Leadtek
Winfast GeForce3 64MB DDR
autor: NetCop
5. Wyniki testów
Na
początek polecimy z zestawem testów standardowych.
a) 3D Mark 2000

Oraz
wynik z 3DMarka 2001.
b) Quake 3 Arena
1.11 - Detale na High

To
co jest w tym teście najważniejsze, to to, że dla GeForce'a 3 nie
ma rozdzielczości, w której nie da się zagrać, a o 800x600 w
przypadku tej karty należy zapomnieć (nie warto). c)
MDK 2 
W 16 bitowym kolorze większa
spadek dopiero w 1920x1440 ! Pozostałe rozdzielczości
praktycznie bez spadku. Jeśli chodzi o 32 bitowy kolor, to tu
sytuacja jest również ciekawa. Po pierwsze - przestajemy używać
800x600, a i 1024x768 też nie jest żadną rewelacją. Przesuwa
się standard grania w obecne gry na 1280x1024, a dla posiadaczy
lepszych monitorów nawet na 1600x1200.
Widać dokładnie jaki zapas mocy drzemie w GeForce 3.
6. FSAA
Przy tak dużym
zapasie mocy, można go spożytkować włączając pełnoekranowe
wygładzanie (FSAA). Tu GeForce3 oferuje tryby 2x2,
Quincunx (coś o
jakości zbliżonej do 4x4 i wydajności 2x2)
oraz 4x4.
I co my tu mamy. Nareszcie udało
się skruszyć tę kartę. Wprawdzie w 800x600 karta wogóle nie
odczuła przestawienia w tryb FSAA 2x2 ale już w wyższych
rozdzielczościach spadek jest znaczący. Mimo to w trybie 2x2
śmiało można grać jeszcze w 1280x1024, a w trybie 4x4 w
1024x768. Widać też wyraźnie, że funkcja FSAA jest już
implementowana w układ. W 800x600 różnica pomiędzy GF2 Ultra,
a GF3 wynosi 100%, a wyższych rozdzielczościach jest
jeszcze większa.
7. Overclocking Hmm.
Podkręcać GeForce 3 ??? Można ale ... Pamięci
podkręcają się baaardzo słabo czyli o kilka megaherzów.
Rdzeń za to udało się przetaktować z 200Mhz na 212Mhz tylko,
że nie miało to większego znaczenia dla uzyskanych wyników.
Po prostu tej karty się nie podkręca. Teraz
nastąpi interaktywna część recenzji. Czytelnicy, którzy
chcieliby popatrzeć na obrazki proszeni są o przejście do
galerii, a pozostali mogą przeskoczyć tę część i pójść
od razu do podsumowania. Ktoś naprawdę pominie galerię ? Galeria
>>> Podsumowanie
>>>
|