć, a do których potrzebna jest mocna karta i dobra
siedemnastka:
W przypadku 16 bitowego koloru w
miarę płynnie pogramy jeśli na pokładzie jest Voodoo5, GeForce lub
Radeon, a najlepiej jeśli karta będzie posiadała pamięci DDR. 
A
w 32bitach bez DDRów nie podchodź. W 1600x1200 nawet
GeForce256 DDR już nie wyrabia. ATI ma powody do dumy bo
wyprzedza GeForce'a2 GTS dzięki swojej technologii Hyper-Z. (I
kto mówił, że technologia się nie liczy ?). Na
innych kartach możemy pooglądać piękny slideshow.
W Q3 podobnie jak w MDK2 z tym,
że tu "lata" optymalizowania detków do Quake'a przyniosły
spodziewane rezultaty. Robiąc testy na TNT2 M64 przez chwilę
myślałem, że komputer się zawiesił ... a to była 1 klatka
na sekundę.
DALEJ
>>>
|